طرز تهیه لپه پلو با گوشت چرخ کرده با طعم عالی

0

لپه پلو یکی از غذاهای پلویی ایرانی بسیار خوشمزه و خوش طعم است که طرفداران مخصوص به خود را دارد و به سادگی می توان آن را در منزل تهیه نمود و به عنوان یک وعده غذایی لذیذ و دلچسب میل نمود. به همین منظور در این مطلب قصد داریم شما را با طرز تهیه لپه پلو با طعمی بی نظیر و لذیذ آشنا کنیم.

طرز تهیه لپه پلو خوشمزه و خوش طعم

از جمله غذاهای محبوب و پرطرفدار ایرانی می توان به انواع مختلف پلو اشاره نمود که از بین آنها انواع مختلف ماش پلو، عدس پلو، انار پلو، لپه پلو، هویج پلو، رشته پلو، باقالی پلو طرفداران بیشتری دارند. یکی از این غذاهای لذیذ ایرانی که می توان به آن اشاره نمود لپه پلو می باشد که دارای طعم و مزه ای عالی و خوشمزه است و می توان آن را به روشی ساده طبق یک دستور پخت خانگی آسان در منزل تهیه نمود. طرز تهیه لپه پلو بسیار ساده و راحت می باشد که شما می توانید این غذای خوشمزه را به عنوان یک غذای پلویی دلچسب طبخ نموده و در کنار خانواده تان نوش جان نمایید.

دستور پخت لپه پلو با طعمی لذیذ و عالی

اگر تا بحال اقدام به پخت این غذای خوشمزه نکرده اید پیشنهاد می کنیم که برای یک بار هم که شده آن را امتحان کنید و با نحوه پخت آن در ادامه این مطلب آشنا شوید.

مواد مورد نیاز :

  • لپه ۳/۴ پیمانه
  • برنج ۲ پیمانه
  • رب ۲ قاشق غذا خوری
  • گوشت چرخ کرده ۱۵۰ گرم
  • پیاز ۱ عدد
  • زردچوبه، فلفل و نمک به میزان مورد نیاز

نحوه تهیه لپه پلو به روشی آسان

دستور پخت :

در مرحله اول ابتدا برنج را در داخل یک ظرف همراه با ۲ قاشق غذا خوری نمک درون مقداری آب بخیسانید و اجازه دهید حدود چند ساعت بماند. اما مدت زمانی که برای خیس کردن لپه کافی می باشد حدود یک ساعت است.

سپس در داخل یک ظرف پیاز را کمی تفت دهید تا بافت آن سبک و نرم شود. پس از آن گوشت را اضافه کرده و آن را خوب تفت دهید. رب، زردچوبه، فلفل و نمک را نیز اضافه نموده و آن ها را هم بزنید تا رب و ادویه های اضافه شده کاملا به خورد گوشت برود و یکدست گردد.

طرز تهیه لپه پلو با طعمی خوشمزه و لذیذ

در مرحله بعدی آب ظرف حاوی لپه را بیرون بریزید و سپس لپه را با دیگر مواد خوب تفت دهید. در واقع این کار موجب می شود که لپه شکل ظاهری خود را حفظ کند و پس از پخته شدن له نشود. حدود ۲ استکان آب داخل ظرف بریزید تا لپه و گوشت به طور کامل پخته شوند.

سپس قابلمه را به مقدار ۴ تا ۶ پیمانه پر از آب کنید و بر روی حرارت قرار دهید تا به طور کامل بجوشد. بعد از آن برنج و نمک را که قبلا در آب خیسانده بودید اضافه نمایید. با توجه به نوع برنجی که دارید باید برنج به اندازه ای بجوشد که در زیر فشاری که توسط انگشتتان وارد می کنید به سختی له شود. در این لحظه برنج را آبکشی نمایید.

نحوه پخت لپه پلو با طعمی عالی و خوش طعم

در مرحله بعدی کف قابلمه را مقداری روغن بریزید و سپس سیب زمینی را به صورت حلقه مانند برش زده و در ته قابلمه بچینید. باید به این نکته توجه داشته باشید که برای داشتن ته دیگی خوب و کاملا برشته ابتدا باید کف قابلمه به طور کامل خشک باشد و پس از آن مقداری روغن بریزید و هم چنین باید سیب زمینی را مقداری در ته قابلمه سرخ کنید.

بعد از آن برنج و مواد گوشتی را به صورت لایه ای بر روی ته دیگ بریزید. در زیر قابلمه یک شعله پخش کن قرار دهید و برای چند دقیقه زیر قابلمه را بلند کرده تا کمی بخارش بلند شود. بعد به مدت ۳۰ الی ۴۰ دقیقه حرارت زیر قابلمه را کم کرده تا لپه پلو به آرامی دم بکشد. لپه پلو در واقع از جمله برنج های مخلوط محسوب می شود که می توان آن را به همراه ترشی، سبزی یا سالاد سرو نمود. این غذا روش پخت سریعی دارد و با استفاده از مواد ساده ای تهیه می گردد و هم چنین سرشار از پروتئین و نشاسته است که بهتر است در لیست برنامه غذایی کودکان قرار گیرد چرا که در رشد آن ها تاثیر مثبتی دارد.

نحوه تهیه لپه پلو خوشمزه و لذیذ

در مطلب ارائه شده شما را با طرز تهیه لپه پلو به روشی ساده و راحت آشنا کردیم که امیدواریم مورد پسند شما عزیزان قرار گرفته باشد و بتوانید در منزل این غذای خوشمزه را آماده نموده و در کنار خانواده نوش جان نمایید.

اشتراک گذاری

یک نظر دهید