ماسک صورت برای پوست خشک و حساس ( پنج ماسک )

0

استفاده از ماسک صورت برای پوست خشک و حساس می تواند یکی از موثرترین روش ها برای درمان خشکی پوست باشد، البته ابتدا باید علل خشکی پوست که می تواند شرایط آب و هوایی و یا تغذیه باشد را شناخت و سپس اقدام به درمان نمود که از بین روش های معرفی شده استفاده از انواع لوسیون و ماسک صورت می تواند تاثیر قابل توجهی در درمان مشکلات ناشی از خشکی پوست داشت. در ادامه چند ماسک صورت برای پوست های خشک را مشاهده می فرمایید که هر یک می توانند ماسکی مناسب برای پوست صورت شما باشند.

انواع ماسک صورت برای پوست خشک و پوسته پوسته شده :

خشکی پوست صورت یکی از مشکلاتی است که می تواند باعث پیری و چروک شدن پوست گردد و برای جلوگیری از این مشکلات بهتر است سریعا به درمان پوست خشک و حساس بپردازید. یکی از موثرترین روش ها در این زمینه استفاده از ماسک صورت برای پوست خشک است که می توان با استفاده مکرر از آن به درمان خشکی پوست پرداخت. همانگونه که گفتیم در این مطلب قصد داریم به معرفی انواع ماسک صورت خانگی بپردازیم که می توانند برای درمان خشکی پوست و پوسته پوسته شدن بسیار موثر باشند.

ماسک صورت برای پوست خشک

ماسک عسل برای خشکی پوست :

یکی از ماسک های موثر و مفید در درمان خشکی پوست، ماسک عسل است که می تواند تاثیر فوق العاده ایی بر روی پوست شما بگذارد. بدین منظور یک زرده تخم مرغ را با پنج قاشق غذاخوری عسل مخلوط نموده و بر روی پوست صورت قرار دهید و بعد از نیم ساعت پوست را بشویید. این نوع ماسک را می توان یکی از بهترین ماسک ها برای جلوگیری و درمان خشکی پوست نامید.

ماسک عسل برای پوست خشک

ماسک گلیسیرین، گلاب و آبلیمو :

گلیسرین را می توان یک مرطوب کننده عالی دانست که به خوبی رطوبت پوست را حفظ می نماید. برای تهیه ماسک گلیسیرین ابتدا یک قاشق گلیسیرین و یک قاشق گلاب را مخلوط نموده و سپس چند قطره آبلیمو به آن اضافه نمایید و ماسک را به مدت ۱۵ دقیقه بر روی پوست صورت قرار دهید. تا رطوبت رسانی به پوست را انجام دهد.

ماسک گلیسرین

ماسک سیب زمینی آب پز :

برای تهیه این ماسک که می تواند تاثیر زیادی بر خشک پوست داشته باشد، بهتر است یک سیب زمینی متوسط را آب پز نموده و سپس له کنید و بعد با مقداری شیر مخلوط نمایید و بعد که به حالت خمیر درآمد آن را به مدت بیست دقیقه بر روی پوست صورت قرار دهید و سپس با اب ولرم بشویید.

ماسک سیب زمینی و شیر

ماسک روغن بادام و شیر :

ماسک روغن بادام و شیر می تواند یکی از ماسک های موثر در درمان خشکی پوست باشد. برای تهیه این ماسک صورت برای پوست خشک نصف قاشق چای خوری روغن بادام را با یک لیوان شیر ولرم مخلوط نموده و قبل از خواب شب بر روی پوست صورت قرار دهید و بعد از اینکه این ماسک خشک شد، با آن بخوابید و صبح ماسک را از روی صورت بشویید. این ماسک به حفظ رطوبت پوست کمک می کند.

ماسک صورت آبرسان پوست

ماسک خیار برای پوست خشک :

برای تهیه ماسک خیار و شیر ابتدا خیارها را حلقه حلقه نموده و سپس آنها به مدت بیست دقیقه داخل مقداری شیر قرار دهید. سپس خیارها را خارج نموده و بر روی پوست صورت قرار دهید. بعد از گذشت یک ربع تا بیست دقیقه خیار ها را از روی صورت برداشته و پنبه ایی را به شیر آغشته نموده و با ان تمام سطح پوست را شیر بزنید. بعد از ده دقیقه می توانید صورت خود را بشویید. این ماسک نیز می تواند نقش مهمی در آبرسانی به پوست صورت داشته باشد و از خشکی پوست جلوگیری می کند.

ماسک خیار برای پوست خشک

 با انواع مختلف ماسک صورت برای پوست خشک اشنا شدید، هر یک از این ماسک ها می توانند تاثیر بسزایی در رطوبت رسانی به پوست صورت شما داشته باشند. با این حال در صورتی کمه تمایل دارید با دیگر ماسک های مخصوص پوست صورت آشنا شوید به بخش ماسک صورت مراجعه نموده و از دیگر مطالب مرتبط و مفید در این باره دیدن فرمایید.

اشتراک گذاری

یک نظر دهید