طرز تهیه سمبوسه و طرز پیچیدن سمبوسه با نان لواش

4

طرز تهیه سمبوسه خوشمزه و عالی با دستور پخت آسان را در این مطلب مشاهده نموده و با مراحل پیچدن سمبوسه با نان لواش به طور کامل اشنا شوید. این آموزش تهیه سمبوسه با سیب زمینی به شما کمک می کند غذایی خوش طعم و عالی بپزید و از سرو آن برای مهمان ها و در کنار اعضا خانواده لذت ببرید. در ادامه با آموزش پخت سمبوسه سیب زمینی همراه ما باشید.

طرز تهیه سمبوسه سیب زمینی با نان لواش :

آشنایی با دستور پخت و طرز تهیه سمبوسه همچون طرز تهیه شامی کباب و کتلت می تواند برای همه کدبانو ها و آشپز های ایرانی قابل توجه و جالب باشد. با استفاده از این دستور می توان اقدام به تهیه سمبوسه های خوشمزه ایی نمود. همانگونه که می دانید سمبوسه ایی غذایی فوری و خوشمزه است که افراد با سلیقه های مختلف آن را می پشندند و می توا ناین غذای ایرانی خوش طعم را برای مهمان ها و دورهمی ها تهیه نمود. در ادامه دستور پخت سمبوسه و روش پیچیدن آن را مشاهده نمایید.

طرز تهیه سمبوسه سیب زمینی

موارد لازم برای پخت سمبوسه :

سیب زمینی آب پز : ۳ عدد

گوشت چرخ کرده : ۲۰۰ گرم

پیاز : یک عدد

جعفری خرد شده : سه قاشق غذاخوری

نان لواش : شش عدد

نمک، فلفل، زردچوبه : به مقدار لازم

نکته : برای تهیه سمبوسه می توانید از مواد دلخواه از جمله قارچ، رب و تخم گشنیز استفاده نمایید. و همچنین می توان به جای جعفری تازه از جعفری خرد شده در ترکیب مواد اولیه سمبوسه استفاده نمود.

تزیین روی سمبوسه

طرز تهیه سمبوسه :

در اولین مرحله پیاز را رنده نموده و با کمی روغن تفت دهید و گوشت چرخ کرده و ادویه را اضافه نموده و با حرارت ملایم گوشت ها را بپزید. سیب زمینی های آب پز شده را له نمایید، سپس گوشت چرخ کرده را به سیب زمینی ها اضافه کنید. در این مرحله جعفری خرد و نرم را نیز اضافه نمایید و خوب هم بزنید. در این مرحله مواد اصلی سمبوسه ما آماده است، حال به سراغ نان لواش ها و نحوه پیچیدن سمبوسه ها می رویم.

طرز تهیه سمبوسه نان لواش

طرز پیچیدن سمبوسه مثلثی با نان لواش :

استفاده از نان لواش یکی از ضروریات تهیه سمبوسه است، برای این مقدار مواد که تهیه نمودیم بهتر است از شش عدد نان لواش استفاده نمایید ابتدا نان ها را به صورت نوار های ۱۰ سانتیمتری برش بزنید.

طرز پیچیدن سمبوسه

مواد اصلی سمبوسه را که از قبل تهیه نموده ایم با استفاده از قاشق گوشه نان برش زده می ریزیم و آن را بر می گردانیم. (مطابق تصویر زیر)

آموزش پخت سمبوسه سیب زمینی

سپس قسمت پایین آن را با انگشت برگردانده و سپس مطابق شکل آن را تا بزنید تا فرم مثلثی سمبوسه تشکیل شود.

طرز تهیه سمبوسهطرز پیچیدن سمبوسه با نان لواشپخت سمبوسه سیب زمینی

تزیین سمبوسه :

بعد از اینکه سمبوسه ها را پیچیدید، آنها را در روغن سرخ نموده و سپس روی دستمال کاغذی قرار دهید تا روغن اضافه آن گرفته شود. در این مرحله سمبوسه های آماده را در ظرف مورد نظر چیده و آن را با سبزیجات مختلف تزیین کنید. عکس های زیر می توانند ایده جالبی برای تزیین غذا شما باشند و با الگوبرداری از آنها به تزیین سمبوسه بپردازید.

تزیین سمبوسه مثلثیسمبوسه نان لواشتزیین سمبوسه مجلسیپخت سمبوسه مجلسیطرز تهیه سمبوسه خوشمزه

امیدواریم طرز تهیه سمبوسه با نان لواش که در این مطلب ارائه دادیم مورد پسند شما دوستان واقع شده باشد و با نحوه صحیح پیچیدن سمبوسه مثلثی آشنا شده باشید و با استفاده از این دستور سمبوسه های خوشمزه و خوش طعمی بپزید. برای مشاهده دستورات جدید و متنوع دیگر به بخش آشپزی مراجعه نموده و از مطالب ارائه شده دیدن فرمایید.

اشتراک گذاری

۴ دیدگاه

یک نظر دهید