طرز تهیه شیرینی گردویی خانگی برای عید نوروز

0

آموزش مرحله به مرحله پخت شیرینی عید و طرز تهیه شیرینی گردویی نرم و خوشمزه با روشی ساده و آسان را در این مطلب ارائه می دهیم که با استفاده از این دستور می توانید خوشمزه ترین شیرینی ها را در منزل و بدون نیاز به ابزار و وسایل خاص تهیه نموده و با این شیرینی های عالی از مهمان ها پذیرایی نمایید. در ادامه با مشاهده دستور پخت این شیرینی همراه ما باشید.

طرز تهیه شیرینی گردویی نرم و خوشمزه در منزل :

همانطور که گفتیم در این مطلب قصد داریم طرز تهیه شیرینی گردویی خانگی را با روشی ساده و امتحان شده بیان کنیم که با استفاده از آن می توانید شیرینی عید خوش طعم و عالی در منزل بپزید.

شیرینی گردویی

مواد لازم برای تهیه شیرینی گردویی :

گردوی خرد شده : ۱۰۰ تا ۱۲۵ گرم

پودر شکر : ۸۰ گرم

زرده تخم مرغ : سه عدد

پودر پسته : نصف قاشق غذا خوری

وانیل : یک چهارم قاشق مرباخوری

پخت شیرینی عید

طرز تهیه شیرینی گردویی :

برای شروع زرده های تخم مرغ را به شکر تعیین شده و وانیل مخلوط کرده و با همزن برقی انقدر می زنیم تا رنگ ان کرمی شده و حالت کشدار پیدا کند.

پخت شیرینی گردویی

گردو ها را خرد نموده و به مایع کرم رنگ اضافه نموده و به آهستگی با قاشق هم بزنید. مایه اصلی شیرینی شما آماده است.

طرز تهیه شیرینی گردویی

کاغذ روغنی را کف سینی فر گذاشته و از مایه شیرینی با استفاده از قاشق کوچک با فاصله روی کاغذ بریزید. می توانید برای تزین مقداری پودر پشت هنیز روی شیریین ها بپاشید. و سینی را درون فر که از نیم ساعت قبل با درجه ۱۶۰ تا ۱۸۰ گرم نموده اید در طبقه بالا قرار دهید و بعد از حدود ده تا پانزده دقیقه که بوی شیرینی پیچید و رنگ آن نیز طلایی شد، سینی را از فر خارج نموده و بعد از سرد شدن شیرینی ها را از کاغذ جدا نمایید و در ظرف مناسب بچینید.

پخت شیرینی گردوییشیرینی گردویی

درصورت تمایل می توانید از مقدار کمی دارچین نیز استفاده نمایید و یا از مقداری کاکائو بریا تغییر رنگ شیرینی استفاده نمایید. توجه داشته باشید که این شیرینی از نظر نحوه پخت و فرم ظاهری شباهت زیادی به شیرینی نارگیلی و شیرینی کشمشی دارد.

شیرینی گردویی

امیدواریم با استفاده از طرز تهیه شیرینی گردویی که در این مطلب به ارائه آن پرداختیم بتوانید شیرینی های خوشمزه و خوش طعمی را برای مناسبت های مختلف تهیه نمایید. در بخش آشپزی از دیگر دستورات مرحله به مرحله و امتحان شده انواع غذا ، شیرینی و دسر دیدن فرمایید.

اشتراک گذاری

یک نظر دهید