طرز تهیه خمیر فوندانت ساده و آسان برای تزیین کیک

0

طرز تهیه خمیر فوندانت را با روشی آسان و کاربردی به همراه نکات مهم و کلیدی برای تهیه بهتر این خمیر و چگونگی تزیین کیک با خمیر فوندانت را در این مطلب مشاهده می فرمایید که با استفاده از این روش ساده می توانید به راحتی در منزل این خمیر جالب را تهیه نموده و با آن کیک های خانگی را برای مناسبت های مختلف تزیین نمایید. در ادامه مطلب با آموزش کامل و مرحله به مرحله تهیه خمیر فوندانت همراه ما باشید.

طرز تهیه خمیر فوندانت در منزل :

یکی از آموزش های پرکاربرد و جالب که اغلب سعی داریم آن را یاد گرفته و مورد استفاده قرار دهیم طرز تهیه خمیر فوندانت است که کاربرد زیادی در تزیین کیک دارد و با تهیه آن می توانید به راحتی کیک های مختلف را به بهترین و زیباترین شکل تزیین نمایید. همانطور که گفتیم در این مطلب قصد داریم شما را با روش آسانی برای تهیه خمیر فوندانت آشنا کنیم تا در منزل به راحتی آن را تهیه نمایید.

مواد لازم برای تهیه خمیر فوندانت :

پودر قند : ۹۰۰ گرم

پودر ژلاتین : یک قاشق غذاخوری پر

گلوکز : نصف پیمانه

گلیسیرین : یک قاشق غذاخوری

روغن قنادی : ۵۰ گرم

آب : یک چهارم پیمانه

طرز تهیه خمیر فوندانت

طرز تهیه خمیر فوندانت :

تهیه خمیر فوندانت بسیار راحت و آسان است و در این بخش ملاحظه می فرمایید که به راحتی می توانید آن را در منزل تهیه نمایید و با آن انواع کیک ساده خود را تزیین نمایید. برای این کار ابتدا پودر زلاتین را با آب سرد مخلوط نمایید. سپس آن را روی بخار آب قرار داده و همبزنید تا کاملا حل شود. توجه داشته باشید که بهترین روش برای حل نمودن ژلاتین استفاده از روش بن ماری است.

تهیه خمیر فوندانت

بعد از حل شدن کامل پودر ژلاتین، گلسیرین و سپس گلوکز را اضافه نمایید و خوب هم بزنید تا کاملا مخلوط شود و با کمک بخار آب یکدست و شفاف گردد و در آخر روغن را اضافه نمایید و از روی بخار بردارید و سپس صبر کرده تا روغن با حرارت مواد باز شود. البته بهتر است گاهی آن را هم بزنید تا به فرایند حل شدن آن کمک کنید.

خمیر فوندانت با ژلاتین

حال پودر قند را دو بار الک نمایید و سپس آن را به دو قسمت تقسیم کنید و نصف آن را در ظرفی ریخته و وسط آن را گود کنید و مواد تهیه شده را وسط آن ریخته و به خوبی مخلوط نمایید.

خمیر فوندانت

آموزش تهیه خمیر فوندانت

سپس بقیه پودر قند را کم کم به مخلوط اضافه نمایید و آنقدر ورز دهید تا کاملا مخلوط شود و تبدیل به خمیر نرم و یکدستی شود. خمیر شما آماده است. امیدواریم از طرز تهیه خمیر فوندانت لذت برده باشید و از آن برای تزیین انواع کیک استفاده نمایید.

خمیر فوندانت

نکات مهم برای تهیه خمیر فوندانت :

  • برای طعم بهتر خمیر فوندانت، در مراحل تهیه می توانید از مقداری اسانس دلخواه استفاده نمایید.
  • در صورت خشک و سفت شدن خمیر کمی آب به آن اضافه نمایید و ورز دهید تا نرم شود.
  • خمیر فوندانت را می توانید به مدت دو هفته در یخچال و در نایلون یا ظرف در بسته نگهداری کنید.

آموزش تزیین کیک با فوندانت

تزیین کیک با خمیر فوندانت :

از رنگ های دلخواه و مناسب برای رنگی نمودن خمیر استفاده نمایید و سپس آن را برای تزیین کیک تولد و سایر کیک های تهیه شده در منزل مورد استفاده قرار دهید. فقط توجه داشته باشید که برای استفاده از خمیرفوندانت تحت هیچ شرایطی سطح کیک خود را با خامه نپوشانید، استفاده از خامه باعث می شود خمیر نم دار و خراب شود. در ادامه تصاویر زیبای تزیین چند مدل کیک با خمیر فوندانت را ملاحظه می فرمایید که می توانند ایده مناسبی برای تزیینات شما باشند.

تزیین کیک با خمیر فوندانت

طرز تهیه خمیر فوندانت

تزیین کیک با خمیر فوندانت

تزیین کیک جدید

تزیین کیک با فوندانت

خمیر فوندانت برای تزیین کیک

امیدواریم از مشاهده طرز تهیه خمیر فوندانت لذت برده باشید و این خمیر عالی را تهیه نموده و از آن برای تزیین کیک استفاده نمایید. پیشنهاد می کنم از دیگر مطالب و آموزش ها در بخش سفره آرایی نیز دیدن فرمایید. موفق باشید.

اشتراک گذاری

یک نظر دهید