طرز تهیه شیرینی نخودچی خانگی با دستوری ساده و خوشمزه

0

شیرینی نخودچی از شیرینی های بسیار خوشمزه و خوش طعم است که به راحتی تهیه می شود و طرفدار های زیادی نیز دارد. از این شیرینی اغلب برای مهمانی های خودمانی و همچنین به عنوان شیرینی عید استفاده می شود. در این مطلب نحوه پخت و طرز تهیه این شیرینی خوشمزه را به طور کامل بیان می کنیم و ب مطالعه این دستور می توانید به راحتی در منزل شیرینی بپزید و از خوردن آن لذت ببرید. تا پایان همراه ما باشید.

آموزش مرحله به مرحله پخت شیرینی نخودچی در منزل:

پخت شیرینی نخودچی به راحتی انجام می گیرد و نیاز به ابزار و وسایل خاصی ندارد و شما میتوانید آن را به سادگی در منزل تهیه فرمایید. دستور زیر یکی از روش های ساده و عملی برای پخت این شیرینی است که می توانید از آن استفاده نمایید.

شَیرینی نخودچی

مواد لازم برای شیرینی نخودچی :

آرد نخودچی : ۲۵۰ گرم

روغن جامد : ۱۲۵ گرم

پودر قند : ۱۲۵ گرم

پود هل: یک قاشق چای خوری

خلال پسته برای تزیین شیرینی

طرز تهیه شیرینی نخوچی :

بعد از تهیه تمامی مواد مورد نیاز برای تهیه این شیرینی اقدام به آماده سازی مواد می کنیم. ابتدا روغن جامد، پودر شکر و پودر هل که از قبل آماده نموده ایم را با هم مخلوط میکنیم و با همزن می زنیم تا نرم و یکدست شود.

شَیرینی نخودی

 در این مرحله آرد نخودچی را به آرامی اضافه نموده و با همزن می زنیم تا تبدیل به خمیر کمی سفت شود. بعد بقیه آرد نخودچی را نیز مرحله به مرحله اضافه نموده و با قاشق به آرامی هم میزنیم. در این مرحله خمیر تا حدودی سفت شده است. حالا خمیر بدست آمده را با دست ورز دهید تا کاملا یکدست شود. و بعد آن را داخل نایلون قرار داده و به مدت ۲۴ ساعت در یخچال قرار دهید.

شَیرینی نخودچی

بعد از گذشت ۲۴ ساعت خمیر را از یخچال خارج نموده و به قطر یک سانتیمتر روی سطح صافی پهن کنید و با قالب های مخصوص این شیرینی آن را قالب بزنید و آن را در سینی فر بچینید و بعد سینی را داخل فر که از نیم ساعت قبل با حرارت متوسط گرم شده است قرار دهید.

شیرینی عید

بعد از گذشت پانزده دقیقه شیرینی ها را از فر خارج نموده و آنها را در ظرف مناسب بچینید و بعد از سرد شدن نوش جان فرمایید.

شیرینی عید

پخت شیرینی

پخت شیرینی عید

امیدواریم از دستور پخت شیرینی نخودچی لذت رده باشید و این شیرینی خوشمزه و خوش طعم را در منزل تهیه نمایید. پیشنهاد می کنم از سایر مطالب و اموزش ها در بخش آشپزی دیدن فرمایید.

اشتراک گذاری

یک نظر دهید