آموزش پخت آلبالو پلو مجلسی با مرغ و تزیین روی آلبالو پلو

0

آلبالو پلو مجلسی یه غذای خوشمزه و خوش طعمه که میشه اونو با مرغ و یا گوشت چرخ کرده پخت. با طرز تهیه و آموزش پخت این غذای خوشمزه ایرانی در خدمتتون هستم. برای یادگیری و مشاهده نحوه پخت در ادامه مطلب همراهم باشید و از دستور پخت یه پلو عالی با آلبالو و مرغ استفاده کنید.

طرز تهیه آلبالو پلو با مرغ:

پخت آلبالو پلو خیلی ساده و راحته و میتونید برای مهمانی ها و جمع های خودمونی از این غذای خوشمزه استفاده کنید، خصوصا در فصل تابستان که این میوه خوشمزه همه جا در دسترسه و به راحتی میتونید اونو تهیه کنید. قبل از شروع آموزش مواد لازم رو بهتون معرفی میکنم تا بعد از تهیه مواد اولیه شروع به پخت کنیم.

برنج: سه پیمانه

آلبالو: ۵۰۰ گرم

شکر: ۵۰۰ گرم

نمک: به مقدار لازم

روغن: به مقدار لازم

کره: ۸۰ گرم

پیاز: یک عدد

زعفران آب شده: ۲ قاشق سوپ خوری

زردچوبه: یک قاشق چای خوری

گوشت مرغ: به مقدار لازم

خلال پسته و بادام: به مقدار لازم

هسته آلبالوها رو دربیارید و داخل ظرف لعابی ریخته و شکر را لابلای آن بپاشید و حدود ۱۲ ساعت در ظرف در بسته داخل یخچال بزارید و بعد اونها رو روی حرارت ملایم قرار بدید و بعد از ۲۰ دقیقه در صافی ریخته و شربتش رو جدا میکنیم و روی حرارت میزاریم تا قوام بیاد و بعد از روی حرارت برمیداریم و آلبالو رو بهش اضافه مکینیم و بعد از اینکه یکی دو جوش زد اونو دوباره چند ساعتی داخل یخچال قرار میدیم و موقع مصرف در آبکش ریخته و شربتش رو جدا میکنیم.

آلبالو پلو

آلبالو پلو

آلبالوپلو مجلسی

برای پخت آلبالو پلو برنج رو مثل همیشه بپزید و ابکش کنید و بعد در قابلمه ای مقداری روغن ریخته و روی حرارت بزارید تا داغ شه و مقداری برنج روی آن ریخته و بعد یک لایه آلبالو و دوباره یک لایه برنج و همین کار رو تا آخر ادامه میدیم و لایه آخر رو برنج سفید میریزیم و حرارت رو کمی بلند میکنیم تا بخار کنه و بعد از بالا اومدن بخار، کره را با سه قاشق سوپ خوری روغن مایع روی حرارت میزاریم تا داغ شه و بعد از بخار کردن برنج روی آن ریخته و بعد یک لیوان سرخالی از شربت قوام اومده رو بهش اضافه کنید و حرارت رو کم کنید تا حدود ۲۰ تا ۲۵ دقیقه دم بکشه. فقط توجه داشته باشید که برای یه گوشه ایی از برنج بهتره از زعفران آبکرده استفاده کنید. حالا در قابلمه‌ای جداگانه، پیاز، زردچوبه، مرغ، نمک، فلفل و مقداری آب بریزید تا روی مرغ پوشانده شود و روی حرارت زیاد قرار دهید. زمانی‌که جوش آمد، حرارت را ملایم کرده و درِ‌ ظرف را بگذارید تا مرغ بپزد. پس از پخت، مرغ را در آبکش قرار دهید، سپس از هر دو طرف به مدت ده دقیقه به همراه بقیه زعفران در روغن داغ سرخ کنید تا طلایی رنگ شود.

آلبالو پلوی مجلسی

آلبالو پلوی مجلسی

آشپزی

آلبالو پلو

بعد از دم کشیدن برنج اونو با آلبالو، خلال پسته و خلال بادام و تکه های مرغ به دلخواه تزیین کنید و بعد سرو کنید.

کته آلبالو

آشپزی

خب دوستای گل امیدوارم از نحوه پخت آلبالو پلو لذت برده باشید. برای مشاهده مطالب و آموزش های بیشتر حتما سری به بخش آشپزی هنر در خانه بزنید. نوش جان

اشتراک گذاری

یک نظر دهید