طرز تهیه آش رشته خوشمزه و مجلسی برای افطار

0

با طرز تهیه آش رشته مجلسی در خدمتتون هستم و با یک آموزش کامل و خوشمزه سعی دارم پخت این آش خوش طعم رو بهتون یاد بدم. آش رشته برای مهمانی ها و سفره افطار کاربرد زیادی داره و شما با پخت این غذای اصیل ایرانی میتونید یه طعم خوش و عالی رو به اعضای خانواده هدیه کنید. با این آموزش متفاوت در ادامه مطلب همراهم باشید.

آموزش پخت و طرز تهیه آش رشته:

با یادگیری طرز تهیه آش رشته و پخت آن برای اعضا خانواده در ماه مبارک رمضان میتونید یه افطار خوشمزه و سبک داشته باشید و از خوردنش در کنار خانواده لذت ببرید. برای پخت آش رشته شما به مواد زیر احتیاج دارید. (این مواد برای ۴ نفر است)

طرز تهیه آش رشته

رشته آش: ۴۰۰ گرم

سبزی آش ( تره – جعفری – اسفناج – شوید – گشنیز ): یک کیلو

نخود وعدس و لوبیا ( مجموﻋﺄ به مقدار مساوی ): ۴۵۰ گرم

نعناع خشک: چهار قاشق

پیاز متوسط: چهار عدد

کشک ساییده: دو لیوان

آرد: دو قاشق

نمک و فلفل: به اندازه دلخواه

روغن: به میزان لازم

طرز تهیه آش رشته

خب دوستای گل اگه مواد مورد نیاز رو آماده کردید بریم سراغ نحوه پخت و طرز تهیه آش رشته. اولین اقدام اینه که نخود و لوبیا رو از قبل خیس کنیم. بعد اونها رو با پیاز سرخ میکنیم ک هدر این مرحله معمولا کمی زردچوبه هم اضافه میکنیم و بعد مزاریم تا کاملا بپزه و بعد سبزی های خرد شده رو به حبوبات پخته شده اضافه میکنیم و میزاریم کاملا بپزه. تو این مرحله آرد رو در کمی آب سرد حل میکنیم و داخل آش میریزیم و مرتب هم میزنیم و میزاریم آهسته بپزه.  فقط توجه کنید که رشته ها خرد نشن. در مرحله آخر ادویه رو اضافه می کنیم. ولی موقع اضافه کردن نمک احتیاط کنید چون کشکی که استفاده می کنید تا حدودی شوره. بعد آش رو از روی شعله برمی داریم و با کشک مخلوط می کنیم. سپس در سوپ خوری ریخته و روی اونو به دلخواه تزیین میکنیم. راستی برای مشاهده مدل های مختلف تزیین روی آش میتونید سری به قسمت تزیین آش که قبلا آموزشش رو براتون گذاشتم بزنید و از کلی ایده زیبا و جدید استفاده کنید.

طرز تهیه آش رشته

آش رشته

پخت آش رشته

پخت آش رشته

خب دوستهای گل امیدوارم از طرز تهیه آش رشته لذت برده باشید و حتما اونو بپزید. از بقیه مطالب و آموزش های ما در بخش آشپزی هنر در خانه دیدن کنید. نوش جان

 

اشتراک گذاری

یک نظر دهید