طرز تهیه قورمه سبزی خوشمزه با سبزی خشک

0

طرز تهیه قورمه سبزی خوشمزه و مجلسی با سبزی خشک چند تا نکته مهم و کاربردی داره که با رعایت اونها میتونید یه قورمه سبزی خوش طعم و عالی بپزید و از خوردنش کنار اعضاء خانواده و همینطور برای مهمانی ها و مجالس لذت ببرید. با آموزش پخت قورمه سبزی با سبزی خشک در ادامه مطلب همراهم باشید.

آموزش پخت و طرز تهیه قورمه سبزی مجلسی:

با طرز تهیه قورمه سبزی با سبزی خشک در خدمتتون هستم و ضمن آموزش پخت این غذای خوشمزه نکات مهم و قابل توجه برای داشتن یه غذای عالی رو بهتون میگم. قبل از هر کاری مواد لازم جهت تهیه قرمه سبزی رو بهتون معرفی میکنم.

سبزی خشک قورمه سبزی: ۳ پیمانه

گوشت: به میزان لازم

لوبیا قرمز یا چیتی:  نصف کنسرو

لیمو عمانی: ۴ عدد

رب: ۱/۵ قاشق غذا خوری (در صورت دلخواه)

نمک و فلفل به میزان لازم

پیاز یک عدد بزرگ

قورمه سبزی

قورمه سبزی

قورمه سبزی

قورمه سبزی

برای شروع پخت قورمه سبزی با سبزی خشک ابتدا سبزی ها رو به مدت نیم الی یک ساعت داخل آب میزاریم تا خیس بخوره و پختش بهتر شه. پیاز رو خرد کرده و گوشت های تکه تکه شده رو کمی با پیاز تفت میدیم و روش آب جوش میریزم تا بپزه. ( برای اینکار حدود یکساعت کافیه)

طرز تهیه قورمه سبزی

تو این مرحله سبزی ها رو آبکش میکنیم و با کمی روغن تفت میدیم و وقتی که گوشت ها پخت سبزی رو به اضافه مقداری نمک و فلفل بهش اضافه میکنیم. لیمو عمانی رو هم دو سه تا سوراخ ایجاد میکنیم و به خورش اضافه میکنیم. البته برای خورشت قورمه سبزی میتونید از مغز داخل لیمو عمانی هم استفاده کنید

طرز تهیه قورمه سبزی

خب طرز تهیه قورمه سبزی به پایان رسید، فقط دوستای گل توجه کنید که در صورت تمایل میتونید در مرحله آخر بهش رب هم اضافه کنید.

پخت قورمه سبزی

پخت قورمه سبزی

امیدوارم از آموزش پخت و طرز تهیه قورمه سبزی خوشتون اومده باشه و حتما این غذای خوشمزه رو بپزید و از خوردنش کنار عزیزانتون لذت ببرید. راستی حتما سری به بقیه مطالب ما در بخش آشپزی هنر در خانه بزنید. نوش جان

اشتراک گذاری

یک نظر دهید