طرز تهیه فلافل بندری خوشمزه با روشی ساده در منزل

0

با طرز تهیه فلافل ساده و خوشمزه و نکات مهم برای پخت فلافل خانگی در خدمتتون هستم و شما رو با پخت این غذای جنوبی خوشمزه آشنا میکنم تا توی هونه و به راحتی این فلافل بندری رو تهیه کنید و از خوردنش کنار خونواده لذ ببرید. در ادامه مطلب با این آموزش عالی همراهم باشید.

طرز تهیه فلافل خانگی ساده و خوشمزه:

طرز تهیه فلافل خیلی راحته و شما میتونید توی خونه و بدون داشتن امکانات و شرایط خاص اونو تهیه کنید. قبل از شروع آموزش مواد لازم برای تهیه این غذای خوشمزه رو بهتون معرفی میکنم تا بعد از آماده کردنش بریم سراغ نحوه پخت.

نخود خیس خورده : ۳۰۰ گرم

آرد نخود چی : ۲ قاشق غذاخوری

فلفل سیاه و زیره سبز و تخم گشنیز : هر کدام یک قاشق چایی خوری

جعفری : ۱/۲ فنجان

پیاز : ۱ عدد

سیر : ۳ حبه

تخم مرغ : ۱ عدد در صورت تمایل

نمک : به مقدار دلخواه

خب حالا بریم سراغ پخت فلافل، اولین اقدام اینه که نخودها رو حدود ۴۸ ساعت بزاریم خیس بخوره و چند بار هم تو این فاصله آبش رو عوض کنیم. بعد اونها رو چرخ کنیم و یا داخل میکسر له کنیم.

طرز تهیه فلافل

فلافل بندری

حالا سیر و پیاز رنده شده و جعفری خرد شده رو خوب ورز میدیم و ارد نخود رو بهش اضافه میکنیم. تو این مرحله میتونیم یه تخم مرغ هم به مواد اضافه کنیم البته در صورت تمایل، ولی تخم مرغ به بهتر شکل گرفتن و نرم تر شدن فلافل کمک میکنه. بعد از اینکه همه مواد رو با هم مخلوط کردید ادویه رو هم اضافه کنید و خوب مخلوط کنید.

فلافل بندری

میبینید که طرز تهیه فلافل خیلی راحته و شما خیلی سریع تونستید مواد اصلی رو آماده کنید. حالا گلوله هایی از مواد فلافل رو به اندازه یه تخم مرغ با دست برمیداریم و یا با دستگاه فلافل زن شکل میدیم و در روغن فراوان سرخ میکنیم.

طرز تهیه فلافل

طرز تهیه فلافل

اینم نمونه آماده شده فلافل، که میتونید اونو در ظرف به شکلهای مختلف تزیین کنید.

پخت فلافل

پخت فلافل

پخت فلافل

فلافل بندری

خب دوستای گل امیدوارم از طرز تهیه فلافل خوشتون اومده باشه و این غذای خوشمزه رو حتما توی خونه تهیه کنید. راستی حتما سری به بقیه مطالب و اموزش ها در بخش آشپزی بزنید. نوش جان

اشتراک گذاری

یک نظر دهید