آموزش شمع سازی در خانه با عکس و نکات مهم ساخت شمع

0

با آموزش مرحله به مرحله شمع سازی در خدمتتون هستم و ساخت شمع رو کامل با عکس براتون توضیح میدم. شمع نقش زیادی در زیبایی منزل و دکوراسیون داره، چه بهتر که شمع های مورد نیازمونو خودمون درست کنیم. پس با آموزش کامل و مهیج شمع سازی در خانه همراهم باشید.

آموزش شمع سازی مرحله به مرحله:

شمع سازی از هنرهای جذاب و زیباییه که طرفدارهای زیادی هم داره و اغلب ترجیح میدیم برای زیبایی منزل و دکوراسیون از شمع هایی که خودمون ساختیم استفاده کنیم. امروز با اموزش ساخت شمع جامد و ساده در خدمتتون هستم و اصول اولیه ساخت شمع رو بهتون اموزش میدم تا در روزهای آینده بریم سراغ ساخت شمع های پیشرفته تر با طرح ها و مدل های مختلف. قبل از شروع آموزش مواد و وسایل مورد نیاز برای ساخت شمع رو بهتون معرفی میکنم.

پارافین جامد یا مات، فتیله، قالب مخصوص شمع و رنگ شمع احتیاج دارید که اغلب به صورت قرص های کوچیکه. چون کار اولتونه و میخواین شمع ساده درست کنید میتونید به جای قالب از لیوان های کوچک و یا شیشه های مربا و سس و اینجور چیزا هم استفاده کنید.

شمع سازی

برای شروع ساخت شمع پارافین رو داخل یه ظرف که دیگه ازش استفاده نمیکنید بریزید و روی حرارت غیرمستقیم بزارید تا به صورت مایع در بیاد.

شمع سازی

شمع سازی

توصیه شده که موقع ذوب کردن پارافین داخلش دماسنج بزارید و وقتی به درجه ۹۰ یا ۱۰۰ رسید پارافین رو از روی حرارت بردارید تا شمع تون خراب نشه. البته اگه موقع ذوب کردن پارافین اونو هم بزنید احتمال خراب شدن شمع خیلی کم میشه.

ساخت شمع

تو این مرحله از شمع سازی باید فتیله رو داخل قالب شمع قرار بدیم. برای فیکس شدنش میتونید از چسب حرارتی در ته قالب استفاده کنید و فتیله رو به کمک یه تکه چوب وسط قالب ثابت قرر بدید.

ساخت شمع

حالا وقتشه که پارافین ذوب شده رو داخل قالب بریزید و بزارید خودشو بگیره و سفت شه. راستی دوستای گل میتونید موقع ذوب شدن پارافین از رنگ های مخصوص شمع برای رنگی کردن شمع تون استفاده کنید.

ساخت شمع

ساخت شمع

بعد از سفت شدن پارافین اضافات فیتیله رو با قیچی ببرید. به همین راحتی شمع تون آماده س و میتونید به دلخواه تزیینش کنید و از هنر دست تون لذت ببرید.

ساخت شمع

ساخت شمع

خب دوستهای گل امیدوارم از آموزش شمع سازی امروز خوشتون اومده باشه. با بقیه مطالب و آموزش ها در این زمینه در بخش شمع آرایی هنر در خانه همراهم باشید. لحظه هاتون خوش

اشتراک گذاری

یک نظر دهید