طرز تهیه شیرینی دانمارکی خانگی (گل محمدی) با تصویر

1

پخت شیرینی دانمارکی خانگی خیلی راحته و در عین آسون بودن خیلی هم خوشمزه س و طعم عالی و بی نظیری داره. میتونید این شیرینی خوشمزه رو به راحتی تهیه کنید و برای پذیرایی از مهمان ها ازش استفاده کنید و از طعم و عطر بی نظیرش لدت ببرید. با نحوه پخت این شیرینی عالی در ادامه مطلب همراهم باشید.

آموزش پخت شیرینی دانمارکی با روشی ساده و خوشمزه:

برای پخت شیرینی دانمارکی علاوه بر خمیر اصلی به کرم هم برای قسمت میانی شیرینی احتیاج داریم. قبل از هر کاری بریم سراغ مواد لازم برای تهیه این شیرینی خوشمزه، اول مواد مورد نیاز برای تهیه کرم رو میگم:

گلاب: یک پیمانه

شیر: یک پیمانه

شکر: ۲۲۰ گرم

آرد: ۸۵ گرم

وانیل: یک ق چ

خب حالا بریم سراغ مواد لازم برای تهیه خمیر این شیرین خوشمزه:

آرد: ۷۰۰ تا ۷۵۰ گرم

خمیرمایه: ۳ قاشق غذا خوری

شیر ولرم: یک پیمانه

تخم مرغ: سه عدد

شکر: دو قاشق غذاخوری

روغن مایع: یک پیمانه

زعفران آب شده: نصف قاشق چ

وانیل: نصف قاشق چ

برای رومال شیرینی هم از زرده تخم مرغ به همراه کنجد، شکر دانه درشت، خلال بادام، گردوی خرد شده به دلخواه میتونید استفاده کنید.

قبل از هر کاری کرم شیرینی رو آماده میکنیم . برای اینکار آرد و شکر و وانیل رو مخلوط کرده و به تدریج شیر و گلاب رو اضافه کرده و وقتی یکدست شد، روی حرارت متوسط قرار میدیم و مرتب هم میزنیم تا غلیظ شه.

شیرینی دانمارکی

برای خمیر شیرینی دانمارکی آرد رو الک کرده و شکر و خمیر مایه فوری رو بهش اضافه کرده و با هم خوب مخلوط میکنیم. بعد بقیه مواد رو اضافه کرده و ورز میدیم تا خمیر نرم و لطیف و یکدستی به دست بیاد.

شیرینی دانمارکی

خمیر رو به شکل مستطیل باز کرده و یکی دو قاشق از کرم رو یکطرفی ریخته و طرف دیگه رو روش آورده و با چاقو برش داده و تو سینی فر که کاغذ روغنی گذاشتیم میچینیم. و روشو با پارچه می پوشونیم و یکی دو ساعت میزاریم بمونه تا حجمش دو برابر شه.

شیرینی دانمارکی

شیرینی دانمارکی خانگی

بعد روی شیرینی ها رو زرده تخم مرغ مالیده و موادی که برای روی شیرین آماده کردیم رو به دلخواه روش میپاشیم وبا حرارت ۱۸۰ درجه به مدت ۱۵ تا ۲۰ تو فر میزاریم تا بپزه.

پخت شیرینی

پخت شیرینی

خب دوستان گل شیرینی دانمارکی ما آماده س. اونو تو ظرف بچینید و بعد از خنک شدن نوش جان کنید.

شیرینی گل محمدی

شیرینی گل محمدی

امیدوارم از پخت و خوردن این شیرینی خوشمزه و عالی لذت ببرید. دوستان گل سری به بقیه مطالب هنر در خانه در بخش آشپزی بزنید. موفق باشید.

اشتراک گذاری

۱ دیدگاه

یک نظر دهید