طرز تهیه کیک ساده اسفنجی با روشی آسان و پخت سریع

1

پخت کیک ساده اسفنجی خیلی راحته و شما توی خونه و با امکانات کم میتونید این کیک خوشمزه رو بپزید و از خوردنش کنار اعضاء خونواده لذت ببرید. همچنین میتونید به عنوان کیک تولد از این کیک اسفنجی خوش طعم استفاده کنید. با طرز تهیه کیک ساده با روشی آسان در ادامه مطلب همراهم باشید.

آموزش پخت کیک ساده:

با نحوه پخت کیک ساده اسفنجی در خدمتتون هستم. شما میتونید این کیک ساده و خوشمزه رو با امکانات خیلی کم تهیه کنید و برای مهمونی ها و به عنوان کیک تولد ازش استفاده کنید. قبل از شروع آموزش پخت کیک مواد لازم برای تهیه اسن کیک عالی و خوش طعم رو بهتون معرفی میکنم.

آرد سفید: ۲پیمانه

پخت کیک

شکر: یک پیمانه

پخت کیک

تخم مرغ: سه عدد

پخت کیک

روغن مایع: سه چهارم پیمانه

پخت کیک

ماست: سه چهارم پیمانه

پخت کیک

بکینگ پودر: ۲ قاشق چایخوری

جوش شیرین: نصف قاشق چای خوری

وانیل: یک چهارم قاشق چای خوری

کیک اسفنجی

خب اگه مواد مورد نیاز رو آماده کردید بریم سراغ پخت این کیک خوشمزه. برای شروع تخم مرغ ها رو داخل ظرف گودی بریزید و شکر رو هم بهش اضافه کنید و اونقد هم بزنید که حجمش دو برابر شه و تغییر رنگ بده. در حین هم زدن وانیل رو هم اضافه کنید. تو مرحله بعدی ماست و روغن رو اضافه میکنمی و در حدی که یکدست شه هم می زنیم. آرد بکینگ پودر و جوش شیرین رو با هم مخلوط میکنیم و بعد از اینکه سه بار الک کردیم به مواد بالا اضافه میکنیم و خیلی آرام و در حدی که با هم مخلوط شن و یک مایع یکدست بده هم می زنیم.

کیک اسفنجی

تو این مرحله از پخت کیک ساده مواد رو داخل قالب می ریزیم و داخل فری که از یه ربع قبل روشن کردیم و  ۱۸۰ درجه سانتیگراد حرارت داره قرار میدیم. مدت زمان پخت کیک بستگی به فر داره و حدودا بین ۳۰ تا ۴۵ دقیقه زمان میبره ولی میتونید با فرو کردن یه چنگال از پختش مطمئن شید.

کیک اسفنجی

کیک تولد

خب دوستان گل کیک اسفنجی ما آماده س. میتونید از کاکائو، نسکافه، کشمش، گرد و هر نوع ماده غذایی دلخواه برای داخل کیک و همینطور تزیین روی کیک استفاده کنید.

کیک ساده

کیک ساده

کیک ساده

امیدوارم پخت کیک ساده امروز مورد پسندتون واقع شده باشه و حتما اونو بپزید و از خوردنش کنار خونواده لذت ببرید. راستی دوستای هنرمند برای مشاهده بقیه مطالب و اموزش ها حتما سری به بخش آشپزی هنر در خانه بزنید. موفق باشید.

اشتراک گذاری

۱ دیدگاه

  1. سلام یلدا جون، ممنون بابت دستور عالی، کیکم رو از دستور شما درست کردم، عالی بود عزیزم، میخوام به امید خدا دائم از سایت شما استفاده کنم. ممنونم. 😍😍😍😍😍

یک نظر دهید