نحوه پخت خورش قیمه مجلسی نذری + نکات مهم آشپزی

0

خورش قیمه برای مهمانی ها خصوصا مراسم نذری از خورش های پرطرفدار و خیلی خوشمزه س که البته پخت این نوع خورش هم خیلی راحته که در ادامه آموزشش رو براتون میزارم. فقط چند تا نکته مهم داره که با رعایت اونها میتونید یه خورش قیمه خوشمزه و بی نظیر بپزید. همراهم باشید.

آموزش پخت خورش قیمه نذری در منزل:

برای پخت خورش قیمه اولین اقدام تهیه و آماده کردن مواد مورد نیازه تازه و با کیفیته که نقش زیادی در طمع و مزه غذا داره. در ادامه مواد لازم مورد نیاز رو بهتون معرفی میکنم و بعد دستور پخت این خورش خوشمزه رو براتون میزارم.

مغز‌ران گوسفند یا گوساله (ریز خرد شده) ۷۰۰ گرم
خورشت قیمه
 لپه ۱ پیمانه (۱۵۰ گرم)
 خورش قیمه
لیمو عمانی ۶ عدد ( ۳۰ گرم)
خورشت قیمه
 رب گوجه‌فرنگی یک چهارم پیمانه (۶۰ گرم)
خورش قیمه
 زردچوبه ۱ قاشق چای‌خوری (۳ گرم)
فلفل سیاه (پودرشده) به مقدار لازم

نمک به مقدار لازم

زنجبیل نیم قاشق چای‌خوری

زعفران (ساییده و حل شده در آب‌جوش) ۱قاشق سوپ‌خوری
خورشت قیمه
سیب‌زمینی (خلالی خردشده) ۲ عدد
پخت خورش
روغن مایع (مخصوص سرخ کردن) به مقدار لازم
پیازداغ (سرخ‌شده) نیم پیمانه

خورشت قیمه
 برای شروع پخت خورش قیمه گوشت را در کمی روغن مایع تفت دهید تا حدی که آب آن کشیده شود. لپه را اضافه کنید و تفت بدید، در آخر زردچوبه و پیازداغ را اضافه کنید.
بعد حدود پنج پیمانه آب به مواد بالا بیفزایید و حرارت را زیاد کنید زمانی که به جوش آمد حرارت را ملایم کرده و در ظرف را بگذارید و به مدت سه ساعت بپزید.
لیمو عمانی را با چنگال چند سوراخ کرده و ده دقیقه در آب جوش بجوشانید. سپس از روی حرارت بردارید و بگذارید به مدت نیم ساعت در همان آب داغ باقی بماند. در ۴۵ دقیقه آخر پخت لیموعمانی را از آب بیرون آورده و به خورش اضافه کنید.
رب گوجه فرنگی را در روغن تفت دهید تا بوی خامی آن گرفته شود. سپس کمی فلفل و زنجبیل را به آن اضافه و در نیم ساعت آخر پخت خورش به همراه زعفران و نمک به آن اضافه و بگذارید جا بیفتد.
سیب زمینی‌ها را جداگانه در روغن سرخ کنید و زمانی که خورش را در بشقاب می‌کشید با سیب‌زمینی آن را تزیین و سرو کنید.
پخت خورش
اینم دو تا نکته مهم برای پخت این خورش خوشمزه: ۱٫ لپه را از ۲۴ ساعت قبل با مقداری آب خیس کرده و در این مدت دوبار آب آن را عوض کنید و هنگام مصرف در آبکش بریزید.

۲٫ زمانی که لپه را در کمی روغن تفت می‌دهید مدت زمان پخت آن سه ساعت می شود ولی اگر تفت ندهید یک ساعت برای پخت آن کافی است.

پخت خورش

خب دوستان امیدوارم آموزش پخت خورش قیمه مفید بوده باشه. لطفا سری به بقیه مطالب در بخش آشپزی بزنید. موفق باشید.

اشتراک گذاری

یک نظر دهید