آموزش پخت خورش فسنجان خوشمزه با روشی ساده

0

پخت خورش فسنجان خیلی راحته و میشه با کمی دقت و سلیقه یه خورش خوشمزه و عالی پخت. امروز با آموزش پخت یک نوع خورش فسنجان عالی و بی نظیر با گوشت مرغ و آلو در خدمت شما دوستهای هنرمند و کدبانو هستم. در ادامه مطلب با این آموزش خوشمزه همراهم باشید.

خورش فسنجان با آلو و مرغ:

خورش فسنجان از غذاهای سنتی و خیلی خوشمزه س که طرفدارهای زیادی هم داره و میتونید برای مهمانی ها و جمع های خودمانی از این خورش عالی استفاده کنید. قبل از شروع آموزش پخت مواد مورد نیاز رو بهتون معرفی میکنم.

مرغ ۱ عدد (۱۲۰۰ گرم)

گردو (چرخ ‌یا خرد شده) ۴۰۰ گرم

خورش فسنجان
روغن مایع به مقدار لازم

نمک به مقدار لازم

پیازداغ یک چهارم پیمانه
فسنجان
آب ۹ پیمانه (۱۴۴۰ میلی لیتر)

آلو (از ۴ ساعت قبل خیسانده شده) ۲ پیمانه (۳۰۰ گرم)

ر ب انار (غلیظ) یک سوم پیمانه
فسنجان
 شکر یک سوم پیمانه (البته به ذائقه خودتون بستگی داره)
آرد ۲ قاشق سوپ خوری
خب دوستان حالا بریم سراغ نحوه پخت خورش فسنجان، برای شروع گردوها رو با کمی روغن تفت بدید ولی مواظب باشید نسوزه. گوشت مرغ تکه شده رو نمک بزنید و حدود بیست دقیقه با کمی روغن و حرارت ملایم بزارید بپزه. تو این مرحله گوشت مرغ، گردو، پیاز داغ و اب و نمک رو داخل قابلمه بریزید و بعد از جوش آمدن آب حرارتش رو کم کنید تا این غذا و خورش خوشمزه بپزه.
آلو به همراه آبی که در آن خیس خورده و رب انار و شکر رو نیم ساعت مونده به اتمام پخت به خورش اضافه میکنیم. در مرحله آخر هم آرد رو روی حرارت تفت میدیم تا تغییر رنگ بده و نصف پیمانه آب بهش اضافه میکنیم تا رقیق شه و یه ربع آخر به خورش اضافه میکنیم. اینکار باعث میشه قوام و بافت خورش غلظت پیدا کنه.
خورش فسنجان
خب دوستهای گلم پخت خورش فسنجان ما به پایان رسید، فقط توجه داشته باشید که بزارید خورش خوب جا بیفته و بعد با برنج سرو کنید. حتما این خورش خوشمزه رو تهیه کنید و در کنار خونواده از خوردنش لذت ببرید. نوش جان

اشتراک گذاری

یک نظر دهید