طرز تهیه کیک توت فرنگی ساده اما بی نهایت خوشمزه و پرطرفدار

0

توت فرنگی یکی از میوه های بسیار خوشمزه و خوش طعم است که طرفداران بی شماری دارد و کمتر کسی پیدا می شود که عاشق مزه آن نباشد. از این رو تمام خوراکی هایی که با توت فرنگی تهیه می شوند نیز بسیار پر طرفدار هستند. کیک توت فرنگی یکی از این خوردنی های بسیار خوشمزه است که به راحتی نیز تهیه می شود و این روزها که توت فرنگی در بازار فراوان است بهترین زمان برای تهیه این کیک می باشد. در ادامه طرز تهیه کیک توت فرنگی ساده و خوشمزه را به همراه همه نکات مهم ارائه می دهیم.

کیک توت فرنگی خانگی

پخت کیک توت فرنگی مانند دیگر کیک های میوه ایی بسیار آسان است و مطمئنا طرفداران زیادی دارد. در مطالب قبلی نحوه تهیه اسموتی توت فرنگی را آموزش دادیم حال می خواهیم روشی ساده برای پخت کیک توت فرنگی را معرفی کنیم که با کمک آن می توانید به راحتی و در کمترین زمان صاحب یک کیک خوشمزه شوید. از دیگر کیک های میوه ای که قبلا آموزش دادیم می توان به کیک سیب، کیک هویج، چیز کیک انار، کیک کدو حلوایی و… اشاره نمود که هر یک طرفداران خاص خود را دارند و از جمله خوشمزه ترین کیک ها محسوب می شوند. در ادامه همراه ما باشید و با طرز تهیه کیک توت فرنگی آشنا شوید.

پخت کیک با توت فرنگی

مواد لازم

تخم مرغ : ۳ عدد متوسط

کره : ۱۰۰ گرم

آرد سفید : ۳۰۰ گرم ( ۲ پیمانه)

شکر : ۲۱۰ گرم (یک پیمانه)

ماست: ۱۲۰ گرم (نصف پیمانه)

وانیل : یک چهارم قاشق چای خوری

بیکینگ پودر : یک قاشق مربا خوری

توت فرنگی : تقریبا ۱۰ عدد ( به مقدار دلخواه)

طرز تهیه کیک توت فرنگی خانگی با روش ساده :

برای شروع پخت کیک توت فرنگی ابتدا همه مواد را از نیم ساعت قبل بیرون از یخچال و در محیط منزل قرار دهید تا هم دما شوند. بعد از گذشت این زمان شروع به هم زدن تخم مرغ نمایید، بعد از اینکه تا حدودی پف کرد وانیل و شکر را نیز اضافه نمایید. خوب هم بزنید تا حالت کشدار و کرمی رنگ شود. سپس ماست و بعد از آن کره یا روغن را اضافه کنید. مجددا کمی با همزن بزنید تا یکدست شود. حال همزن را خاموش کرده، آرد و بکینگ پودر را مخلوط کنید و بعد از الک کردن به مواد اضافه کنید وبا لیسک هم بزنید. در مرحله آخر توت فرنگی های خرد شده را اضافه کنید. مواد کیک را داخل قالبی که چرب کرده اید یا با کاغذ روغنی پوشانده شده است بریزید. تعدادی توت فرنگی را از وسط برش بزنید و روی مواد کیک بچینید. حال قالب را داخل فر که از قبل با دمای ۱۸۰ درجه گرم شده است قرار دهید و بعد از ۴۰ تا ۵۰ دقیقه کیک توت فرنگی شما آماده است.

پخت کیک توت فرنگی خوشمزه

طرز تهیه کیک توت فرنگی ساده

نکات مهم :

  • با این روش می توانید کیک دیگر میوه ها مثل زردآلو، آلبالو؛ هلو؛ گیلاس و… را نیز بپزید.
  • زمان پخت با فر گاز های مختلف متفاوت است، حتما آن را چک کنید.
  • می توانید به جای ماست از شیر استفاده کنید اما نتیجه کار با ماست بهتر می شود.
  • به جای کره می توانید از همان مقدار روغن مایع استفاده کنید.
  • اجازه دهید توت فرنگی ها بعد از شستن کاملا خشک شوند و سپس آنها را خرد کنید.
  • این میزان مواد برای قالب ۲۳ سانتی مناسب است در صورت تمایل به استفاده از قالب بزرگتر، مواد را با همان نسبت ذکر شده اضافه نمایید.

طرز تهیه کیک توت فرنگی

روش تهیه کیک توت فرنگی

در صورت تمایل می توانید برای تزیین این کیک خوشمزه از خامه قنادی نیز استفاده کنید و مطمئن باشید نتیجه خوبی خواهید گرفت و طعم کیک توت فرنگی با خامه نیز بسیار عالی است.

تزیین کیک توت فرنگی خانگی

کیک توت فرنگی از جمله خوشمزه ترین کیک های میوه ایی محسوب می گردد که برای جشن تولد، مهمانی، دورهمی و عصرانه انتخاب فوق العاده ایی می باشد و همانگونه که ملاحظه نمودید به راحتی نیز تهیه می شود و می توانید از عطر و طعم بی نظیر آن لذت ببرید.

اشتراک گذاری

یک نظر دهید