طرز تهیه ژله میوه ای خوشمزه و مجلسی با دستور ساده

0

ژله میوه ای یکی از خوشمزه ترین و در عین حال شیک ترین مدل های ژله است که انتخاب مناسبی برای پذیرایی از مهمان در مناسبت های مختلف محسوب می گردد. این ژله به راحتی تهیه می گردد و با رعایت نکاتی که در این مقاله ارائه می دهیم مطمئنا ژله ایی عالی و خاص خواهید داشت. در ادامه طرز تهیه ژله میوه ای با پودر ژلاتین را به طور کامل ببینید.

طرز تهیه دسر میوه ای

امروزه دسرها جایگاه ویژه ای بین افراد با ذائقه های غذایی مختلف دارند و یکی از اقلام اصلی برای پذیرایی در مهمانی ها محسوب می گردند. این دسر های مجلسی می تواند شامل کرم کارامل، تارت های مختلف مثل تارت انار یا پرتقال، ژله های متنوع مثل ژله تزریقی، ژله بستنی، ژله رولی و… باشد که تنوع بالایی دارند. در این میان تهیه ژله با پودر ژلاتین به عنوان دسر یکی از رایج ترین ایده ها در این زمینه است، حال اگر این ژله با میوه ترکیب شود که مطمئنا نتیجه بهتری دارد و انتخاب فوق العاده ایی برای همه مراسم خصوصا جشن ها می باشد. ازا این رو در ادامه طرز تهیه ژله میوه ای با ژلاتین را ارائه می دهیم که یکی از ساده ترین دستورات در این زمینه است.

طرز تهیه ژله میوه ای

مواد لازم :

پودر ژلاتین : ۲ قاشق غذاخوری

آب : ۲ لیوان

شکر : دو قاشق غذاخوری

اسانس میوه ای : ۳ قطره

میوه خرد شده : به مقدار لازم

رنگ خوراکی ( در صورت دلخواه)

طرز تهیه ژله میوه ای با ژلاتین :

برای شروع پودر ژلاتین را با آب مخلوط کرده و به روش بن ماری (روی بخار آب) حل نمایید. صبر کنید تا پودر ژلاتین به طور کامل در آب حل شود. سپس شکر را اضافه کنید و مخلوط نمایید. در این مرحله می توانید از اسانس دلخواه استفاده نمایید. همچنین در صورت تمایل می توانید کمی رنگ خوراکی اضافه کنید. حال کمی از مخلوط آماده شده را داخل قالبی که از قبل چرب کرده اید بریزید و در یخچال بگذارید تا نیم بند شود، میوه های خرد شده را داخل آن بریزید مجددا کمی از مخلوط ریخته و داخل یخچال قرار دهید این کار را تا تمام شدن مخلوط ادامه دهید. سپس دو تا سه ساعت صبر کنید تا ژله کامل بگیرد و بعد آن را در طرف مناسب برگردانید و نوش جان نمایید.

طرز تهیه ژله با پودر ژلاتین

توجه داشته باشید که مقدار مواد اولیه مطرح شده برای یک قالب کوچک است، در صورتی که قصد دارید از قالب بزرگ تر استفاده کنید حتما مقدار مواد را به نسبت ذکر شده زیاد کنید.

طرز تهیه ژله میوه ای

نکته قابل توجه دیگر این است که اگر از میوه هایی مثل کیوی، آناناس، انبه، نارنگی و… به صورت خام استفاده کنید باعث می شود ژله نبندد. بهتر است آنها را دو تا سه دقیقه در آب جوش بجوشانید و سپس مورد استفاده قرار دهید و یا از کمپوت این میوه ها استفاده نمایید.

طرز تهیه ژله با میوه های زمستانی

ژله میوه ای را می توان با پودر ژله آماده نیز تهیه نمود، برای این کار پودر ژله را مطابق با دستور روی جعبه تهیه کنید و بعد از اینکه داخل قالب ریختید میوه ها را اضافه نمایید و مطابق با روشی که در بالا ذکر شد ژله ایی خوشمزه و عالی تهیه کنید.

اشتراک گذاری

یک نظر دهید