طرز تهیه شیرینی قیطونی خانگی، شیرینی عید ساده و خوشمزه

0

پخت شیرینی عید خانگی یکی از لذت بخش ترین کارهای روزهای آخر اسفند می باشد که برای همه افراد جذابیت خاصی دارد. شیرینی های خانگی عطر و طعم ویژه ایی دارند که قابل مقایسه با هیچ نوع شیرینی دیگری نیست. شیرینی قیطونی یکی از این شیرینی های خانگی پرطرفدار است که به راحتی می توان آن را برای عید نوروز تهیه و در کنار خانواده نوش جان کرد. در ادامه دستور و طرز تهیه شیرینی قیطونی خاص و عالی را مشاهده می کنید.

طرز تهیه شیرینی عید

شیرینی قیطونی یک شیرینی ساده اما بسیار خوشمزه و نرم است که جایگاه ویژه ایی در ظرف شیرینی عید نوروز دارد. این شیرینی همچون شیرینی نخودچی، از آرد نخودچی تازه تهیه می گردد اما در ترکیب آن از آرد برنج و آرد گندم نیز استفاده شده است. این شیرینی همچون شیرینی پادرازی، شیرینی مربایی، شیرینی آردی نارگیلی، شیرینی برنجی، شیرینی گردویی و… یکی از محبوب ترین شیرینی های عید محسوب می گردد و جایگاه ویژه ایی بین کسانی دارد که عاشق طعم های خانگی تازه هستند. در ادامه این دستور فوق العاده را ملاحظه می نمایید.

طرز تهیه شیرینی قیطونی

مواد لازم :

روغن جامد : ۳۰۰ گرم

آرد سفید : ۲۴۰ گرم

آرد برنج : ۱۲۰ گرم

آرد نخودچی : ۷۵ گرم

روغن مایع : ۶۰ گرم

پودر قند : ۳۰۰ گرم

پودر هل : یک قاشق چای خوری

گلاب : نصف تا یک لیوان

پودر نارگیل، پودر پسته و کنجد برای تزیین شیرینی

طرز تهیه شیرینی قیطونی :

پودر قند را الک کنید و به روغن جامد و روغن مایع اضافه نمایید و ابتدا ترکیب این سه ماده اولیه را با قاشق هم بزنید، بعد آن را به مدت ۵ دقیقه با همزن بزنید. سپس  پودر هل را نیز اضافه کنید. آردها را الک کرده و کم کم اضافه کنید و خمیر را با دست جمع کنید. خمیر بسیار لطیف و نرم می باشد. حال آن را به مدت یک ساعت در محیط (گرم نباشد) استراحت دهید. بعد از گذشت این زمان گلوله هایی به وزن تقریبا ده گرم از خمیر بردارید و گرد کنید. سپس آن را داخل گلاب انداخته و بعد در پودر دلخواه بغلطانید. شیرینی ها را در فر از قبل گرم شده با درجه حرارت ۱۷۰ در طبقه وسط قرار دهید و بعد از ۱۵ تا ۲۰ دقیقه شیرینی شما آماده است.

شیرینی عید با دستور ساده

نکات مهم :

  • با این مقدار مواد اولیه حدود ۱۲۰ عدد شیرینی تهیه می شود.
  • به دلیل نرم بودن در زمان پخت ترک هایی روی شیرینی ایجاد می شود.
  • این شیرینی بسیار نرم است، پس بعد از اینکه کاملا خنک شد از سینی جدا کنید.
  • شیرینی قیطونی ماندگاری بالایی دارد و در ظرف در بسته تا چندین ماه نگهداری می شود.

طرز پخت شیرینی قیطونی

طرز پخت شیرینی عید خوشمزه

شیرینی قیطونی به دلیل نرمی خاص و طعم بی نظیری که دارد بسیار پرطرفدار می باشد و انتخاب فوق العاده ایی برای عید نوروز محسوب می گردد، امیدواریم با دستور ارائه شده این شیرینی خوشمزه را بپزید و از طعم و عطر فوق العاده آن لذت ببرید.

اشتراک گذاری

یک نظر دهید