طرز تهیه شیرینی آردی نارگیلی، خوشمزه ترین شیرینی عید

0

پخت شیرینی های عید یکی از لذت بخش ترین کارهایی است که در اسفندماه انجام می شود، مطمئنا خیلی هیجان انگیز است که در ایام عید با شیرینی های خانگی خوشمزه ایی که پخته اید از مهمان ها پذیرایی کنید. شیرینی آردی نارگیلی یکی از آن شیرینی خانگی های بسیار خوشمزه است که با عطر و طعم عالی خود همه را شگفت زده می کند. پس اگر قصد پخت آن را دارید تا پایان همراه ما باشید و با طرز تهیه شیرینی آردی نارگیلی عالی آشنا شوید.

روش تهیه شیرینی نارگیلی

از جمله شیرینی های پرطرفدار عید می توان به شیرینی نخودچی، شیرینی گردویی، شیرینی نارگیلی ، شیرینی پادرازی، شیرینی کشمشی و، شیرینی آردی نارگیلی، شیرینی برنجی و… اشاره نمود که هریک طعم و مزه خاص خود را دارند و از محبوب ترین شیرینی ها هستند، خصوصا اینکه در خانه و توسط خودتان تهیه شده باشند. بر این اساس قصد داریم در این مطلب طرز تهیه شیرینی آردی نارگیلی را معرفی کنیم که یک شیرینی فوری و بی نهایت خوشمزه است که تنها با ۴ قلم ماده اولیه تهیه می گردد و می تواند انتخاب مناسبی برای عید نوروز و دیگر مناسبت ها باشد.

شیرینی آردی خوشمزه

مواد لازم :

کره : ۱۵۰ گرم

پودر قند : ۱۸۰ گرم

پودر نارگیل : ۱۵۰ گرم

آرد سفید : ۲۰۰ گرم

طرز تهیه شیرینی آردی نارگیلی قزوین

برای شروع پخت شیرینی آردی نارگیلی کره نرم شده و پودر قند را با همزن حدودا ۵ دقیقه بزنید سپس پودر نارگیل را اضافه و با قاشق یا لیسک هم بزنید. حال آرد الک شده را کم کم به مواد اضافه کنید و خمیر را با انگشت جمع نمایید. توجه کنید که ورز زیاد باعث به روغن افتادن خمیر می شود. اگر حس کردید خمیر خشک است می توانید کمی روغن مایع به آن اضافه کنید. حال خمیر را به مدت نیم ساعت در یک مکان سرد استراحت دهید. سپس بین دو کیسه فریزر قرار دهید و با وردنه به قطر یک سانت باز کنید و به دلخواه قالب بزنید. شیرینی ها را روی کاغذ روغنی بچینید و داخل فر از قبل گرم شده به مدت ۱۵ تا ۲۰ دقیقه با دمای ۱۶۰ درجه قرار دهید که البته بستگی به فر شما دارد و لازم است آن را قبل از ۱۵ دقیقه چک کنید.

پخت شیرینی آردی برای عید

نکات مهم :

  • قبل از شروع به پخت کره را در محیط قرار دهید تا کاملا نرم شود.
  • در صورت تمایل می توانید روغن جامد یا نیمه جامد را جایگزین کره نمایید.
  • در صورتی که پودر نارگیل درشت بود حتما آن را آسیاب کنید.
  • این شیرینی را می توان در ظرف در بسته و محیط خنک تا ۳ هفته نگهداری کرد.
  • در صورت تمایل برای تزیین از پودر نارگیل، پودر پسته و… استفاده کنید.

طرز تهیه شیرینی آردی نارگیلی

طرز پخت آردی شیرینی نارگیلی

این شیرینی با مواد اولیه کم و ساده ایی که دارد به این دلیل که خیلی سریع تهیه می شود و عطر و طعم فوق العاده ایی دارد یکی از محبوب ترین شیرینی های عید محسوب می گردد. پس هر چه سریع تر اقدام به پخت آن نمایید و از طعم و مزه آن لذت ببرید.

اشتراک گذاری

یک نظر دهید