این روزها بهترین زمان برای کاشت سبزه عید با مرکبات است

0

استفاده از هسته مرکبات مختلف مثل پرتقال، لیمو، نارنج و… برای سبزه عید نوروز یکی از ایده های جالبی بود که در چند سال اخیر رواج بیشتری یافته است و اغلب افراد ترجیح می دهند برای سبزه سفره هفت سین از این هسته ها استفاده کنند. کاشت سبزه عید با هسته مرکبات بسیار راحت می باشد و حتی اگر تجربه کاشتن سبزه نداشته باشید باز هم به راحتی از عهده آن برمی آیید. با این حال آموزش قدم به قدم آن را در ادامه مطرح می کنیم که امیدواریم برای شما عزیزان نیز مفید باشند.

کاشت هسته نارنج برای سبزه عید

آموزش کاشت سبزه عید با مرکبات برای سفره هفت سین

سبزه یکی از اجزا اصلی سفره هفت سین است که نقش مهمی در زیبایی آن دارد، پس مهم است که به مدل سبزه توجه نماییم. کاشت سبزه با ماش، عدس، گندم، هسته مرکبات و… انجام می شود که هر یک زیبایی و جذابیت خاص خود را دارند و زینت بخش سفره و میز هفت سین می باشند. پس تهیه سبزه عید اهمیت زیادی دارد و بهتر است با دقت و توجه انجام شود تا نتیجه مطلوبی داشته باشد.

سبزه پرتقال برای سفره هفت سین

کاشت سبزه با مرکبات یکی از بهترین ایده ها در این زمینه می باشد، شما بدون صرف هیچگونه هزینه ایی می توانید با هسته های مرکباتی که در منزل دارید صاحب یک سبزه شیک و زیبا شوید که در ادامه آموزش کاشت آن را ملاحظه می فرمایید.

کاشت سبزه عید با مرکبات

بهترین زمان برای کاشت سبزه با هسته مرکبات، اواخر بهمن و اوایل اسفند می باشد، برای این کار تعدادی هسته پرتقال، لیمو یا نارنج را به دلخواه تهیه کنید، فقط توجه نمایید که نباید آب دهان به این هسته ها بخورد و بهتر است آنها را با دست جدا کنید. این هسته ها را به مدت ۴۸ ساعت در آب بخیسانید، سپس به آرامی و بدون صدمه زدن به هسته اصلی پوست آن را جدا کنید. گلدان یا ظرف مناسبی که روزنه برای خروج آب دارد را با خاک و کود گیاهی پر کنید و هسته را داخل خاک قرار دهید. بهتر است فاصله هسته تا سطح خاک بیشتر از یک سانتی متر نباشد. حال با یک نایلون روی گلدان را بپوشانید، فقط توجه داشته باشید که خاک باید دائم نم دار باشد، سپس گلدان را در مکانی که نور مناسب دارد قرار دهید تا هسته ها جوانه بزنند. بعد از جوانه زدن نایلون را بردارید و به موقع آبیاری انجام دهید تا گلدان شما تبدیل به سبزه ایی زیبا برای عید نوروز شود.

مراحل کاشت سبزه عید با مرکبات

کاشت سبزه نارنج

توجه داشته باشید که نور، دما و آبیاری مناسب نقش مهمی در زیبایی سبزه و به موقع سبز شدن آن دارد. پس برای نتیجه گیری بهتر به همه این موارد توجه کنید و سعی کنید تمامی مراحل ذکر شده را به درستی انجام دهید.

اشتراک گذاری

یک نظر دهید