طرز تهیه شیرینی فوری و کم خرج برای مهمانی ها

0

پخت شیرینی از جمله هنرهای جذابی است که اغلب افراد به آن علاقه دارند، اما گاهی مشغله های زندگی و کمبود وقت مانع از انجام آن می شود. اما نگران این قضیه نباشید ما در این مطلب دستوری ویژه برای پختن شیرینی سریع و ساده را ارائه می دهیم که با کمک آن می توانید در منزل و با صرف زمان کم یک شیرینی خوشمزه و عالی بپزید. در ادامه با طرز تهیه شیرینی فوری و کم خرج همراه ما باشید.

پخت شیرینی فوری و سریع

پخت شیرینی بدون فر و یا داخل فر گاز انجام می گیرد که هر یک روش مختلفی دارند و مطمئنا نتیجه متفاوتی نیز خواهد داشت، اگر شما نیز به دنبال یک شیرینی فانتزی و در عین حال خوشمزه و سریع هستید این مطلب را از دست ندهید و با یک دستور فوق العاده برای تهیه شیرینی فوری آشنا شوید که می تواند گزینه مناسبی به عنوان شیرینی عید نیز باشد.

طرز پخت شیرینی سریع و ارزان

مواد لازم :

آرد : یک و نیم پیمانه

کره ۱۲۰ گرم

پودر شکر یا پودر قند : نصف پیمانه

وانیل : نوک قاشق مرباخوری

طرز تهیه شیرینی فوری و ساده :

برای شروع کره را در دمای محیط قرار دهید تا کمی نرم شود. سپس آرد و پودر قند و کره را مخلوط نمایید و برای بهتر شدن عطر شیرینی مقداری وانیل به آن اضافه کنید و با نوک انگشت مخلوط نمایید. توجه داشته باشید که بهتر است مواد را ورز ندهید، زیرا این کار باعث می شود خمیر به روغن بیفتد و شیرینی بعد از پخت خشک شود.توجه داشته باشید که خمیر این شیرینی ابتدا به شکل پودری است و بعد از مخلوط کردن به حالت خمیر در می آید و مانند دیگر شیرینی ها نیاز به استراحت ندارد و همانگونه که از اسمش پیداست، خیلی فوری و سریع تهیه می گردد.

حال خمیر را به هر شکل و فرمی که تمایل دارید در آورید و داخل سینی فر که با کاغذ روغنی پوشانده اید قرار دهید، فقط به این نکته توجه داشته باشید که سایز شیرینی ها بعد از پخت کمی تغییر می کند، پس بهتر است آنها را با فاصله قرار دهید.
زمان مناسب برای پخت این شیرینی فوری ۱۵ تا ۲۰ دقیقه با حرارت ۱۶۰ درجه می باشد که بستگی به نوع فر شما دارد.
طرز تهیه شیرینی فوری در منزل
در صورت تمایل می توانید بعد از پخت شیرینی را با شکلات آب شده، پودر نارگیل، پودر پسته و… تزیین کنید.
طرز تهیه شیرینی فوری
این شیرینی فوری در عین ساده بودن، طعم و مزه بی نظیری دارد که البته در صورت تمایل می توانید در دستور آن از هل پودر شده نیز استفاده کنید و به این شکل طعم متفاوتی را تجربه نمایید.

اشتراک گذاری

یک نظر دهید