طرز تهیه شکلات داغ خانگی با روش کافی شاپ ها

0

شکلات داغ یکی از نوشیدنی های پرطرفدار و بسیار خوشمزه خصوصا در روزهای خنک پاییز و زمستان است که اغلب افراد آن را پودرهای آماده تهیه می کنند و یا برای سرو آن سری به کافی شاپ ها می زنند. اگر شما نیز از طرفداران این نوشیدنی گرم و خوشمزه هستید با ما همراه باشید و با طرز تهیه شکلات داغ خوشمزه در منزل آشنا شوید و با کمترین هزینه اقدام به تهیه شکلات داغ کافی شاپی نمایید.

طرز تهیه هات چاکلت

انتخاب نوشیدنی مناسب هر فصل اهمیت زیادی دارد، به طور مثال اغلب ما در روزهای گرم تابستان به سراغ نوشیدنی های خنک مثل موهیتو، شربت سکنجبین، شربت زعفرانی، شربت آلبالو، شربت به لیمو و… می رویم اما وقتی هوا خنک شد ترجیح می دهیم از نوشیدنی های گرم مثل نسکافه، کاپوچیو، شکلات داغ و… استفاده کنیم و آنها را در کنار یک تکه کیک یا کاپ کیک نوش جان نماییم. حال با توجه به خنک شدن هوا طرز تهیه شکلات داغ یا همان هات چاکلت خانگی را ارائه می دهیم که امیدواریم مورد توجه شما عزیزان قرار بگیرد.

طرز تهیه شکلات داغ غلیظ

مواد لازم :

شیر : دو لیوان

خامه : ۲ قاشق غذاخوری

شکر : ۲ قاشق غذاخوری

نشاسته ذرت : یک قاشق غذاخوری

پودر کاکائو : ۲ قاشق غذاخوری

شکلات تخته ای : ۵۰ گرم

طرز تهیه شکلات داغ خانگی

ابتدا شیر و خامه را با هم مخلوط کنید، سپس شکر را نیز اضافه نمایید. حال کاکائو را الک نموده و اضافه کنید و روی حرارت ملایم قرار دهید و هم بزنید. نشاسته ذرت را با یک قاشق شیر حل کنید و به مخلوط اضافه نمایید. حال زمان آن رسیده است که شکلات تخته ایی خرد شده را نیز داخل مخلوط بریزید و بعد از اینکه حل شد و قبل از اینکه شیر جوش بزند آن را از روی حرارت بردارید و داخل فنجان های مناسب بریزید و سرو نمایید.

شکلات داغ غلیظ با شیر

  • در صورت تمایل می توانید از شکلات برای تزیین فنجان های حاوی شکلات داغ استفاده کنید.
  • این مقدار هات چاکلت برای ۳ یا ۴ نفر تهیه شده است؛ در صورت نیاز مقدار مواد اولیه را به همین نسبت کم یا زیاد نمایید.
  • در این دستور از خامه صبحانه استفاده شده است. شما می توانید به دلخواه خامه را حذف کنید.
  • مقدار شکر ذکر شده حدودی می باشد و با توجه به درصد شکلات تخته ایی می توانید مقدار شکر را کم یا زیاد نمایید.

شکلات داغ خانگی غلیظ

هات چاکلت یا شکلات داغ خانگی یک نوشیدنی بسیار خوشمزه و البته مقوی است که با دستور بالا به راحتی می توانید آن را تهیه و در کنار اعضا خانواده نوش جان نمایید.

اشتراک گذاری

یک نظر دهید