بهترین هتل اراک – معرفی بهترین اقامتگاه های شهر اراک

0

آیا شما هم مثل خیلی از افراد دیگر از مقصدهای تکراری خسته شده‌اید؟ کشور زیبای ایران علاوه بر داشتن طبیعت‌های بکر فراوان، دارای مکان‌های تاریخی با قدمت طولانی نیز است. شهر تاریخی اراک در استان مرکزی واقع شده و از جمله شهرهای تاریخی ایران به شمار می‌آید. شهر اراک با دارا بودن جاذبه‌های تاریخی و نیز مردم مهمان‌نوازش، شما را وادار می‌کند تا در هتل های اراک اقامت کنید. چنانچه به مکان‌های تاریخی علاقمندید، پیشنهاد می‌کنیم برای آشنایی بیشتر با این شهر در بهترین هتل اراک اقامت کنید.

اراک دارای مساحت حدودی ۱۰۰ کیلومتر مربع است و جمعیت این شهر به ۵۲۰۰۰۰ نفر می‌رسد. اراک مرکز استان مرکزی بوده و بزرگترین شهر این استان به شمار می‌آید. شهر اراک از سمت شمال با تفرش، از سمت غرب با همدان و ملایر، از سمت شرق با محلات و از سمت  جنوب با خمین و سربند در همسایگی است. این شهر از شمال شرق نیز به استان تهران وصل می‌شود. در ادامه با بهترین هتل های اراک آشنا می‌شویم.

هتل امیرکبیر اراک

هتل ۵ ستاره امیرکبیر اراک بهترین هتل اراک است. هتل امیرکبیر در مساحت ۷۳ هکتاری به شکل عرشه کشتی در دامنه ارتفاعات اراک در تابستان سال ۱۳۸۷ شروع به فعالیت کرد. موقعیت قرارگیری امیرکبیر در ارتفاعات، باعث گشته تا این هتل به دور از شلوغی و هیاهوی خیابان‌های اراک در محیطی آرام واقع گردد. هتل امیرکبیر در مرکز شهر نیست؛ با این حال موقعیت قرارگیری‌اش به صورتی است که میهمانان دسترسی مطلوبی به جاذبه‌ها و نقاط دیگر اراک دارند.

جلوه ظاهری هتل امیرکبیر اراک با اینکه معماری مدرن است، تلاش کرده تا در طراحی داخلی خود از معماری سنتی ایرانی نیز استفاده کند. به همین دلیل شما در هر گوشه هتل اثری از هنر و معماری ایرانی مشاهده می‌کنید. فرش‌های نفیس ایرانی تا شمعدان‌هایی با طرح قدیمی، در این هتل وجود دارند.

باید بدانید هتل امیرکبیر اراک اندکی دورتر از خیابان‌ها و کوچه‌پس‌کوچه‌های اراک واقع شده است. همین هم علتی شده تا چشم‌انداز اتاق‌های هتل، نمایی زیبا از محوطه هتل و کوه‌های شکوهمند اراک باشد. هتل ۵ ستاره امیرکبیر رستورانی زیبا دارد که با انواع متنوع غذاهای ایرانی و بین المللی از مسافران پذیرایی می‌کند.

میهمانانی که با اتومبیل به اراک آمده‌اند به هیچ عنوانی نگرانی بابت جای پارک و یا هزینه پارکینگ ندارند. هتل امیرکبیر برای این دسته از مسافران فضایی را به عنوان پارکینگ اختصاص داده است. این پارکینگ گنجایش ۵۰ خودرو را دارد و به صورت رایگان در اختیار مسافران هتل قرار می‌گیرد. تمامی اتاق‌های هتل امیرکبیر به سیستم تهویه مطبوع، سیستم سرمایش و گرمایش، سیستم اعلام و اطفا حریق مجهز هستند. در اتاق‌های امیرکبیر خدمات روم سرویس و صبحانه ارائه می‌شود.

در تمامی اتاق‌های امیرکبیر امکاناتی نظیر مبلمان، کمد لباس، یخچال و مینی بار قرار داده شده است. حمام با لوازم بهداشتی مورد نیاز، صندوق امانات و تلویزیون با شبکه پخش فیلم از جمله امکانات و خدماتی است که در اتاق‌های این هتل ارائه می‌گردد. همینطور میهمانان در داخل اتاق‌ها می‌توانند به راحتی به اینترنت متصل گردند. اتاق‌های هتل امیرکبیر امکاناتی نظیر چای‌ساز و تلفن ندارد.

چنانچه جزوه دسته افرادی هستید که به تناسب اندام خود اهمیت می‌دهید و یا به ورزش علاقه دارید هتل امیرکبیر اراک مال شماست. در این هتل امکانات ورزشی بسیار مجهز است. میهمانان امکان انجام ورزش‌های متنوع را دارند. ورزش‌هایی نظیر شنا در استخری پر آب تا وزنه زدن در سالن ورزشی و بازی در زمین ورزشی در هتل وجود دارد.

خدمات باربری، خدمات تهیه بلیط، خدمات معلولین، خدمات خانه داری، خدمات باربری، تاکسی سرویس، اتاق چمدان، کتابخانه، لاندری، خودپرداز، خدمات CIP یا تشریفات ویژه، خدمات پزشکی، کافی شاپ، چایخانه سنتی و فروشگاه تنها قسمت کوچکی از خدمات و امکاناتی است که در هتل ۵ ستاره امیرکبیر وجود دارد و ارائه می‌شود.

هتل زاگرس اراک

بهترین هتل اراک، در گروه هتل های ۴ ستاره، هتل چهار ستاره زاگرس است. این هتل از جمله بزرگ‌ترین هتل‌های این شهر و استان مرکزی به حساب می‌آید. هتل زاگرس اراک در دو طبقه با زیر بنایی ۱۸۰۰ متر مربعی بنا شده و فعالیت خود را از سال ۱۳۹۰ شروع کرد. هتل زاگرس از نظر موقعیت مکانی دارای امتیاز ویژه‌ای است. این هتل در موقعیت بسیار مطلوبی قرار گرفته ‌است. مسافرانی که در این هتل اقامت دارند دسترسی مناسب و آسانی به جاذبه‌ها و مکان‌های گردشگری اراک نظیر بازار تاریخی دارند.

هتل زاگرس هرچند هتلی چهار ستاره می‌باشد؛ اما امکاناتی نظیر استخر و پارکینگ ندارد. میهمانانی که با خودرو شخصی به سفر آمده‌اند و قصد اقامت در این هتل را دارند، باید  اتومبیل خودشان را با رعایت کامل نکات ایمنی، در خیابان روبه‌رو هتل و یا خیابان‌های اطراف هتل پارک نمایند.

میهمانان هتل زاگرس داخل هتل دارای اینترنت هستند و امکان دسترسی و اتصال به اینترنت برایشان فراهم شده است. البته که اینترنت هتل زاگرس اراک به صورت رایگان در اختیار میهمانان هتل قرار دارد. حجم در نظر گرفته شده برای استفاده از اینترنت محدود بوده و حدود ۵۰۰ مگابایت است.

هتل زاگرس در خیابان شهید شیرودی واقع شده است. منظره روبه‌روی اتاق‌های آن نمایی از خیابان شیرودی، بلوار شهید قدوسی و محوطه هتل است. بطور کلی اتاق‌های هتل زاگرس اراک به سیستم تهویه مطبوع مجهز می‌باشد. برای آسایش میهمانان سیستم‌های گرمایش و سرمایش، و نیز سیستم اعلام و اطفاء حریق در اتاق‌ها فراهم شده است. تمامی اتاق‌های هتل زاگرس اراک مبلمان، یخچال، کمد، لباس و دمپایی دارند.

داخل اتاق‌ها سرویس بهداشتی در دو نوع فرنگی و ایرانی وجود دارد. درون اتاق‌ها حمام، مجهز به لوازم بهداشتی ضروری برای میهمانان است. صبحانه در صورت درخواست، در اتاق سرو می‌گردد؛ اما خدمات روم سرویس در اتاق‌ها ارائه نمی‌شود. چنانچه دارای اشیاء و یا مدارک ارزشمندی همراه خود هستید بهتر است بدانید، در همه اتاق‌های هتل صندوق امانات قرار داده شده است. همینطور تلویزیون برای سرگرمی و آسایش بیشتر میهمانان در اتاق‌ها موجود می‌باشد.

اتاق‌های هتل زاگرس اراک امکاناتی نظیر چای ساز، بالکن و تلفن ندارد؛ با این حال همانطور که گفته شد میهمانان در داخل اتاق‌های هتل زاگرس می‌توانند به اینترنت متصل شوند. هتل زاگرس اراک ارائه‌دهنده خدمات و امکانات متنوعی نظیر  کافی شاپ، تاکسی سرویس، لاندری، اتاق چمدان و خدمات خانه داری است.

هتل پیام اراک

هتل پیام اراک که هتلی چهار ستاره است با نام هتل بین المللی پیام اراک نیز شناخته می‌شود. این هتل در زمینی که پشت ساختمان میراث فرهنگی و گردشگری شهر قرار داشت با زیربنایی حدود ۳۰۰۰ متر مربعی و در دو طبقه ساخته شد. هتل ۴ ستاره پیام اراک در سال ۱۳۹۵ در یکی از روزهای اردیبهشت افتتاح شد.

از جمله هتل‌هایی که بهترین موقعیت مکانی را به خود اختصاص داده‌ است، هتل پیام اراک است. موقعیت مکانی مطلوب هتل پیام، دسترسی مسافران هتل را به سایر نقاط شهر اراک بسیار آسان کرده است. مسافرانی که هتل پیام اراک را انتخاب می‌کنند از یک سمت به مراکز تجاری تفریحی و از سمت دیگر به جاذبه‌ها و مکان‌های دیدنی اراک دسترسی مناسب دارند.

این هتل ۴ ستاره دارای رستورانی زیبا با منویی متنوع است. در رستوران انواع متنوع غذاهای خوشمزه ایرانی و بین المللی در اختیار میهمانان قرار داده می‌شود. در هر ساعت از روز می‌توانید از خدمات این رستوران استفاده کنید.

مسافرانی که با خودروی شخصی به اراک می‌آیند بدون شک باید اقامت در هتل پیام را انتخاب کنند. هتل پیام دارای پارکینگ اختصاصی برای مهمانان است. مسافران دیگر مجبور نخواهند شد چندین ساعت از وقت ارزشمند خود را صرف پیدا کردن جای پارک کنند. البته توجه داشته باشید که این پارکینگ رایگان نیست و با هزینه بوده و تنها گنجایش ۳۰ خودرو را دارد.

میهمانان هتل می‌توانند به اینترنت هتل متصل شوند و از آن استفاده کنند. البته استفاده از اینترنت براساس تعرفه هتل خواهد بود. اتاق‌های بهترین هتل اراک پر نور است. ترکیب رنگی که در این اتاق‌ها استفاده شده است، بوجود آورنده فضایی گرم و صمیمی است. همه اتاق‌های هتل پیام به سیستم گرمایش و سرمایش مجهز است. خدمات و امکاناتی مانند یخچال، کمد لباس، دمپایی، تلفن و مینی بار. مینی بار درون اتاق‌ها رایگان نبوده و دارای هزینه است. در صورت درخواست، خدمات روم سرویس و صبحانه نیز در اتاق‌های هتل پیام اراک ارائه می‌گردد.

داخل اتاق‌ها سرویس بهداشتی از نوع فرنگی است. حمام اتاق‌ها به لوازم بهداشتی موردنیاز میهمانان مجهز می‌باشد. میهمانان داخل اتاق‌های هتل پیام امکان اتصال به اینترنت را خواهند داشت. تلویزیون برای سرگرمی میهمانان در تمامی اتاق‌ها قرار داده شده. مهمانان در اوقات فراغت خود می‌توانند به تماشای برنامه مورد علاقه خود بنشینند.

اتاق‌های هتل، امکاناتی نظیر سیستم تهویه مطبوع، چای ساز و صندوق امانات ندارد. این هتل دو طبقه دارد. برای سهولت در رفت و آمد مسافران، بین طبقات آسانسور قرار داده شده است. سایر خدمات مانند خدمات لباسشویی، خدمات خانه‌داری، خدمات تهیه بلیط و خدمات بیدار باش در هتل پیام ارائه می‌شود.

‌هتل آفتاب اراک

در سال ۱۳۹۱ هتل آفتاب اراک به عنوان بهترین هتل اراک در گروه هتل های سه ستاره، در ساختمانی سه طبقه احداث گردید. این هتل سه ستاره بطور کلی دارای ۱۶ واحد اقامتی شامل اتاق‌های دو تخته و سه تخته و همچنین سوئیت می‌باشد.  هتل آفتاب گنجایش اسکان  ۷۵ نفر را به طور همزمان دارد. از جمله امکانات و خدمات رفاهی این هتل در اراک که در همه اتاق‌ها تعبیه شده است می‌شود به سیستم تهویه مطبوع، تلویزیون، یخچال، حمام اختصاصی و همینطور سرویس بهداشتی مجزا اشاره کرد.

در هتل صبحانه به شکل رایگان سرو می‌شود. افراد باید برای صرف ناهار، میان وعده و شام به یکی از دو رستورانی که در مجموعه هتل فعالیت دارند، مراجعه ‌کنند. هتل آفتاب اراک با داشتن سالن مجهز، امکان برگزاری همایش‌ها و مراسم متنوع را دارد.

مکان قرارگیری هتل در فاصله ۱۰ کیلومتری اراک و در نزدیکی پارک کلاله قرار گرفته است. خدمات تاکسی سرویس توسط پذیرش هتل ارائه می‌گردد. مسافران می‌توانند برای سهولت رفت و آمد به شهر، از این خدمات استفاده نمایند. صندوق امانات در مجموعه هتل فراهم شده است. از این جهت مسافران هیچ نگرانی بابت نگهداری وسایل و اشیا قیمتی نخواهند داشت. مهمانان می‌توانند با آسودگی خاطر کامل، لوازم قیمتی‌شان را در آن نگهداری کنند.

پذیرش هتل آفتاب اراک به صورت ۲۴ ساعته میزبان مسافران خواهد بود. مسافرانی که با خودروی شخصی به اراک سفر کرده‌اند این امکان را دارند تا با هماهنگی پذیرش، به صورت رایگان از فضای پارکینگ هتل بهره‌مند گردند. در مجموعه هتل خدمات خشکشویی و دستگاه فکس و کپی هم ارائه می‌شود و امکان استفاده از آن برای ساکنین هتل فراهم است.

فاصله هتل تا جاذبه‌های دیدنی به شرح زیر است:

  • فاصله هتل تا نمایشگاه بین المللی: با ماشین ۳۳ دقیقه
  • فاصله هتل تا امامزاده سهل ابن علی: با ماشین ۱ ساعت و ۴۶ دقیقه
  • فاصله هتل تا هفتاد قله: با ماشین ۲ ساعت و ۵۴ دقیقه
  • فاصله هتل تا تالاب میقان: با ماشین ۱ ساعت و ۲۴ دقیقه
  • فاصله هتل تا فرودگاه: با ماشین ۱ ساعت و ۲۸ دقیقه

اقامتگاه بومگردی شهبازان اراک

یکی از خانه‌های بومی روستای نور آباد شهر شازند، اقامتگاه بوم گردی شهبازان می‌باشد. شازند از جمله شهرهای قدیمی اراک است که تاریخ آن به کیخسرو و پهلوانان مربوط می‌شود. شازند دارای چشمه‌ها و کوه‌های فراوانی به عنوان جاذبه‌های طبیعی در دل خود است که اتفاقا جزو مکان‌های دیدنی اراک به حساب می‌آید.

از چشمه‌های معروف شازند، چشمه بلاغ حک است که به چشمه کیخسرو معروف می‌باشد و ماجرای جالبی دارد. طبق گفته‌ها کیخسرو، پیش از مرگ در آب چشمه بلاغ استحمام کرده است. او بعد داخل غاری که امروزه به نام غار کیخسرو معروف است رفته و دیگر برنگشت.

شازند به جز این چشمه، از غارها و چشمه‌های دیگری هم برخوردار است. این جاذبه‌ها شازند را مقصدی جالب و متفاوت برای سفر و طبیعت گردی کرده است. آب و هوای شازند سرد و کوهستانی است که برای تابستان‌ها مقصدی خنک و مناسب است.

در مقابل تابستان‌های معتدل،‌ زمستان‌های سرد شازند قرار دارد. زمستان‌ها به خاطر بارش‌های زیاد، پیست اسکی مناسبی در منطقه بوجود آمده است. نگرانی بابت اقامت در اطراف شازند نداشته باشید. شما می توانید از خانه‌های بومی از جمله اقامتگاه بومگردی شهبازان اراک بهره ببرید و در طبیعت منطقه گشت‌وگذاری داشته باشید.

بطور کلی اقامتگاه بومگردی شهبازان دارای ۲ واحد اقامتی است که گنجایش پذیرایی از ۲۵ مهمان را دارد. یکی از واحدهای این اقامتگاه دارای فضایی ۱۰۰ متری و تخت خوابی ۲ نفره است. اقامتگاه دیگر، اتاقی ۷۰ متری با ۱ تخت دو نفره است.

هردوی این واحدها از آشپزخانه‌ای که به یخچال مجهز گشته تشکیل شده‌اند. مسافران می‌توانند با داشتن امکانات آشپزی داخل اتاق‌ها، غذاها و خوراکی‌های موردنیازشان را تهیه نمایند. داخل اتاق‌ها تلویزیون قرار داده شده است تا حوصله مهمانان در اتاق‌ها سر نرود. درون اتاق‌ها سرویس بهداشتی فرنگی بوده و حمام اتاق‌ها دارای دوش حمام است.

از بخاری گازی برای سیستم گرمایش اقامتگاه و از کولر آبی برای سرمایش آن بهره برده شده است. امکان اتصال به اینترنت برای مهمانان داخل اتاق‌ها فراهم گشته است. توجه داشته باشید  اینترنت اقامتگاه دارای حجم مشخصی بوده و استفاده از آن رایگان نیست. این اقامتگاه از امکانات چندان زیادی برخوردار نمی‌باشد. با این حال تلاش کرده تا با تامین امکانات مورد نیاز آسایش و راحتی را در حد توان خود برای مهمانانش فراهم کند.

جمع بندی:

چنانچه شما هم اکثر جا‌های دیدنی ایران را دیده‌اید و قصد دارید این بار تعطیلات را در یک مکان جدید بگذرانید و دیدنی‌های بیشتری از ایران را کشف کنید، اراک را فراموش نکنید. چنانچه گرما اعصابتان را به هم می‌ریزد، به شما توصیه می‌کنیم در فصل تابستان به این شهر سفر نکنید. چراکه اراک تابستان‌هایی بسیار گرم و خشک دارد. اراک زمستان‌های سردی دارد. پس احتمالا در فصل زمستان نمی‌توانید از تمام جاذبه‌های گردشگری این شهر بازدید کنید.

بهترین زمان سفر به این شهر و اقامت در بهترین هتل اراک، فصل‌های پاییز و بهار است. هرچند در فصل پاییز شهر اراک کمی سرد است؛ اما باید بدانید که زیبایی‌های این شهر در فصل پاییز چند برابر خواهد شد. چنانچه به پاییز و سرما علاقه‌ای ندارید، در فصل بهار کوله بار خود را برای سفر به این شهر ببندید. اینگونه از هوای بهاری آن لذت می‌برید.

اقتباس شده iranhotelonline.com

اشتراک گذاری

یک نظر دهید