طرز تهیه خمیر جادویی همه کاره برای پیتزا و پیراشکی

0

خمیر جادویی یا همه کاره از آن خمیرهایی است که باید حتما روش تهیه آن را بلد باشید و به راحتی در منزل تهیه کنید. این خمیر فوق العاده دارای بافتی نرم و لطیف است و بعد از پخت نیز لطافت خود را از دست نمی دهد و می تواند بهترین انتخاب شما برای پخت پیتزا و انواع غذاهای خمیری باشد. در ادامه به ارائه طرز تهیه خمیر جادویی به همراه مهمترین نکات می پردازیم.

روش تهیه خمیر جادویی برای پیراشکی

خمیر پیتزا و پیراشکی به صورت آماده در بازار موجود است اما اغلب افراد ترجیح می دهند در منزل اقدام به تهیه آن نمایند. ما در مطالب قبل شما عزیزان را با نحوه پخت پیتزاهای مختلف و همچنین طرز تهیه پنیر پیتزا خانگی آشنا نموده ایم حال می خواهیم خمیر همه کاره ایی معرفی کنیم که علاوه بر پیتزا، برای پیراشکی، اشترودل و… نیز کاربرد دارد. در ادامه با طرز تهیه خمیر جادویی ما را همراهی نمایید.

طرز تهیه خمیر جادویی

مواد لازم :

آرد سفید قنادی : یک و نیم پیمانه

آب ولرم : یک چهارم پیمانه

شیر ولرم : یک چهارم پیمانه

پودر خمیر مایه : یک چهارم قاشق مرباخوری

نمک : یک چهارم قاشق چای خوری

شکر : یک قاشق چای خوری

روغن مایع : شش قاشق غذاخوری

طرز تهیه خمیر جادویی با خمیر مایه

آب ولرم ، شکر و خمیر مایه را داخل ظرفی مخلوط کرده و درب ظرف را ببندید و حدود ۱۰ دقیقه صبر کنید تا عمل بیاید.

حال در ظرفی دیگر شیر، نمک و سه قاشق روغن را اضافه کنید (نصف روغن). حال خمیر مایه عمل آماده را به این مخلوط اضافه کرده و سپس آرد الک شده را مرحله به مرحله بیافزایید و با دست ورز دهید. حال بقیه روغن را نیز اضافه کرده و همچنان ورز دهید. در صورتی که خمیر به دستتان می چسبد باید از آرد بیشتری استفاده کنید. البته به این نکته توجه کنید که استفاده بیش از حد از آرد باعث می شود نان شما بعد از پخت سفت و خشک شود. در این مرحله خمیر را روی صفحه کار بارها بکوبید تا کاملا نرم و یکدست شود.

خمیر به دست آمده را به مدت ۴۰ دقیقه در ظرفی تمیز استراحت دهید و روی آن را با پارچه بپوشایند. بعد از گذشت این زمان حجم خمیر شما باید دو برابر شده باشد. حال خمیر شما برای پخت پیراشکی، پیتزا و… آماده است.

طرز تهیه خمیر جادویی

نکات مهم :

  • این خمیر جادویی را می توان از روز قبل تهیه و در یخچال نگهداری کرد.
  • به جای شیر ولرم می توانید از آب ولرم نیز استفاده کنید.
  • برای پخت پیتزا نیازی نیست این خمیر را از قبل بپزید.
  • این خمیر جادویی برای پیتزا، پیراشکی، اشترودل و… مورد استفاده قرار می گیرد.
  • مقدار مواد اولیه مطرح شده برای تقریبا ۳ پیتزا مناسب است.
  • در صورت تمایل به استفاده از آرد نانوایی، خمیر شما رنگ تیره تری خواهد داشت.

طرز تهیه خمیر پیتزا جادویی

این خمیر جادویی یکی از محبوب ترین خمیرهای مخصوص پیتزا و پیراشکی می باشد که به راحتی نیز تهیه می گردد و بافتی نرم و لطیف دارد که مطمئنا بعد از تهیه به شدت از آن راضی خواهید بود.

اشتراک گذاری

یک نظر دهید