رازهای ترد و خوشمزه شدن چیپس خانگی (طرز تهیه کامل)

0

چیپس سیب زمینی یکی از خوراکی های پرطرفدار و دوست داشتنی در سراسر دنیا محسوب می گردد که با طعم های مختلف تهیه می گردد. کودکان نیز از جمله طرفداران پر و پا قرص این خوراکی خوشمزه محسوب می گردند پس تهیه چیپس در منزل می تواند به سلامت خانواده خصوصا بچه ها کمک کند. ما در این مقاله طرز تهیه چیپس خانگی با روشی ساده را معرفی می نماییم که با کمک آن می توانید با صرف هزینه کم یک میان وعده خوشمزه و سالم را امتحان کنید.

انتخاب وعده صبحانه و عصرانه سالم اهمیت زیادی دارد، برای صبحانه می توانید از فرنی، اوتمیل، شله زرد، حلوا، املت، نرگسی، نیمرو و… استفاده نمایید، همچنین برای وعده عصرانه علاوه بر این موارد سراغ انواع کیک، شیرینی، پنکیک یا خوراکی هایی چون چیپس و پفک بروید که البته پیشنهاد ما این است که هر یک از این موارد را در منزل تهیه کنید تا از سلامت آن مطمئن شوید.

طرز پخت چیپس

همانطور که گفتیم قصد داریم در این مطلب طرز تهیه چیپس خانگی را ارائه دهیم که با سیب زمینی و کمی روغن تهیه می گردد، در مطالب قبلی روش ساده ایی برای تهیه چیپس میوه مخصوص شب یلدا را معرفی کردیم که مورد توجه شما عزیزان قرار گرفت حال می خواهیم روشی ساده و در عین حال عالی را برای پخت چیپس سیب زمینی در منزل ارائه دهیم که مطمئنا دوست خواهید داشت.

پخت چیپس در منزل

مواد لازم :

سیب زمینی : ۳ عدد

روغن : به مقدار لازم

نمک : به مقدار لازم

سرکه سفید یا قرمز در صورت دلخواه

طرز تهیه چیپس خانگی

طرز تهیه چیپس خانگی ترد

ابتدا پوست سیب زمینی ها را بگیرید، سپس آنها را به صورت ورقه های نازک برش دهید، برای این کار می توانید از پوست کن، رنده آلمانی یا چاقوی تیز استفاده نمایید توجه داشته باشید که هر چقدر ورقه های سیب زمینی شما نازک تر باشند مطمئنا چیپس ترد تری خواهید داشت. حال سیب زمینی های ورقه ایی را داخل ظرف حاوی آب و یخ قرار دهید و اجازه دهید دو ساعت بماند تا نشاسته آن کامل گرفته شود. داخل آب مقداری نمک و در صورت دلخواه سرکه اضافه کنید.

بعد از گذشت دو ساعت سیب زمینی ها را از آب خارج نموده و روی پارچه تمیز پهن کنید تا کامل خشک شوند. بعد از اطمینان از خشک شدن، داخل ماهیتابه کوچک روغن بریزید و سیب زمینی ها را داخل آن سرخ نمایید. توجه داشته باشید که اگر روغن روی سطح سیب زمینی ها را بگیرد نتیجه بهتری خواهید گرفت. بهتر است مقداری نمک نیز به روغن اضافه کنید. در صورت دلخواه می توانید بعد از سرخ شدن روی چیپس ها کمی فلفل بپاشید.

پخت چیپس ترد در منزل

همانطور که مشاهده نمودید با هزینه کم و بسیار راحت می توانید اقدام به تهیه چیپس های خانگی خوشمزه نمایید و یک میان وعده عالی و سالم داشته باشید.

اشتراک گذاری

یک نظر دهید