تزیین سفره حضرت رقیه (س)، سفره ایی حاجت دهنده و با برکت

0

سفره های نذری از برکت زیادی برخوردارند و با هر نذر یا نیتی پهن شده باشند فضای معنوی زیبایی را ایجاد می کنند. یکی از این نذرهای زیبا و دلنشین منتسب به حضرت رقیه (س) می باشد که اغلب به نیت بچه دار شدن فرد انجام می گیرد. حال اگر شما نیز از جمله کسانی هستید که به این سفره پربرکت و حاجت دهنده متوسل شده اید این مطلب را از دست ندهید و با ایده های جذاب و زیبا برای تزیین سفره حضرت رقیه (س) آشنا شوید.

تزیین سفره نذری حضرت رقیه

ایده های ساده و زیبا برای تزیین سفره حضرت رقیه

حضرت رقیه کودک خردسال امام حسین (ع)، بعد از دیدن سر بریده پدرش در زمان اسارات در گوشه ایی از خرابه ها، با غصه فراوان جان می دهد. داغ مرگ این کودک برای همیشه در دل همه مسلمانان زنده است و هرگز فراموش نمی شود. از این رو اغلب در ماه محرم و صفر روضه حضرت رقیه خوانده می شود سفره ایی منتسب به این حضرت پهن می گردد. بیشتر افراد این سفره را به نیت بچه دار شدن نذر می کنند که در این زمینه سفره ایی پربرکت و حاجت دهنده است اما برای دیگر حاجات از جمله خانه دار شدن، شفای بیماران، پرداخت بدهی، رفتن به زیارت و… نیز بسیار حاجت دهنده می باشد. البته برخی با نیت حضرت رقیه اقدام به پخش غذای نذری می نمایند اما پهن کردن سفره ایی به نام این بانو و خواندن روضه مجرب تر است.

تزیین سفره حضرت رقیه

از اقلام سفره حضرت رقیه می توان به نان و خرما، شله زرد، حلوا، پنیر، سبزی خوردن، آش و… اشاره نمود که انتخاب این خوراکی ها کاملا سلیقه ایی است و به نیت خود فرد بستگی دارد. برای تزیین این سفره نیز اغلب از شمع، عروسک و حتی خار و خاشاک استفاده می شود تا نمایی از خرابه هایی که حضرت رقیه در آنجا اسیر بوده به نمایش گذاشته شود. به عنوان سفره نیز می توان از پارچه های سبز و مشکی استفاده نمود و اقلام مورد نظر را روی آنها چید.

سفره حضرت رقیه

سفره نذری محرم

تزیین حلوای محرم

سفره حاجت دهنده حضرت رقیه

در ادامه تعدادی از سفره های نذری حضرت رقیه (س) را مشاهده می نمایید که هر فرد با توجه به نیتی که داشته چیده شده است و می توانند ایده ایی برای برگزاری مراسمات مذهبی شما باشند.

آداب سفره حضرت رقیه

کیک حضرت رقیه

سفره حضرت رقیه

آداب سفره حضرت رقیه

چیدن سفره حضرت رقیه

تزیین سفره حضرت رقیه

آداب سفره حضرت رقیه

تزیین سفره نذری محرم

سفره نذر حضرت رقیه

تزیین سفره نذری

سفره ساده حضرت رقیه

سفره حضرت رقیه (س)

تزیین سفره حضرت رقیه

سفره حضرت رقیه با همه سادگی بسیار دلنشین و حاجت دهنده است. امیدواریم شما نیز با چیدن این سفره پربرکت به هر آنچه که در دل دارید برسید، ما را نیز از دعای خیر خویش بی بهره نگذارید.

اشتراک گذاری

یک نظر دهید