طرز تهیه سس پستو ایتالیایی خوشمزه در منزل

0

سس پستو یا پاستو نوعی سس سبز رنگ است که اولین بار در ایتالیا تهیه شد و بعد از آن تبدیل به یکی از سس های پرطرفدار در سراسر جهان شده است، این سس در سرو پاستا، پیتزا، ساندویچ های مختلف و… مورد استفاده قرار می گیرد و طعم و مزه خاصی دارد. طرز تهیه سس پستو آسان و راحت است و شما به سادگی می توانید در منزل آن را تهیه و نوش جان نمایید.

طرز تهیه سس پستو

انواع مختلف سس بشامل، سس قارچ، سس مایونز، سس قرمز، سس پستو و… از جمله سس های پرطرفدار در ایران می باشند که با غذاهای مختلف سرو می گردند، این سس های خوشمزه را با روش های راحت می توان در منزل نیز تهیه نمود. همانگونه که گفتیم سس پستو یک سس ایتالیایی است و مانند همه غذاهای ایتالیایی از جمله انواع پیتزا، بروسکتا، پاستاهای متنوع، لازانیا و.. طرفداران زیادی دارد. در ادامه طرز تهیه سس پستو را به طور کامل مشاهده می نمایید.

سس پستو با ریحان

مواد لازم :

برگ ریحان : ۵۰۰ گرم

گردو : ۱۰۰ گرم

سیر : ۳ حبه

پنیر پارمزان : ۱۵۰ گرم

روغن زیتون : یک پیمانه

نمک و فلفل : به مقدار دلخواه

آبلیمو : یک قاشق چای خوری

طرز تهیه سس پستو سبز

برگ های ریحان را جدا نموده و بعد از اینکه به خوبی شستید و خشک شد به همراه مغز گردو و پنیر پارمزان داخل مخلوط کن یا غذاساز بریزید تا کاملا میکس شوند.

سپس سیر، آبلیمو و ادویه ها را نیز اضافه کنید، توجه داشته باشید که در صورتی که طرفدار سس های تند هستید می توانید از مقدار فلفل قرمز بیشتری استفاده نمایید.

بعد از اینکه تمامی مواد اولیه با هم میکس شدند آن ها را داخل طرف مناسبی ریخته و روغن زیتون را اضافه و ترکیب نمایید. در این مرحله سس پستو آماده است. آن را داخل ظرف درب دار بریزید و در یخچال نگه داری کنید.

مراحل تهیه سس پستو

نکات مهم :

در صورتی که طعم تند سبزی ریحان را نمی پسندید می توانید در تهیه این سس از ترکیب ریحان و اسفناج استفاده کنید.

شما به راحتی می توانید از مغز بادام زمینی یا بادام هندی در ترکیب سس پستو به جای گردو استفاده نمایید که در این صورت باید این مغزها را قبل از اضافه نمودن تفت دهید.

برای تهیه سس پستو قرمز می توانید در این ترکیب از پودر گوجه خشک و رب استفاده نمایید.

در صورت تمایل می توانید از زنجبیل نیز به عنوان ادویه برای این سس خوشمزه استفاده نمایید.

سس پستو خانگی

این سس طعم و مزه خیلی خوبی دارد و می تواند به عنوان چاشنی برای انواع غذا و فست فود مورد استفاده قرار بگیرد. توجه داشته باشید که غلظت سس پستو به مقدار روغن زیتون بستگی دارد.

اشتراک گذاری

یک نظر دهید