طرز تهیه ژله با پودر ژلاتین با روشی ساده و بسیار ارزان

0

انواع مختلف ژله را می توان یکی از خوشمزه ترین و پرطرفدارترین دسرها دانست. برای تهیه ژله اغلب افراد از پودر ژله های آماده استفاده می کنند و بدین صورت صاحب دسری راحت و ساده می شود. اما زمانی پیش می آید که دسترسی به پودر ژله نداریم و یا به دنبال تنوع هستیم که در اینصورت پیشنهاد می کنیم از پودر ژلاتین استفاده کنید و با کمک آن ژله ایی خوشمزه و عالی تهیه نمایید. در ادامه طرز تهیه ژله با پودر ژلاتین را به طور کامل آموزش می دهیم.

طرز تهیه ژله با ژلاتین با روشی ساده و ارزان

همانگونه که ژله ها تنوع بسیار بالایی دارند و هر یک دارای طعم و ظاهری متفاوت هستند، روش تهیه این ژله نیز کاملا متفاوت می باشند، اما آنچه که بین اغلب آنها مشترک است استفاده از پودر ژله آماده و یا پودر ژلاتین است که از هر دو این موارد می توان برای تهیه انواع ژله چندرنگ، ژله ساده، ژله رولی، ژله بستنی، ژله شیر، ژله با انواع میوه و… استفاده نمود. در رابطه با طرز تهیه ژله با ژلاتین می توانید از پودر ژلاتین و یا ژلاتین ورقه ایی استفاده کنید که آموزش زیر در این زمینه می تواند راهنمای خوبی برای ما عزیزان باشد.

طرز تهیه ژله با پودر ژلاتین

مواد لازم :

شکر : دو قاشق غذاخوری

آبمیوه یا آب : دو لیوان

پودر ژلاتین : دو قاشق غذاخوری

اسانس یا رنگ خوراکی در صورت دلخواه

آموزش تهیه ژله ارزان

روش تهیه:

برای شروع پودر ژلاتین را داخل کمی آب سرد یا ولرم حل کنید و روی بخار کتری قرار دهید تا به روش بن ماری ژلاتین کاملا در آب حل شود.

بن ماری کردن ژلاتین

در این فاصله، آب یا آبمیوه و شکر را ترکیب نمایید و در صورت تمایل و با توجه به نوع آبمیوه ایی که انتخاب کرده اید می توانید برای حل شدن شکر، ظرف حاوی آب و شکر را روی حرارت بگذارید. سپس ژلاتین حل شده را اضافه کرده و شعله را خاموش کنید و بعد  از آن رنگ یا اسانس مورد نظر را اضافه کنید. حال ژله شما آماده است. کافیست آن را داخل قالب یا ظرف مورد نظر بریزید و داخل یخچال قرار دهید.

طرز تهیه ژله مجلسی ارزان

 نکته :

  • به ازا هر لیوان آب یا آبمیوه از یک قاشق پودر ژلاتین استفاده کنید.
  • در صورتی که آبمیوه شما شیرین است یا ژله ترش را ترجیح می دهید مقدار شکر را کمتر کنید.
  • استفاده از رنگ خوراک و اسانس های مختلف ظاهر و طعم بهتری به ژله شما می بخشد.

طرز تهیه ژله با ژلاتین

این دستور مربوط به ژله ساده می باشد در صورتی که تمایل دارید می توانید بعد از تهیه آن را با بستنی، شیر و… ترکیب کنید و یا هر گونه ژله متفاوت دیگری را درست کنید.

اشتراک گذاری

یک نظر دهید