تزیین حلوا با ماسوره برای مهمانی و مراسم مختلف

0

حلوا یک از خوراکی های خوشمزه و پرطرفدار است که اغلب در مراسمات خاص از جمله مراسم ختم و ترحیم، برای سفره افطار ماه رمضان و همینطور مراسم و نذری های ماه محرم تهیه می گردد. بعد از تهیه و پخت حلوا یکی از مواردی که توجه زیادی به آن می شود نحوه تزیین روی حلوا است که با توجه به نوع حلوا و همچنین مناسبت تهیه آن دیزاین متفاوتی می توان انجام داد، یکی از این تزیینات زیبا و پرکاربرد، تزیین حلوا با ماسوره است که در این مطلب بیشتر به نحوه انجام آن می پردازیم.

۱۸ ایده برای تزیین حلوا با ماسوره و قیف

آشنایی با ایده های تزیین حلوا و خرما برای اغلب مراسم مذهبی اهمیت دارد و اغلب افراد خصوصا بانوان با سلیقه و هنرمند ترجیح می دهند با سبک های مختلف این دیزاین ها آشنا شوند. برای داشتن یک تزیین حلوا ساده ولی شیک و زیبا می توان از وسایل گوناگونی استفاده نمود که در این میان تزیین حلوا با ماسوره، با قاشق، با سیخ کباب و… طرفداران بیشتری دارد. برای انجام یک تزیین حلوا مجلسی و شیک باید حلوا را داخل ظرف مناسب بکشید و سپس با وسایل مورد نظر به سراغ تزیین آن بروید. دیزاینی که در ادامه معرفی می نماییم انواع تزیین حلوا با قیف و ماسوره است که هر یک زیبایی خاص خود را دارند و برای مراسمات مختلف مورد استفاده قرار می گیرند.

تزیین حلوا با ماسوره

برای این سبک تزیین حلوا بهتر است از حلوای دو رنگ استفاده نمایید تا دیزاین شما زیبایی بیشتر داشته باشد، البته انتخاب نوع ماسوره نیز بسیار مهم است. شما با کمی تمرین و دقت می توانید انواع طرح دلخواه را روی ظرف حلوا پیاده نمایید اما برای شروع کار بهتر است از طرح های ساده تر استفاده کنید. تصاویر زیر نمونه هایی از تزیین حلواهای ساده هستند که با کمی دقت می توان آنها را اجرا نمود.

تزیین حلوا زعفرانیتزیین حلوا زعفرانی

تزیین حلوا به شکل گلتزیین حلوا برای سفره افطار

تزیین حلوا قالبیتزیین حلوا قالبی

تزیین حلوا با ماسورهتزیین حلوا دو رنگ

تزیین حلوا لبوتزیین حلوای لبو

تزیین حلوا مجلسیدیزاین حلوا با سیخ کباب و ماسوره

تزیین حلوا برای افطارتزیین روی حلوا به شکل گل

همانطور که مشاهده نمودید می توان از ماسوره های مختلف برای تزیین کردن حلوا استفاده کرد، این ماسوره ها برای تزیین کیک و فرم دادن خامه نیز به کار می روند و کسانی که در تزیین کیک مهارت دارند بهتر می توانند با ماسوره و قیف سطح حلوا را نیز تزیین کنند. اما اگر در این زمینه مبتدی هستید نگران نباشید، با کمی دقت و الگوبرداری از مدل های ارائه شده به راحتی می توانید اقدام به تزیین روی حلواها نمایید.

تزیین حلوای دو رنگ

تزیین حلوا دو رنگ با قیف

تزین سینی حلوا با ماسوره

تزیین دیس حلوا

تزیین زیبای حلوا

تزیین حلوا برای مهمانی

تزیین حلوا با ماسوره و قیف

تزیین دیس حلوا

تزیین مجلسی حلوا با قیف و ماسوره

دیزاین حلوا زعفرانی مجلسی

امیدواریم تزیینات ارائه شده در این مطلب مورد توجه شما عزیزان و علاقه مندان قرار گرفته باشد، با این حال پیشنهاد می کنیم از دیگر مطالب و آموزش های متنوع مجله ما دیدن نمایید و با به روزترین و جذاب ترین ایده ها آشنا شوید.

اشتراک گذاری

یک نظر دهید