طرز تهیه ۴ نوع شیرینی بدون فر با طعم و بافت عالی برای عید نوروز

0

شیرینی از جمله خوراکی های پرطرفدار و محبوب می باشد که در انواع و اقسام طعم ها و شکل های مختلف وجود داشته و هر کدام دستور پخت مخصوص به خود را دارند که می توان با یادگیری آن ها هر نوع شیرینی که مدنظر داشت را در منزل تهیه نمود و در کنار خانواده نوش جان کرد. از همین رو تصمیم داریم در این مطلب به جهت آموختن شما عزیزان طرز تهیه شیرینی بدون فر را با طعم ها و دستور العمل های مختلف به سادگی آموزش دهیم.

طرز تهیه شیرینی بدون فر با چند طعم و روش مختلف

به طور کلی بانوان هنرمند و کدبانویی که در هنر شیرینی پزی مهارت دارند به دلیل علاقه مندی خود به این هنر تمایل دارند انواع شیرینی ها را در منزل با استفاده از هنر دست خود بپزند و در مهمانی ها و مجالس مختلف برای پذیرایی استفاده نمایند. طرز تهیه شیرینی بدون فر از جمله این موارد بوده که خیلی راحت می توانید با آموزش های ساده ای که در این زمینه وجود دارد شیرینی های گوناگونی برای استفاده در مراسم مختلف یا برای پذیرایی در ایام عید نوروز در منزل بپزید و مورد مصرف قرار دهید.

دستور تهیه شیرینی بدون فر در خانه

امکان دارد خیلی از افراد علاقه مند به تهیه شیرینی و کیک در منزل باشند ولی برای انجام این امر فر در دسترس نداشته و دچار مشکلاتی در این زمینه شده باشند و به دلیل همین امر از تهیه شیرینی منصرف شده و نتوانند شیرینی فانتزی و دلخواه خود را در منزل بپزند ولی آشنایی با روش های مختلف پخت شیرینی بدون فر می تواند مشکل آن ها را رفع نموده و کمک کننده باشد و همچنین باعث شود هر نوعی شیرینی که می خواهند را در منزل تهیه کرده و مصرف نمایند.

طرز پخت شیرینی بدون فر با طعمی عالی

نحوه پخت شیرینی قندی

در ادامه روش درست کردن این نوع شیرینی خوشمزه را که برای پذیرایی در عید نوروز مناسب می باشد را آموزش داده ایم.

مواد مورد نیاز :

  • آرد سفید ۲۰۰ گرم
  • زعفران دم کرده یک قاشق مربا خوری
  • روغن جامد ۱۲۰ گرم
  • بکینگ پودر یک قاشق چای خوری
  • پودر قند ۱۲۰ گرم
  • پودر کاکائو یک قاشق غذا خوری
  • پودر هل یک قاشق چای خوری
  • پودر پسته، کنجد و خرفه برای تزیین

مراحل آماده سازی :

در ابتدای کار پودر هل، پودر قند و روغن را درون ظرفی مناسب ریخته و با استفاده از همزن برقی خوب هم زده و ترکیب نمایید تا حالت کرم رنگی به خود بگیرد. بعد از آن آرد و بکینگ پودر الک شده را به تدریج به آن بیفزایید. سپس در ابتدا با لیسک ترکیب کرده و بعد با نوک انگشتان خود ورز دهید. امکان دارد آرد مقداری زیادتر یا کمتر استفاده شود تا اندازه ای اضافه نمایید که خمیر لطیف مانندی حاصل شود. خمیر را به سه بخش قسمت بندی نمایید، سپس به یک بخش آن یک قاشق غذا خوری پودر کاکائو افزوده و مقداری ورز دهید به بخش دیگر آن زعفران افزوده و مقداری هم بزنید.

طرز پخت شیرینی بدون فر در خانه

از خمیر موردنظر به میزان یک فندق بزرگتر برداشته و به حالت گرد در آورید. روی سطح شیرینی ها را با استفاده از یک چاقو علامت به علاوه بزنید بر روی قسمت سفید خرفه، بر روی قسمت زعفرانی پودر پسته و بر روی قسمت شکلاتی کنجد بپاشید و اجازه دهید درون تابه به آرامی پخته شوند و زیر شیرینی ها حالت طلایی رنگ بگیرد. بعد از پختن صبر کنید تا کاملا خنک و سرد شوند چرا که بافت این نوع شیرینی کاملا نرم است.

طرز تهیه شیرینی بدون فر با طعمی عالی

دستور تهیه شیرینی کشمشی بدون استفاده از فر

روش آماده سازی این مدل شیرینی نیز بسیار ساده و ارحت بوده که در ادامه به شرح مراحل پخت آن پرداخته ایم.

مواد مورد احتیاج :

  • آرد یک و ۲/۳ پیمانه
  • وانیل ۱/۲ قاشق چای خوری
  • پودر قند یک و ۱/۳ پیمانه
  • تخم مرغ ۲ عدد
  • روغن مایع ۲/۳ پیمانه
  • کشمش ۱/۲ پیمانه

طریقه پخت :

در گام اول طرز تهیه این نوع شیرینی بدون فر پودر قند و روغن را با هم مخلوط نمایید و با استفاده از همزن برقی خوب هم بزنید. بعد از آن تخم مرغ ها را به نوبت اضافه نموده و ترکیب نمایید تا وقتی که پف کرده و حالت سبکی بگیرند. در گام بعدی وانیل را افزوده و ترکیب نمایید، بعد از آن آرد و کشمش را به مواد بیفزایید و با هم به طور کامل ترکیب نمایید تا خوب یکدست شوند.

در ادامه مواد آماده شده را با استفاده از قیف درون ماهیتابه چرب به شکل چند تا دایره بریزید و یا این که به اندازه یک گردو با کمک قاشق بریزید و کف ماهی تابه بچینید. زیر تابه یک شعله پخش گذاشته و حرارت را کم کنید. وقتی که شیرینی ها حالت طلایی رنگ به خود گرفتند شیرینی شماحاضر شده است.

طرز پخت شیرینی بدون فر با طعمی بی نظیر

روش درست کردن شیرینی نخودچی

شیرینی نخودچی و شیرینی برشتوک نیز برای استفاده در ایام عید بسیار مناسب و پرطرفدار می باشند که در ادامه به شرح مراحل آماده سازی شیرینی نخودی پرداخته ایم.

مواد مورد نیاز :

  • آرد نخودچی یک لیوان
  • کره ذوب شده ۱/۲ لیوان
  • هل دو عدد
  • شکر یک لیوان

در گام اول آرد نخودچی را درون ماهیتابه ریخته و بر روی حرارت متوسط بگذارید. سپس با استفاده از یک قاشق چوبی هم زده تا وقتی که رنگ آرد طلایی شده و عطر خوبی از آرد نخودچی بلند شود. بعد از آن از روی حرارت برداشته و صبر کنید تا خنک شود.

دستور پخت شیرینی بدون فر برای عید نوروزدر گام بعدی دانه های هل و شکر را درون یک میکسر ریخته تا به صورت پودر در آید و بعد با کره آب شده و آرد نخودچی با استفاده از دست مخلوط نمایید تا به صورت خمیری نرم در بیاید.

در ادامه با کمک دست از خمیر قطعه هایی به میزان یک گردو برداشته و به صورت گرد به آن حالت بدهید. در صورت تمایل می توانید سطح شیرینی ها را مقداری مرطوب نموده، بعد کمی خلال بادام یا پودر پسته بر روی شیرینی ها بپاشید. اکنون شیرین ها را درون یک ظرف دربسته نگه داری نمایید.

طریقه پخت شیرینی بدون فر در خانه

نحوه پخت شیرینی بهشتی

این نوع شیرینی از طعم و ظاهری بی نظیر برخوردار بوده و برای پذیرایی از مهمان ها در ایام عید نوروز گزینه مناسبی می باشد که در ادامه طرز تهیه آن را بدون استفاده از فر شرح داده ایم.

مواد مورد نیاز :

  • روغن قنادی ۱۵۰ گرم
  • وانیل ۱/۲ قاشق چای خوری
  • آرد ۳۰۰ گرم
  • پودر کاکائو یک قاشق چای خوری
  • روغن مایع ۳ قاشق غذا خوری
  • پودر قند ۱۵۰ گرم
  • زعفران دم کرده یک قاشق چای خوری
  • پودر پسته و تخم خرفه به میزان لازم

مراحل پخت و آماده سازی :

در ابتدا کاسه ای مناسب انتخاب نمایید و بعد روغن صاف قنادی را داخل کاسه بریزید. سپس پودر قند را داخل الک ریخته و بر روی روغن قنادی الک نمایید. سپس با استفاده از همزن برقی حدود ده دقیقه ترکیب نموده تا ترکیب روغن حجیم و حالت خامه ای شود. بعد از آن وانیل را به ترکیب روغن افزوده و دوباره ترکیب نمایید و پس از آن آرد را در طول دو نوبت به ترکیب روغن بیفزایید.

در این گام از طرز تهیه این مدل شیرینی بدون فر مواد شیرینی را با یکدیگر ترکیب کرده تا خمیر سفت شود و بعد روغن مایع را بیفزایید. دوباره ترکیب کرده تا خمیری نرم مانند و مقداری چسبنده بدست آید. در مرحله بعدی خمیر را به سه قسمت تقسیم بندی نمایید. اکنون به یک بخش از خمیر زعفران دم کرده افزوده و بعد ترکیب نمایید تا مواد کاملا رنگ بگیرند. سپس به بخش دیگر خمیر پودر کاکائو بیفزایید و ترکیب کنید تا مواد به طور کامل یکدست شوند.

روش پخت شیرینی بدون فر برای عید نوروز

در این گام دقت نمایید که اگر خمیر مقداری سفت شود می توانید کمی روغن مایع افزوده و ترکیب نمایید. سپس مایه خمیر را داخل قیف ماسوره ای ریخته و بعد یک شعله پخش کن بر روی حرارت ملایم بگذارید. اکنون تابه ای مناسب انتخاب نموده و بعد کاغذ روغنی را داخل آن بگذارید. در ادامه خمیر شیرینی ها را داخل قابلمه بر روی کاغذ روغنی پایپ کرده و کمی پودر پسته و تخم خرفه بر روی آن ها بریزید. بعد از آن بر روی درب تابه دم کنی بگذارید.

در این گام درب تابه را گذاشته و صبر کنید حدود ۱۰ دقیقه اول پخت بر روی آن دم کنی باشد. سپس بعد از گذشت ۲۰ الی ۳۰ دقیقه زمانی که شیرینی ها به طور کامل پخته شد حرارت را خاموش کرده و صبر کنید تا به طور کامل خنک گردد. در پایان فرصت دهید شیرینی ها به طور کامل سرد شوند چرا که اگر داغ باشند جا به جا کردن آن ها موجب پودر شدن می شود. سپس شیرینی های بهشتی را داخل ظروف مناسب چیده و همراه با چای میل نمایید.

طرز تهیه شیرینی بدون فر

در این مطلب طرز تهیه شیرینی بدون فر را به چهار صورت و مدل مختلف به طور کامل شرح دادیم که امیدواریم مورد توجه و پسندتان قرار گرفته باشد و برایتان مفید و سودمند بوده باشد.

 

اشتراک گذاری

یک نظر دهید