طرز تهیه ژله چند رنگ و خوشمزه با روشی ساده و متفاوت

0

از انواع دسرها و خوراکی های خوشمزه که طرفداران زیادی دارد و در طعم ها و رنگ های مختلفی موجود می باشد ژله بوده که می توانید در مهمانی ها و مجالس مختلف برای پذیرایی از آن ها استفاده نمایید و یا در منزل به راحتی طبق روشی ساده طعم و مدل خاصی از آن را درست کرده و در کنار خانواده میل کنید. بدین منظور تصمیم داریم در این مطلب به جهت یادگیری شما عزیزان طرز تهیه ژله چند رنگ را به سادگی آموزش دهیم.

طرز تهیه ژله چند رنگ با روشی راحت و آسان

ژله در واقع دسری خوشمزه و محبوب بوده که به صورت ساده و تک رنگ یا چند رنگ در شکل های متفاوتی تهیه شده و به مصرف می رسد. انواع ژله را می توانید با مواد مختلفی در قالب های دلخواهی تهیه کرده و برای پذیرایی سرو نمایید. طرز تهیه ژله چند رنگ یک نوع از این موارد می باشد که جلوه زیبا و جذابی داشته که به نوعی اشتها را باز می کند و از طعمی عالی و دلنشین برخوردار می باشد و یک دسر فوق العاده برای مهمانی های مختلف می باشد.

طریقه آماده سازی ژله چند رنگ در خانه

در هنگام آماده سازی این نوع ژله بهتر است در انتخاب رنگ ها دقت نمایید به گونه ای که با هم تناسب و هم خوانی داشته باشند و ظاهری زیبا به ژله شما بدهند. در تهیه ژله می توانید از قالب پلاستیکی یا قالب فلزی بر اساس سلیقه خود استفاده نمایید. درست کردن ژله رنگین کمان یا چند رنگ تا حدودی سخت بوده و نیازمند مهارت و آموزش می باشد بنابراین اگر از آن دسته افرادی هستید که به این دسر علاقه مند بوده و تمایل دارید در منزل با استفاده از هنر خود مدل زیبایی از آن را آماده کنید پیشنهاد می کنیم که تا پایان این مطلب همراه ما باشید.

طرز تهیه ژله چند رنگ با طعمی بی نظیر

مواد مورد نیاز

  • پودر ژله با رنگ های متفاوت به مقدار نیاز
  • آب جوش به تناسب هر بسته یک لیوان
  • شیر یا بستنی وانیلی به تناسب هر بسته پودر ژله یک عدد

نحوه آماده سازی

به منظور انجام این کار بهتر است که در آغاز ظرف موردنظر را درون فریزر بگذارید تا خنک شود. بعد از آن یک بسته پودر ژله را داخل کاسه بریزید. سپس کتری را پر از آب کنید و بر روی حرارت ملایم گاز بگذارید تا به حالت جوش در آید و بعد کاسه ای که حاوی پودر ژله می باشد را بر روی کتری قرار داده و یک لیوان از آب جوش را درون کاسه ریخته و خوب هم بزنید تا ژله درون آب حل گردد.

طریقه درست کردن ژله چند رنگ خوشمزه

بعد از آن ژله را از روی حرارت غیر مستقیم بردارید و گوشه ای قرار دهید تا مقداری خنک شود. باید دقت داشته باشید که شیر و یا بستنی که در ژله مورد استفاده قرار می دهید باید با ژله دمای یکسانی داشته باشد تا زمان مخلوط کردن با یکدیگر حالت دوفازه نگیرد و به طور کامل با یکدیگر مخلوط نشود.

طریقه آماده سازی ژله چند رنگ خوشمزه

در گام بعدی ژله آماده شده با آب جوش و یا شیر و بستنی را درون قالب موردنظر که داخل فریزر گذاشته بودید به آرامی ریخته و حدود ۳۰ الی ۴۰ دقیقه داخل یخچال بگذارید تا مقداری حالت نیم بند به خود بگیرد و پس از آن ژله بعدی با رنگ دیگر را که به همان صورت ژله قبلی درست کردید را بر روی ژله ای که درون قالب است ریخته و به هر ژله ای که درون قالب می ریزید به همان اندازه وقت دهید تا ژله حالت نیم بند گرفته و سپس ژله بعدی را بریزید.

به همین صورت ژله ها را درست کنید و درون قالب بریزید و در پایان حدود یک شب و یا حداقل ۷ الی ۸ ساعت ژله را درون یخچال بگذارید تا ژله بسته شود. به منظور بیرون آوردن ژله از قالب موردنظر بهتر است قالب ژله را با مقداری حرارت دادن، ژله را از قالب خارج کنید و درون ظرف موردنظر برای سرو برگردانید.

طرز تهیه ژله چند رنگ با طعمی عالی

نکات مهم و کلیدی

  • ژله ای را که درون قالب می ریزید را بایستی وقت بدهید تا مقداری سفت گردد تا ژله بعدی را بریزید. در غیر این صورت ژله اگر خودش را کامل بگیرد زمان برگرداندن لایه ها از هم جدا می شوند و یا در صورتی که خیلی شل باشد ژله بعدی درون ژله قبلی فرو می رود.
  • در صورت تمایل می توانید پودر ژله ها را به صورت نصفه مصرف کنید و به همان اندازه مقدار آب و شیر را نیز نصف نمایید تا درون قالب از تعداد ژله با رنگ های زیادتری استفاده نمایید.
  • این نوع ژله را می توانید درون یک قالب درست کرده و یا داخل بستنی خوری به شکل تک نفره نیز آماده نمایید.

طریقه تهیه ژله چند رنگ خوشمزه

در مطلب ارائه شده طرز تهیه ژله چند رنگ را به روشی ساده و راحت آموزش دادیم که امیدواریم مورد توجه و پسندتان قرار گرفته باشد و با یادگیری این بخش آموزشی بتوانید این ژله خوشمزه را در منزل تهیه کرده و در کنار خانواده نوش جان نمایید یا در مجالس مختلف به منظور پذیرایی از مهمان ها آماده کرده و از هنر دست خود لذت ببرید.

 

اشتراک گذاری

یک نظر دهید