طرز تهیه شکلات شیری در خانه به همراه نکات مهم و کاربردی

0

یکی از انواع خوراکی های خوشمزه و پرطرفدار که در بین افراد بسیار محبوب و دوست داشتنی می باشد انواع شکلات بوده که در مدل ها و طعم های مختلفی وجود دارد و می توانید در صورت تمایل و علاقه مندی به تهیه انواع مختلف آن در منزل بپردازید و به عنوان یک عصرانه دلچسب در کنار چای میل نمایید. بدین منظور سعی داریم در این مطلب به جهت یادگیری شما عزیزان طرز تهیه شکلات شیری را به روشی ساده و راحت آموزش دهیم.

طرز تهیه شکلات شیری با طعمی عالی

به طور کلی انواع مختلف شکلات به سه دسته شکلات تلخ، شکلات شیری و شکلات سفید دسته بندی شده که هر کدام از آن ها عطر و طعم متفاوت و مخصوصی داشته و همچوم انواع شیرینی در بین اکثر افراد به ویژه کودکان محبوب و پرمصرف می باشد. شما می توانید با آموزش دیدن دستور تهیه هر یک از آن ها هر نوع شکلاتی را که می خواهید در منزل درست کنید که یادگیری طرز تهیه شکلات شیری از جمله این موارد می باشد.

نحوه آماده سازی شکلات شیری در خانه

مدل های مختلف شکلات را در تهیه و تزیین کیک و دسرهای متنوع و مختلف می توان استفاده نمود اما نکته ای که در این زمینه باید مدنظر داشته باشید این است که مصرف شکلات های دارای کافئین زیاد برای کسانی که مشکل گوارشی داشته و معده ضعیفی دارند و یا افرادی که اضافه وزن دارند مضر بوده و باید در خوردن آن احتیاط نمود. در صورتی که جزء دوستداران شکلات هستید و تمایل دارید با نحوه تهیه این نوع خوراکی خوش طعم آشنا شوید و به درست کردن آن در منزل بپردازید پیشنهاد می کنیم که تا پایان این مطلب ما را همراهی نمایید.

طرز تهیه شکلات شیری به روشی آسان

مواد مورد نیاز

  • کره ۱۰۰ گرم
  • بادام زمینی ۴۰۰ گرم
  • شیر ۵۰ گرم
  • شکلات کارامل وانیلی ۷۰۰ گرم
  • شکر قهوه ای ۵۳ گرم
  • شکلات تلخ ۶۰ گرم
  • وانیل یک قاشق چای خوری
  • شکلات شیری ۲۰۰ گرم
  • آب یک قاشق غذا خوری
  • شکر ۶۵۰ گرم

نحوه تهیه و آماده سازی

برای انجام این کار در ابتدا در کف سینی فر یک عدد فویل پهن کرده و با استفاده از کمی کره فویل را مقداری چرب نمایید. پس از آن سینی فر را بعد از چرب کردن در گوشه ای قرار دهید. سپس کاسه ای شیشه ای آماده کرده و باقی مانده کره را درون آن بریزید. کمی صبر کنید تا کره ذوب شود یا با استفاده از مایکروویو آن را آب کنید. یک قاشق چای خوری وانیل به کره آب شده بیفزایید.

نحوه درست کردن شکلات شیری در خانه

در گام بعدی طرز تهیه شکلات شیری حدود ۵۰ گرم شیر را به ترکیب کره و وانیل بیفزایید. سپس شکر سفید را همراه با شکر قهوه ای به ترکیب کره بیفزایید. تمامی مواد را به طور کامل با هم مخلوط نمایید. ترکیب موردنظر را بر روی فویلی که کف سینی پخش کردید به آرامی بریزید و سپس یک کاسه شیشه ای دیگر آماده کنید و شکلات کارامل وانیلی را داخل آن بریزید.

در ادامه یک قاشق غذا خوری آب به شکلات های کارامل وانیلی افزوده و کاسه موردنظر را داخل مایکروویو بگذارید تا شکلات ها ذوب شوند. بعد از سپری شدن حدود یک دقیقه کاسه را از درون مایکرویو خارج کنید. سپس آب و شکلات کارامل وانیلی را به طور کامل با هم ترکیب نمایید. بادام زمینی را داخل آسیاب ریخته و کاملا خرد نمایید.

روش درست کردن شکلات شیری در خانه

پس از آن بادام زمینی خرد شده را به مخلوط آب و شکلات کارامل بیفزایید. دوباره کاسه شیشه ای را حدود یک دقیقه داخل مایکروویو بگذارید و بعد از گذشت این مدت کاسه را بیرون آورده و ترکیب موردنظر را به طور کامل با یکدیگر مخلوط نمایید. بعد از آن ترکیب را بر روی لایه قبلی که بر روی فویل پهن کردید خیلی آرام بریزید.

در مرحله بعدی درون ظرفی دیگر شکلات شیری را بریزید و بعد شکلات تلخ را به آن بیفزایید. ظرف موردنظر را حدود ۲ دقیقه داخل مایکرویو بگذارید تا شکلات ها ذوب شوند. شکلات ها را با استفاده از یک قاشق با هم ترکیب نمایید و مخلوط آماده شده را بر روی لایه قبلی اضافه نمایید. سپس یک لایه فویل بر روی شکلات ها بگذارید. بعد از آن سینی فر را به مدت ۳ ساعت درون یخچال گذاشته تا کاملا سفت شوند. پس از سپری شدن زمان موردنظر سینی را از درون یخچال بیرون آورده و شکلات ها را با استفاده از یک چاقو به تکه های کوچکی قسمت بندی نموده و نوش جان نمایید.

طریقه تهیه شکلات شیری در منزل

نکات طلایی و مهم

  • به جای شکر می توانید در صورت تمایل از پودر قند یا عسل برای شیرین کردن شکلات استفاده نمایید و در صورتی که پودر قند در دسترس شما نمی باشد می توانید مقداری قند را پودر نمایید و بعد آن را الک کرده و اضافه کنید.
  • به منظور طعم بهتر شکلات از کمی نمک در تهیه آن می توانید استفاده کنید.
  • از کمی جوش شیرین در آماده سازی این نوع شکلات می توانید بهره ببرید.
  • به جای استفاده از بادام زمینی خرد شده اگر می خواهید از کره بادام زمینی استفاده کنید و بدین صورت طعم دلنشینی به شکلات بدهید.
  • در صورتی که مایکروویو در دسترس شما قرار ندارد می توانید شکلات ها را داخل یک قابلمه ریخته و صبر کنید تا کاملا ذوب شوند.

طرز تهیه شکلات شیری در خانه

  • به جای استفاده از شیر معمولی می توانید در صورت تمایل از شیر عسل، شیر نارگیل یا شیر پرچرب در ترکیب شکلات استفاده نمایید تا طعم مطلوبی به خود بگیرد.
  • در صورتی که تمایل دارید شکلات مقدار شیرینی کمی داشته باشد از میزان شکر کمتری استفاده نموده و اگر می خواهید طعم تلخی به خود بگیرد از میزان شکلات تلخ بیشتری در تهیه شکلات استفاده نمایید.
  • کمی کشمش پلویی را حدود ۴ ساعت داخل آب بگذارید تا کاملا خیس بخورد و بعد در تهیه شکلات استفاده کنید.
  • به منظور این که شکلات ها ظاهر زیبایی داشته باشند می توانید از قالب های گوناگون در آماده سازی شکلات استفاده نمایید.
  • در صورتی که تمایل دارید به مدت طولانی از شکلات ها استفاده نمایید می توانید آن ها را داخل فریزر بگذارید.
  • در صورت قرار دادن شکلات ها داخل یخچال بایستی به مدت دو هفته آن ها را مصرف نمایید.

روش تهیه شکلات شیری با طعمی عالی

در این مطلب طرز تهیه شکلات شیری را به صورت مرحله به مرحله همراه با نکات لازم در این زمینه شرح دادیم که امیدواریم مورد توجه و پسندتان قرار گرفته باشد و نهایت استفاده را از آن برده باشید.

اشتراک گذاری

یک نظر دهید