طرز تهیه پیتزا رست بیف در منزل ، پیتزایی خاص و متفاوت

0

از جمله غذاهای فست فودی پرطرفدار که در انواع و اقسام مختلفی وجود داشته و در بین جوانان بسیار محبوب بوده و جایگاه ویژه ای دارد پیتزا می باشد که از طعمی عالی و بی نظیر برخوردار است و با توجه به علاقه مندی بسیار زیاد به آن اکثر افراد تمایل دارند در منزل به پخت و تهیه آن بپردازند. در همین زمینه سعی داریم در این مطلب به جهت یادگیری شما عزیزان طرز تهیه پیتزا رست بیف را به روشی راحت و ساده آموزش دهیم.

طرز تهیه پیتزا رست بیف با طعمی بی نظیر

پیتزا رست بیف در واقع یکی از انواع پیتزاهای سالم و ساده می باشد که با گوشت راسته و سبزیجات تهیه شده و اصالت آن متعلق به انگلسیی است. طرز تهیه پیتزا رست بیف خیلی ساده بوده و با توجه به این که نسبت به دیکر انواع پیتزا و پیراشکی محتویات و ترکیبات متفاوتی دارد یک نوع غذای کامل و بدون ضرر به حساب آمده که برای سلامتی نیز بسیار مفید می باشد.

طرز تهیه پیتزا رست بیف با طعمی بی نظیر

این نوع پیتزا طعمی بسیار لذیذ و بوی بی نظیری دارد که با استفاده از گوشت خالص تهیه شده و قیمت گران تری نسبت به دیگر پیتزاها دارد. بنابراین اگر طرفدار مصرف گوشت قرمز هستید می توانید این نوع پیتزا را با هزینه بسیار کمی در منزل خیلی راحت حتی بدون فر درون یک ماهیتابه آماده کرده و در کنار خانواده نوش جان نمایید. در ادامه روش تهیه پیتزا خوشمزه و عالی رست بیف را مشاهده می نمایید.

مواد مورد نیاز

  • گوشت گوساله ۳۵۰ گرم
  • قارچ ۲۵۰ گرم
  • خمیر پیتزا
  • پیاز یک عدد
  • آرد ۳ پیمانه
  • شیر یک پیمانه
  • پنیر پیتزا به مقدار نیاز
  • خمیر مایه فوری یک قاشق غذا خوری
  • تخم مرغ یک عدد
  • روغن مایع ولرم ۶ قاشق غذا خوری
  • شکر ۴ قاشق غذا خوری
  • نمک یک قاشق غذا خوری
  • پودر سیر، آویشن، فلفل سیاه، رزماری و ادویه کاری به میزان لازم

نحوه آماده سازی و تهیه

در صورتی که فرصت کافی ندارید می توانید از خمیر پیتزای آماده برای درست کردن پیتزا استفاده نمایید اما در غیر این صورت می توانید خودتان در منزل یک خمیر پیتزای خانگی تهیه کنید که در ادامه به روش آماده سازی آن پرداخته ایم.

روش تهیه پیتزا رست بیف با طعمی لذیذ

در مرحله اول شیر را بر روی حرارت گذاشته تا درجه حرارت آن به میزانی برسد که اگر انگشت خود را درون شیر قرار دهید گرمای آن را احساس نمایید بدون این که دستتان بسوزد. سپس یک قاشق از شکر را طبق دستور تهیه داخل شیر حل نموده و بعد خمیر مایه را به آن بیفزایید. مقداری آن را هم بزنید و بعد روی ظرف را پوشش دهید، سپس آن را در محلی گرم و تاریک همچون کابینت و یا درون فر خاموش بگذارید تا خمیر مایه به عمل آید.

پس از گذشت ده دقیقه که خمیر مایه کاملا پف کرد و به اصطلاح به عمل آمد آن را همراه با تخم مرغ و روغن و باقی مانده نمک و شکر درون کاسه ای بزرگ تر بریزید و به خوبی ترکیب نمایید. سپس آرد را در سه نوبت به مواد موردنظر افزوده و بهتر است آرد را در حین الک کردن به مواد بیفزایید. با این عمل خمیر با کیفیت و مرغوب تری برای درست کردن پیتزا دارید.

نحوه تهیه پیتزا رست بیف خوشمزه و عالی

وقتی که حس کردید هم زدن خمیر با استفاده از قاشق امکان پذیر نمی باشد با کمک دست به ورز دادن خمیر بپردازید. هر چند دقیقه یک مرتبه میز کار را مقداری آرد پاشیده و به ورز دادن خمیر همچنان ادامه بدهید. مدت زمان ۸ دقیقه برای ورز دادن خمیر کافی می باشد و بعد از آن خمیر به آن لطافت و بافت موردنظر خواهد رسید.

سپس خمیر را درون کاسه ای که مقداری چرب شده بگذارید و سطح آن را در ابتدا با سلفون و بعد با کمک یک پارچه تمیز پوشش دهید و حدود یک ساعت در محلی گرم به آن استراحت دهید. بهتر است این مراحل را وقتی که در انتظار پخت اولیه گوشت هستید انجام داده تا خمیر پیتزا و همچنین رست بیف شما همزمان با هم آماده گردند.

شیوه تهیه پیتزا رست بیف در منزل

در مرحله بعدی طرز تهیه پیتزا رست بیف باید به آماده سازی رست بیف بپردازید. به منظور این کار گوشت گوساله را به طور کامل شستشو داده و به تکه های کوچکی قسمت بندی نمایید. سپس قابلمه ای بر روی حرارت بگذارید و کمی روغن درون آن ریخته و تکه های گوشت را بدون هیچ گونه افزودنی داخل روغن به خوبی تفت دهید. زمانی که گوشت ها به طور کامل سرخ شدند درب قابلمه را بسته تا گوشت آب بیندازد.

در ادامه یک عدد پیاز را پوست بگیرید و به شکل خلالی مانند ریز نمایید. پیاز را به گوشت رست بیف افزوده و به خوبی تفت دهید. زمانی که پیاز ها حالت سبک و نرمی به خود گرفتند اکنون زمان افزودن ادویه ها به گوشت می باشد. به نوبت پودر پیاز، رزماری، آویشن، فلفل سیاه، کاری و پودر سیر را به قابلمه بیفزایید و خوب هم بزنید. این عمل برای درست کردن پیتزا رست بیف ضروری و مهم می باشد.

روش پخت پیتزا رست بیف در خانه

زمانی که عطر و بوی ادویه بلند شد کمی آب جوش درون گوشت ریخته و صبر کنید گوشت حدود یک ساعت با درب بسته به طور کامل بپزد. بعد از اتمام مدت زمان پخت صبر کنید قطعه های گوشت مقداری خنک شوند. اکنون با استفاده از دو چنگال یا با کمک دستتان گوشت های پخته شده را به صورت ریش ریش در آورید.

با سپری شدن حدود یک ساعت حجم خمیر تقریبا دو برابر شده است. پف خمیر را با استفاده از مشت کردن دستتان خوابانده و سپس آن را به دو بخش یکسان قسمت بندی نمایید. البته می توانید خمیر پیتزا رست بیف را به صورت یکدست نیز کف سینی فر پخش نمایید.

طرز تهیه پیتزا رست بیف با طعمی عالی

هر بخش خمیر را به یک چانه گرد شده تبدیل کرده و آن ها را بر روی میز آرد پاشی شده با استفاده از وردنه پهن نمایید. سپس روی سینی فر را با استفاده از کاغذ روغنی پوشش دهید و خمیرها را که با قطر مورد نظرتان پخش کردید بر روی سینی فر بگذارید.

برای آخرین مرتبه به خمیر موردنظر کمی استراحت دهید و بعد سطح آن را با پارچه پوشش دهید تا حدود ۱۵ دقیقه در محیط آشپزخانه استراحت کند. سپس روی خمیر ها را با لایه ای از سس کچاپ پوشش دهید. البته می توانید در آماده سازی این پیتزا به جای بکار بردن سس کچاپ از سس مارینارا نیز استفاده نمایید.

در گام بعدی یک لایه پنیر پیتزا رنده شده بر روی خمیر بریزید و بعد رست بیف ها را همراه با قارچ های ورقه شده بر روی پنیر بریزید. یک لایه نازک دیگر از پنیر پیتزا را بر روی گوشت ها ریخته و سپس آن را درون فر بگذارید. می توانید از حلقه های زیتون و گوجه گیلاسی برای دیزاین رویه پیتزا رست بیف استفاده نمایید. فر بایستی از پیش حدود ده دقیقه با درجه حرارت ۲۲۰ درجه سانتی گراد داغ شده باشد. پیتزا را حدود یک ربع درون فر بگذارید. در پایان کار می توانید برای حدود چند دقیقه گریل را روشن کرده تا سطح پیتزا مقداری برشته و طلایی رنگ گردد.

 طریقه تهیه پیتزا رست بیف در خانه

در این مطلب با طرز تهیه پیتزا رست بیف به طور کامل به صورت گام به گام آشنا شدید که امیدواریم برایتان مفید بوده باشد و نهایت استفاده را از آن برده باشید.

اشتراک گذاری

یک نظر دهید