طرز تهیه ماهی سوخاری ترد و خوشمزه به سبک رستوران ها

0

یکی از انواع غذاهای خوشمزه و مقوی که طرفداران زیادی دارد و نوعی فست فود به شمار می آید ماهی سوخاری بوده که به دلیل ارزش تغذیه ای بالایی که دارد برای استفاده در برنامه غذایی روزانه به ویژه برای کودکان بسیار مناسب و مفید می باشد. در همین زمینه تصمیم داریم در این مطلب به منظور یادگیری شما عزیزان طرز تهیه ماهی سوخاری را به روشی ساده آموزش دهیم.

طرز تهیه ماهی سوخاری با طعمی بی نظیر

ماهی سوخاری در واقع یکی از روش های عالی طبخ ماهی می باشد که به دلیل گرفته شدن بوی زهم ماهی از این طریق و طعم خوشمزه ای که به آن می دهد آن را به نوعی غذای لذیذ ایرانی تبدیل می کند. البته با ماهی می توان غذاهای متفاوتی پخت که از میان محبوب ترین آنها می توان به قلیه ماهی، ماهی سوخاری، سبزی پلو با ماهی، ماهی کبابی، ماهی شکم پر و… اشاره کرد. طرز تهیه ماهی سوخاری به صورت ها و روش های مختلفی انجام می گیرد که تا حدودی شبیه به طرز تهیه میگو سوخاری می باشد و شما می توانید با توجه به امکانات و موادی که در دسترس دارید متناسب با سلیقه و ذائقه خود به پخت آن بپردازید.

طرز تهیه ماهی سوخاری با طعمی لذیذ

بیشتر افراد به دلیل پرخاصیت و مفید بودن ماهی علاقه دارند آن را در رژیم غذایی خود قرار دهند اما نمی خواهند زمان زیادی را برای طبخ آن صرف نمایند به همین دلیل استفاده از ماهی سوخاری گزینه مناسبی در این زمینه بوده که حتی می توانید به عنوان یک پیش غذای لذیذ و ساده نیز برای مجالس و مهمانی های مختلف سرو نمایید.

طرز تهیه ماهی سوخاری خوشمزه

مواد مورد نیاز

  • ماهی قزل آلا یک عدد
  • پیاز یک عدد
  • آرد ۱/۲ پیمانه
  • سرکه ۱/۲ قاشق چای خوری
  • سیر ۲ حبه
  • پودر سوخاری یا پانکو ۱/۲ پیمانه
  • روغن زیتون یک قاشق غذا خوری
  • تخم مرغ یک عدد
  • آب لیمو ترش یک قاشق غذا خوری
  • زعفران به میزان لازم
  • زردچوبه، پاپریکا، فلفل سیاه، آویشن و نمک به میزان مورد نیاز

نحوه آماده سازی و پخت

در ابتدای کار بایستی ماهی را کاملا پاک کرده و آن را به قطعات دلخواه خرد نمایید. بعد از آن قسمت پوست ماهی را جداسازی نمایید و خوب و کامل شستشو دهید و سپس درون آبکش بگذارید تا آب اضافه آن حذف گردد. شما در صورت تمایل و کاملا اختیاری می توانید قزل آلا را به ۴ الی ۶ قسمت خرد نمایید.

روش تهیه ماهی سوخاری در خانه

اکنون باید ماهی را درون یک کاسه ریخته و به آن کل ادویه ها و دیگر مواد همچون سرکه، زعفران، آب لیمو ترش، روغن زیتون، پیاز حلقه ای شده، سیر خرد شده و نمک را بیفزایید و بعد خیلی خوب و کامل ماهی را با مواد موردنظر آغشته نمایید تا کل قسمت های ماهی به صورت یکدست با مواد ترکیب گردد. بعد از آن به مدت یک ساعت ماهی را درون یخچال بگذارید تا طعم دار گردد.

در گام بعدی ماهی را از پیاز و سیر جداسازی نموده و با استفاده از دستمال مقداری رطوبت آن را بگیرید. سپس درون چند کاسه به صورت جداگانه آرد سفید، پودر سوخاری، آب یخ و تخم مرغ بریزید و به تخم مرغ مقداری فلفل سیاه و نمک بزنید و با استفاده از چنگال خوب هم بزنید تا از حالت لختگی خارج گردد. بعد از آن ماهی را اول درون آرد زده و بعد داخل آب و دوباره به آرد زده و سپس داخل تخم مرغ و در آخر درون پودر سوخاری غلتانده و بعد از آن درون روغن داغ سرخ نمایید و همراه با برنج در کنار خانواده نوش جان نمایید.

روش پخت ماهی سوخاری ترد و عالی

به منظور درست کردن ماهی سوخاری درون فر پس از سوخاری کردن ماهی آن ها را درون تابه تفلون چرب شده بگذارید و داخل فر گرم شده حدود ۲۰ دقیقه در درجه حرارت ۲۰۰ درجه سانتی گراد قرار داده تا به خوبی پخته شوند. به منظور این که سطح ماهی ها نیز طلایی رنگ شود از درون فر خارج نموده و مقداری با روغن زیتون روی ماهی را چرب کرده و به مدت ۵ دقیقه گریل نمایید. بدین صورت می توانید ماهی سوخاری را درون فر بپزید.

نحوه پخت ماهی سوخاری رستورانی

نکات مهم و کلیدی

نحوه تهیه ماهی سوخاری با طعمی عالی

در مطلب ارائه شده طرز تهیه ماهی سوخاری با طعمی لذیذ را به روشی ساده و راحت همراه با نکاتی کلیدی برای خوش طعم شدن آن آموزش دادیم که امیدواریم مورد توجه و پسندتان قرار گرفته باشد و بتوانید این غذای خوشمزه را در منزل بپزید و در کنار خانواده نوش جان نمایید.

اشتراک گذاری

یک نظر دهید