ایده های جذاب برای ساخت کاردستی متحرک برای بچه های ابتدایی

0

کاردستی از جمله وسایل سرگرم کننده و جذابی بوده که در انواع و اقسام مختلف وجود داشته و با کمک اشیا و ابزارهای ساده و کم هزینه ای می توان به ساخت آن پرداخت. این وسیله را می توان با بهره گیری از خلاقیت و هنر درست کرد که هم به صورت تزیینی قابل کاربرد بوده و هم می توان به عنوان یک وسیله آموزشی مسائل مختلفی را از طریق آن به کودکان یاد داد. در همین راستا سعی داریم در این مطلب به آموزش ساخت کاردستی متحرک در دو مدل مختلف و ایده های جالبی در این زمینه به منظور یادگیری و الهام گرفتن شما عزیزان بپردازیم.

نحوه ساخت کاردستی متحرک به دو صورت مختلف

کاردستی ها در واقع سازه های زیبا و خلاقانه ای هستند که اغلب کودکان علاقه زیادی به درست کردن آن ها دارند و تمایل دارند به همراه هم کلاسی های خود در مدرسه و یا والدین خود مدل جالبی که مدنظرشان دارند را بسازند. ساخت کاردستی متحرک یک نمونه از این مجموعه بوده که خلاقیت و جذابیت بیشتری داشته و در بین بچه ها محبوبیت زیادی دارد.

وش درست کردن کاردستی متحرک

به منظور درست کردن کاردستی می توان از وسایل ساده ای همچون کاغذ، پارچه، چوب، مقوا، وسایل دور ریختنی و یکبار مصرف و … استفاده کرد و با بهره گیری از روش های راحتی انواع جالبی از آن را ساخت و از هنر دست خود لذت برد. اگر مایل هستید با مدل های جذابی از انواع کاردستی های متحرک آشنا شوید و طریقه درست کردن آن ها را یاد بگیرید پیشنهاد می کنیم که در ادامه این مطلب همراه ما باشید.

کاردستی متحرک به شکل پروانه

برای انجام این سازه به وسایل ساده ای همچون تعدادی صدف، نخ نایلونی، قلم مو، سیم، رنگ، پارچه، یک عدد میله تخته چوبی احتیاج دارید. پیش از آغاز کار صدف ها را با آب و صابون شستشو دهید. سعی نداشته باشید دو کفه صدف را از یکدیگر باز کنید. پوسته صدف ها را یک شب درون آب گرم قرار دهید. بعد آن ها را به آرامی باز کنید و بر روی یک تخته چوبی بگذارید. سپس یک تخته دیگر را بر روی آن ها قرار دهید و یک چیز سنگین همچون ظرف رنگ را روی آن ها بگذارید.

سبک های جالب درست کردن کاردستی متحرک

سطح بیرونی هر یک از صدف ها را با رنگ ها و طرح های مختلف تزیین نمایید. به منظور ایجاد رنگ های مناسب در آغاز آن ها را بر روی کاغذ امتحان نمایید. زمانی که رنگ خشک شد بخش درونی صدف ها را رنگ طلایی بزنید. سیم را به تکه هایی با طول ۴ سانتی متر برش بزنید تا از این طریق بدنه پروانه ها را بسازید. با استفاده از چسب آن ها در محل مناسبشان بچسبانید.

یک قطره چسب را به میزان فاصله یک سانتی متری از قسمت انتهایی دو طرف میله بریزید. بعد از آن نخ نایلون را دور چسب یک گره بزنید. چسب از لیز خوردن نخ ممانعت می کند و آن را خیلی خوب نگه می دارد. نخ نایلونی را به میزان دو برابر طول میله اندازه بگیرید و برش بزنید. در گام بعدی ساخت کاردستی متحرک پروانه آن را به محل چسب زده سمت دیگر میله نیز گره بزنید، پروانه های متحرک از این محل آویزان می گردند.

به هفت محل بر روی میله چسب بزنید به گونه ای که به میزان فاصله ۶ سانتی متری از یکدیگر قرار داشته باشند. نخ نایلونی را در سایزهای مختلف برش بزنید و به هر کدام از نقطه ها گره بزنید. قسمت انتهایی دیگر نخ را دور سر هر پروانه ببندید. نخ های نایلونی به آسانی به هم گیر می کنند. بدین ترتیب مراقب باشید که هر پروانه به صورت جداگانه از نخ خود آویزان گردد.

شیوه ساختن سازه متحرک

درست کردن مار متحرک با چوب بستنی

این نوع کاردستی برای افزایش میزان خلاقیت و همینطور تمرکز و توجه و هماهنگی چشم و دست خیلی مفید می باشد. همینطور می توان گفت برای آشنا شدن بچه ها با مارها و خصوصیات و طریقه زندگی آن ها کاردستی بسیار کاربردی و مفیدی می باشد. خصوصیت این مدل کاردستی این می باشد که به علت بکار بردن دکمه های قابلمه ای مار قابلیت حرکت دارد. وسایلی که برای ساختن این نوع کاردستی لازم می باشد شامل چوب بستنی، ماژیک رنگی، قیچی، رنگ، دکمه های قابلمه ای، چشم های آماده، چسب و مقوا یا کاغذ رنگی قرمز می باشد.

برای انجام این کار در آغاز برای ساختن سر مار سه عدد از چوب بستنی ها را به اندازه تصویر نشان داده شده ببرید و به همدیگر بچسبانید.

آموزش ساخت کاردستی متحرک

باقی مانده چوب بستنی ها را رنگ آمیزی نمایید و بعد با ماژیک رنگی طرح موردنظرتان را بر روی آن ها بکشید.

شیوه درست کردن کاردستی متحرک

ایده های جالب ساختن هنردستی متحرک

سپس مقوای قرمز رنگی را همانند تصویر برش بزنید و قسمت نیش و چشم های مار را بر روی صورتش بچسبانید و دماغش را با ماژیک بکشید.

روش های درست کردن کاردستی متحرک

بر روی دو سر هر یک از چوب بستنی ها و سر مار دکمه های قابلمه ای را بچسبانید تا تمامی چوب بستنی ها بتوانند به یکدیگر اتصال یابند.

طریقه ساختن هنردستی متحرک

اکنون چوب بستنی ها را در رنگ ها و طرح های دلخواه و اختیاری به یکدیگر وصل کرده و در پایان قسمت سر را نیز بچسبانید و بدین گونه کاردستی مار خود را آماده نمایید.

نحوه درست کردن کاردستی متحرک به روشی ساده

تصاویری جذاب از مدل های خلاقانه هنر دستی متحرک

در ادامه چند مدل کاردستی متحرک را که با ساده ترین وسایل ساخته شده اند را به منظور ایده گرفتن شما عزیزان به نمایش گذاشته ایم.

ایده های خلاقانه درست کردن کاردستی متحرکنحوه ساختن کاردستی متحرک با وسایل ارزاننحوه ساختن هنردستی متحرکایده های جالب ساخت کاردستی متحرکطریقه درست کردن کاردستی متحرکایده های خلاقانه ساختن هنردستی متحرکشیوه های ساخت هنردستی متحرکایده های جالب ساختن هنردستی متحرکطریقه ساخت کاردستی متحرک با وسایل ساده

در مطلب ارائه شده نحوه ساخت کاردستی متحرک را به دو روش متفاوت و ساده آموزش دادیم که امیدواریم مورد پسندتان واقع شده باشد و از این بخش آموزشی لذت برده باشید.

 

اشتراک گذاری

یک نظر دهید