طرز تهیه نرگسی خوشمزه با اسفناج و تخم مرغ

0

از جمله غذاهای خوشمزه و مقوی ایرانی که متعلق به مناطق شمالی کشور بوده و با استفاده از دستور پخت های مختلفی تهیه می شود نرگسی می باشد که خیلی ساده و راحت با صرف وقت کمی می توان آن را در منزل درست کرد و در کنار خانواده نوش جان نمود. در همین زمینه سعی داریم در این مطلب طرز تهیه نرگسی را به روشی آسان به شما عزیزان آموزش دهیم.

طرز تهیه نرگسی با طعمی عالی

نرگسی در واقع یکی از غذاهای سنتی بوده که علت نام گذاری آن به دلیل ظاهری می باشد که پس از پخت به خود می گیرد و شباهت زیادی به گل نرگس پیدا می کند. یادگیری طرز تهیه نرگسی بسیار راحت بوده چرا که از مواد اولیه ساده ای همچون اسفناج و تخم مرغ و دیگر افزودنی ها تشکیل شده است و طعم ان تا حدودی شبیه به کوکو سبزی می باشد.

دستور تهیه نرگسی اسفناج

افرادی که طرفدار غذاهای گیاهی هستند این نوع غذا برای آن ها گزینه مناسبی بوده و همچنین باید گفت به دلیل بکار رفتن اسفناج در تهیه آن این نوع غذا بسیار مغذی و پرخاصیت و در عین حال کم کالری بوده که برای افرادی که قصد کاهش وزن را دارند انتخاب ایده آلی برای قرار گرفتن در رژیم غذایی آن ها می باشد. اگر تمایل دارید این نوع غذا را در منزل بپزید می توانید با همراهی ما تا پایان این مطلب با نحوه پخت آن آشنا شوید.

نحوه پخت نرگسی به روشی ساده

مواد مورد نیاز

  • اسفناج ۵۰۰ گرم
  • پیاز ۲ عدد
  • تخم مرغ ۴ عدد
  • سیر ۳ حبه
  • روغن مایع یه میزان لازم
  • زردچوبه، فلفل و نمک به میزان مورد نیاز

نحوه پخت نرگسی

در ابتدای کار برای درست کردن نرگسی اسفناج باید اسفناج ها را به خوبی تمیز نمایید و کاملا شستشو دهید. بعد از آن اسفناج ها را بر روی میز کار آشپزخانه بگذارید و با استفاده از یک چاقوی مناسب آن ها را خرد نمایید. باید توجه داشته باشید که سایز تکه های آن حدودا یکسان و یکدست باشد. این غذا همچون سالاد اسفناج غذایی بسیار مقوی خصوصا برای بچه ها می باشد.

طرز تهیه نرگسی با طعمی عالی

پس از آن قابلمه ای برای پختن اسفناج درون آن انتخاب نمایید. اسفناج های خرد شده را درون قابلمه موردنظر بریزید و آن را بر روی اجاق گاز با حرارت متوسط حدود ۱۵ دقیقه بگذارید تا اسفناج ها خیلی آرام بپزند. توجه نمایید که احتیاجی به اضافه کردن آب به درون قابلمه برای پخت اسفناج ها ندارید.

زمانی که اسفناج ها در حال پخت می باشند شروع به پوست گرفتن پیازها کنید و بعد آن ها را خوب بشویید. پس از آن پیازها را بر روی تخته آشپزخانه به شکل خلالی مانند خرد نمایید. در ادامه کار یک تابه را که کمی روغن مایع درون آن ریخته اید را برداشته و بر روی اجاق گاز با حرارت متوسط بگذارید و منتظر بمانید تا روغن به خوبی داغ گردد. پس از داغ شدن روغن پیازها را درون تابه بریزید و کمی تفت دهید تا بافت پیازها نرم شده و حالت سبکی به خود بگیرند.

روش تهیه نرگسی اسفناج

در گام بعدی طرز تهیه نرگسی سیرها را پوست گرفته و آن ها خوب شستشو دهید و بعد از آن رنده نمایید. سپس آن ها را به پیازهای درون تابه بیفزایید. مواد موردنظر را با هم به خوبی تفت دهید و منتظر بمانید تا سیرها کاملا نرم گردند. پس از این که پیازها حالت طلایی رنگ گرفتند و کاملا نرم شدند کمی زردچوبه به تابه بیفزایید و به خوبی مواد را با هم ترکیب نمایید تا کاملا یکدست گردند.

نحوه تهیه نرگسی با طعمی لذیذ

پس از این که سیر و پیازها به طور کامل سرخ شدند باید اسفناج پخته شده را به تابه موردنظر بیفزایید. به این نکته توجه نمایید که اسفناج ها در زمان افزودن به تابه باید بدون آب باشند. پس از افزودن اسفناج به تابه حدود چند دقیقه مواد را با هم به خوبی تفت بدهید.

پس از این که مواد را با هم خوب تفت دادید به آن ها کمی فلفل و نمک بیفزایید و دوباره مواد را هم بزنید. بعد از آن در پایان کار تخم مرغ ها را بر روی اسفناج ها شکسته و درب قابلمه را قرار دهید تا تخم مرغ ها خوب پخته شوند. توجه کنید که مقدار حرارت اجاق گاز بایستی کم باشد. در پایان پس از آماده شدن نرگسی می توانید آن را در کنار نان یا برنج و همچنین به همراه ماست تا جای امکان برای وعده شام سرو نموده و نوش جان نمایید.

طریقه پخت نرگسی با طعمی عالی

نکات مهم و کلیدی

  • پس از شکستن تخم مرغ ها بر روی اسفناج ها می توانید آن ها را هم زده و یا به شکل عسلی اجازه دهید باقی بمانند. انتخاب هر کدام از این حالت ها بستگی به ذائقه و سلیقه شما دارد و کاملا اختیاری می باشد.
  • باید به این نکته دقت داشته باشید که استفاده از گوشت چرخ کرده در تهیه نرگسی رایج نمی باشد ولی در صورت تمایل می توانید به منظور خوشمزه تر شدن طعم نرگسی کمی گوشت چرخ کرده به مواد آن بیفزایید.
  • بکار بردن کمی فلفل دلمه ای در پخت نرگسی باعث شده طعم بهتر و خوشمزه تری به خود بگیرد که در صورت تمایل می توانید از آن استفاده نمایید.
  • به منظور این که غذای شما ظاهری مجلسی و طعمی بی نظیر به خود بگیرد کمی گردوی ریز شده به نرگسی در هنگام پخت اضافه نمایید.
  • به هر اندازه که پیازها را به صورت ریز تر و یکدست تری خرد نمایید آن ها خیلی خوب و کامل سرخ خواهند شد و بر روی طعم نرگسی نیز تاثیر گذار خواهد بود.
  • پیش از افزودن تخم مرغ ها به تابه می توانید اسفناج ها را به گوشه ای از تابه منتقل کنید و بعد تخم مرغ ها را در گوشه دیگر تابه که خالی می باشد به آرامی بشکنید.

طرز تهیه نرگسی به روشی ساده

در این مطلب با طرز تهیه نرگسی به روشی ساده همراه با نکاتی اساسی برای خوشمزه تر شدن طعم و بهتر شدن پخت آن آشنا شدید که امیدواریم مورد پسندتان قرار گرفته باشد و با یادگیری این بخش آموزشی بتوانید این غذای مقوی و لذیذ را در منزل بپزید و از خوردن آن لذت ببرید.

 

اشتراک گذاری

یک نظر دهید