طرز تهیه سالاد اسفناج و انار با طعم بی نظیر و عالی

0

سالادها در واقع از جمله پیش غذاهای محبوب و پرطرفداری هستند که در طعم ها و سبک های مختلف تهیه شده و برای تمامی ذائقه ها و سلیقه ها وجود دارند. سالادها به دلیل این که ترکیبات و سبزیجات مختلفی در آماده سازی آن ها بکار رفته بسیار سالم و مغذی می باشند و برای استفاده در کنار انواع غذاهای مختلف گزینه مناسبی هستند. بدین منظور تصمیم داریم در این مطلب طرز تهیه سالاد اسفناج را به روشی ساده و راحت به شما عزیزان آموزش دهیم.

طرز تهیه سالاد اسفناج خوشمزه و عالی

سالاد اسفناج در واقع یک نوع سالاد بی نظیر و مفید برای فصل های سرد سال می باشد که از طعم و ظاهری زیبا برخوردار بوده و به دلیل محبوبیتی که دارد می توان در انواع مجالس و مناسبت های مختلف آن را تهیه و سرو نمود. طرز تهیه سالاد اسفناج بسیار ساده بوده و می توان خیلی راحت در منزل به آماده کردن آن پرداخت.

شیوه درست کردن سالاد اسفناج و انار

این نوع سالاد به دلیل ترکیبی که دارد غنی از آنتی اکسیدان، فولات، ویتامین E، آهن و منیزیم بوده و برای استفاده در تمامی وعده های غذایی انتخاب مناسبی می باشد. این سالاد مجلسی ایتالیایی با مواد متنوعی که داشته همراه با سس مخصوص و خوشمزه ای که دارد تکمیل و عالی می گردد.

اسفناج جزء سبزیجات مقوی و پرخاصیت بوده که استفاده از آن برای تامین سلامتی بدن بسیار مفید می باشد بنابراین بکار بردن آن در این سالاد در کنار میوه انار که خود دارای خواص فراوانی می باشد این سالاد را به پیش غذایی بسیار خوشمزه و مفید تبدیل کرده است. البته می توان با اسفناج اقدام به تهیه کیک اسفناج، بورانی اسفناج، نرگسی اسفناج و… نمود. حال اگر علاقه مند به امتحان کردن طعم های جدید هستید و تمایل دارید این نوع سالاد خوشمزه را نیز در منزل درست کرده و میل نمایید پیشنهاد می کنیم تا پایان این مطلب ما را همراهی کنید.

طریقه تهیه سالاد اسفناج و انار

مواد مورد نیاز برای درست کردن سالاد اسفناج

  • اسفناج ۴۰۰ گرم
  • گردو ۴ عدد
  • ریحان تازه ۱۰۰ گرم
  • پنیر فتا به میزان لازم
  • زیتون بدون هسته ۶ عدد
  • انار دون شده به میزان مورد نیاز
  • گوجه گیلاسی ۴ عدد
  • کنجد به میزان مورد نیاز
  • پیاز قرمز یک عدد کوچک

نحوه آماده سازی

در آغاز کار باید اسفناج ها را به خوبی پاک نمایید و برگ های خوش رنگ آن را از قسمت ساقه جدا سازی نمایید. پس از تمیز کردن اسفناج ها، سبزی ریحان را نیز به خوبی پاک نمایید و بعد هر دو نوع سبزی ها را با استفاده از آب سرد به طور کامل شستشو دهید.

نحوه آماده سازی سالاد اسفناج با طعمی بی نظیر

بعد از این که سبزی ها کاملا خشک شدند آن ها را داخل یک ظرف بگذارید. توجه داشته باشید که در صورت تمایل می توانید متناسب با سلیقه خود اسفناج و ریحان را یا به صورت خرد کرده در آورید و یا بدون این که آن ها را ریز نمایید داخل ظرف مورد نظر بریزید.

در گام بعدی طرز تهیه سالاد اسفناج گردو خرد شده و کنجد را به سالاد سبز رنگ خود بیفزایید و مواد را به خوبی مخلوط نمایید. زیتون های بدون هسته را به شکل دایره ای مانند برش بزنید و بعد آن ها را نیز به سالاد اضافه نمایید. به منظور طعم دادن به سالاد به انتخاب و سلیقه خود می توانید از سزکه بالزامیک، آب لیموی تازه و روغن زیتون استفاده نمایید و دوباره مواد سالاد را خوب با هم ترکیب کنید. در این مرحله سالاد شما کاملا آماده شده است و فقط لازم است که انار دون شده، گوجه گیلاسی و پنیر فتا را همراه با پیاز حلقه ای شده به منظور تزیین روی سالاد بریزید و آن را نوش جان نمایید.

طرز تهیه سالاد اسفناج خوشمزه و خوش طعم

نکات مهم و اساسی

  • در صورت تمایل می توانید به جای استفاده از انار دون شده، زرشک و یا کرنبری را جایگزین آن نمایید ولی توصیه می شود با توجه به در دسترس بودن انار تا جای امکان از این میوه پرخاصیت استفاده نمایید.
  • با افزودن جوانه گندم می توانید این سالاد خوش طعم و خوش رنگ را به یک وعده غذایی سالم و مقوی تبدیل نمایید.
  • به منظور سرو نمودن این سالاد احتیاجی به سس های اضافه ندارید زیرا طعم اصلی این سالاد به مزه اسفناج و پنیر فتای بکار رفته در آن است.
  • در صورتی که برای مزه دار کردن این سالاد تصمیم دارید سبزیجات دیگری نیز اضافه نمایید توصیه می شود حتما از پیازچه خرد شده نیز بهره ببرید.
  • چنانچه از این سالاد به عنوان یک وعده غذایی کامل استفاده می کنید می توانید از نان تست شده همراه با این سالاد استفاده نمایید.
  • در صورتی که می خواهید این سالاد را برای کودکان سرو نمایید می توانید از نارنگی خرد شده و پیاز حلقه ای شده برای تزیین آن بهره ببرید.

نحوه آماده کردن سالاد اسفناج با طعمی عالی

روش دوم تهیه سالاد اسفناج

در ادامه شیوه ای دیگر برای آماده کردن سالاد اسفناج را به منظور یادگیری شما عزیزان شرح داده ایم.

مواد مورد نیاز :

  • اسفناج ۵۰۰ گرم
  • انار یک عدد
  • سرکه بالزامیک ۲ قاشق غذا خوری
  • مغز گردو ۲۰۰ گرم
  • روغن زیتون ۲ قاشق غذا خوری
  • رب انار ۲ قاشق غذا خوری
  • فلفل سیاه و نمک به میزان لازم

طریقه آماده کردن :

باید به این نکته اشاره کرد با توجه به این که این سالاد مواد اولیه ساده ای دارد به راحتی و خیلی سریع آماده می گردد. به منظور تهیه آن در ابتدای کار اسفناج ها را با دقت شستشو دهید و سپس با استفاده از یک دستمال به خوبی خشک نمایید.

طریقه درست کردن سالاد اسفناج و انار

با توجه به خام بودن سبزی اسفناج در تهیه این سالاد تا جای امکان سعی نمایید از برگ های کوچک و تازه استفاده کنید چرا که جوان تر بوده و طعم بهتری دارند. سپس اسفناج ها را در یک ظرف بچینید و بعد انار شسته شده را از وسط نصف کرده و دان کنید و در ادامه آن ها را لا به لای برگ های اسفناج در ظرف سالاد قرار دهید.

در گام بعدی مغز گردوها را به دو الی چهار قسمت تکه تکه کنید و بر روی اسفناج ها بریزید. بعد از آن رب انار را درون کاسه ای ریخته و سپس روغن زیتون و سرکه بالزامیک را به آن اضافه نمایید و خوب هم بزنید تا کاملا یکدست گردند. در مرحله دیگر فلفل و نمک و یا هر ادویه ای که تمایل دارید را نیز بر روی مواد بریزید و مخلوط نمایید تا به خوبی با هم ترکیب شوند و در نتیجه سس یکدستی بدست آید.

سپس سس لذیذ آماده شده را بر روی سالاد بریزید تا طعم بی نظیری به سالاد بدهد. همچنین باید گفت در صورت تمایل می توانید مطابق با ذائقه و سلیقه خود پرتقال یا پنیر فتا را به این سالاد بیفزایید که این کاملا اختیاری می باشد.

طرز تهیه سالاد اسفناج خوشمزه

در مطلب ارائه شده طرز تهیه سالاد اسفناج را به دو روش مختلف شرح دادیم که امیدواریم برایتان مفید و سودمند بوده باشد و این بخش آموزشی مورد پسندتان واقع شده باشد.

اشتراک گذاری

یک نظر دهید