آموزش بافت جوراب روفرشی و پاپوش زنانه شیک و زیبا

0

یکی از هنرهای زیبایی که اکثر بانوان به آن علاقه مند بوده و برخی نیز در آن مهارت دارند هنری بافتنی می باشد که می توان با بهره گیری از این هنر و یادگیری اصول اولیه آن کارها و مدل های بافتنی مختلفی همچون کلاه، شال گردن، دستکش، جوراب و … مطابق با سلیقه خود و با هر رنگ کاموایی که تمایل داشته در منزل درست کرد و از آن استفاده نمود. در همین راستا سعی داریم در این مطلب به آموزش بافت جوراب روفرشی به جهت یادگیری شما عزیزان بپردازیم.

آموزش بافت جوراب روفرشی

به طور کلی بسیاری از بانوان هنرمند با رسیدن و نزدیک شدن به فصل سرما تمایل دارند با استفاده از کامواهای رنگارنگ برای خود و اعضای خانواده شان لباس های بافتنی متنوعی ببافند که از جمله آن ها می توان به بافت جوراب روفرشی اشاره کرد که بسیار کاربردی بوده و حتی می توان از آن به عنوان یک هدیه جذاب و منحصر به فرد نیز بهره برد و به دیگران کادو داد. جوراب های بافتنی می توانند نقش مثبتی در استایل های زمستانی نیز داشته باشند و همانند بافت کلاه و شال گردن برای افراد با سن و جنسیت های مختلف نیز مفید باشند.

نحوه بافتن پاپوش زنانه

هر چند لباس های بافتنی در انواع و اقسام مختلف در بازار موجود می باشد اما می توان به منظور کاهش هزینه و درست کردن هر مدلی که مدنظر دارید با یادگیری آموزش بافت به راحتی در منزل با استفاده از هنر دست خود و خلاقیت و مهارتی که دارید بافتنی های زیبایی را ببافید و استفاده نمایید.

پاپوش زنانه و دخترانه در واقع نوعی کفش روفرشی می باشد که برای استفاده در فصل پاییز و زمستان بسیار مناسب و کاربردی می باشد که می توانید با صرف زمان اندکی مدل زیبایی از آن را ببافید و طبق سلیقه خود تزیین نمایید. در ادامه نحوه بافتن این پاپوش زیبا را به صورت مرحله به مرحله و به دو روش مختلف آموزش خواهیم داد.

آموزش بافتن کفش روفرشی در خانه

روش اول بافتن پاپوش زنانه

برای درست کردن این نوع پاپوش یا جوراب وسایلی همچون قلاب صفر، نخ یک لایه، کاموا در سه رنگ متفاوت که از هر کدام یک کلاف صد گرمی لازم بوده را باید آماده نمایید.

نحوه بافت :

به منظور بافتن این نوع جوراب در ابتدا بایستی تکه زیری آن را ببافید. از کلاف سبز رنگ حدود ۴۶ دانه زنجیره ببافید. سپس ۳ رج حالت پایه کوتاه کنار یکدیگر قلاب بزنید. بعد از آن کاموای ۱۱۰ K قرمز رنگ را سر بیندازید و بعد کار بافت را با آن ادامه بدهید.

با رنگ قرمز کاموا هر میل را حدود سه مرتبه در یک زنجیره فرو ببرید و در هر دفعه یک نخ خارج کنید. بعد از آن ۳ دانه نخ را که بر روی قلاب باقی مانده با هم یکی نمایید تا حالت پایه بلند بگیرد. این مدل را تنها یک رج ببافید. ۲ رج پایانی را با استفاده از کاموای نارنجی رنگ و سبز رنگ به صورت پایه بلند ببافید و کار را به انتها برسانید.

در این مرحله نوبت به بافت تکه جلویی جوراب روفرشی رسیده است. با استفاده از رنگ نارنجی کاموا حدود ۱۰ عدد زنجیره بزنید. سپس بر روی زنجیره های اولیه یک زنجیره بزنید و بعد ۹ دانه به صورت دانه پایه بلند ببافید. مدل ذکر شده را حدود ۱۵ رج تکرار نموده و بعد ببافید. بخش جلویی جوراب روفرشی را به طرف رو دولا نمایید و بعد با سوزن به تکه قبلی جوراب دوخت بزنید. بعد با استفاده از رنگ قرمز کاموا دور تا دور پاپوش را سوزن دوزی نمایید و کار را به انتها برسانید.

نحوه بافت پاپوش زنانه در خانه

شیوه دوم بافت پاپوش روفرشی

در این روش به یک عدد کاموا با هر رنگی که دوست دارید به اندازه یک الی ۱٫۵ کلاف نیاز دارید که البته باید این نکته را مدنظر داشته باشید مقدار کاموای مورد استفاده به قطر کلاف کاموا بستگی دارد. همچنین به یک قلاب مطابق با اندازه ضخامت کاموا احتیاج دارید. این روش همانند بافت موتیف می باشد که قبلا آموزش آن را ارائه داده ایم.

طریقه بافت کفش روفرشی با قلاب

در ابتدای کار رج اول را حدود پنج زنجیره بزنید و پس از گرد کردن رج اول در درون حلقه با استفاده از سه زنجیره بافت را آغاز نمایید. بعد از آن با کمک حدود ۷ پایه بلند، رج اول را به پایان برسانید.

طریقه بافت پاپوش زنانه

به منظور بافتن رج دوم با ۳ زنجیره کار را آغاز نمایید و در هر کدام از دانه ها دو پایه بلند بزنید که بایستی ۱۴ پایه بلند ببافید. رج بعد را هم چون رج قبلی ببافید و در هر دانه حدود دو پایه بلند بزنید تا تعداد پایه ها به اندازه ۲۸ عدد برسد.

نحوه درست کردن پاپوش با قلاب

در گام بعدی نوبت بافت دو سمت و قسمت کف جوراب رسیده است. برای بافتن این بخش ها حدود ۲۰ دانه اول را ببافید و به دانه هایی که باقی مانده اند دست نزنید و بعد بافت را برگردانید و با بافت ۳ زنجیره به رج بعدی بروید.

طریقه بافتن جوراب روفرشی زنانه

سپس ۸ رج بعدی را نیز بدین ترتیب ببافید.

شیوه راحت بافت جوراب روفرشی

زمانی که به رج ۲۲ رسیدید به قسمت انتها و ابتدای بافت یک پایه بلند اضافه نمایید. به این صورت که اول ۳ زنجیره زده و دانه اول را با استفاده از دو پایه بلند آغاز نمایید و بعد هر کدام از دانه های بعدی را یک پایه بلند زده و در آخر نیز دانه آخری را دو پایه بلند بزنید.

طریقه بافتن پاپوش دخترانه

در رج ۲۳ الی ۲۵ در هر کدام از دانه ها یک پایه بلند بزنید. رج ۲۶ را همچون رج ۲۲ یکی در ابتدا و یکی در پایان رج بیفزایید.

آموزش بافت کفش روفرشی در خانه

در رج ۲۷ و ۲۸ نیز در هر کدام از دانه ها یک عدد پایه بلند ببافید.

طریقه بافتن پاپوش در خانهدر این زمان بافت پاپوش به پایان می رسد و شما می توانید متناسب با اندازه دلخواه و مدنظرتان تعداد رج ها را کم و زیاد نمایید.

آموزش درست کردن جوراب بافتنی در خانه

پس از بافتن کامل جوراب با استفاده از نخ و سوزن بخش انتهای آن را از قسمت داخلی دوخت بزنید.

طریقه بافت جوراب روفرشی

در مطلب ارائه شده نحوه بافت جوراب روفرشی را به دو روش ساده و راحت به صورت گام به گام آموزش دادیم که امیدواریم مورد پسندتان قرار گرفته باشد و بتوانید طبق توضیحات بیان شده یک مدل از آن ها را در منزل ببافید و مورد استفاده قرار دهید.

اشتراک گذاری

یک نظر دهید