طرز تهیه کیک لواشک شکم پر با مزه ایی متفاوت و خاص

0

کیک یکی از انواع شیرینی جات خوشمزه و پرطرفدار می باشد که در انواع و اقسام مختلف تهیه شده و دارای طعم های متنوعی می باشد که افراد در مناسبت ها و مراسم مختلف در هر شکل و مدلی که می خواهند تدارک دیده و یا با استفاده از مهارتی که دارند در منزل به پخت آن می پردازند، اما در این مطلب سعی داریم به آموزش کیکی متفاوت یعنی طرز تهیه کیک لواشک با طعمی بی نظیر و روشی آسان بپردازیم.

طرز تهیه کیک لواشک با طعمی خوشمزه

کیک لواشک در واقع همانطور که از اسمش مشخص است با توجه به موادی که در تهیه آن استفاده می شود دارای طعمی متفاوت نسبت به سایر کیک ها بوده و برای کسانی که به تنقلات ترش مزه همچون لواشک علاقه دارند گزینه مناسب و ایده آلی می باشد. طرز تهیه کیک لواشک بسیار ساده و راحت می باشد که می توانید در منزل به عنوان یک میان وعده و یا عصرانه ای لذیذ در منزل درست کنید و در کنار خانواده نوش جان کنید. قبلا به ارائه طرز تهیه لواشک خانگی پرداختیم که می توانید با مراجعه به آن اقدام به تهیه لواشک نمایید و یا از لواشک های آماده استفاده نمایید.

روش تهیه کیک لواشک با طعمی عالی

می توانید برای درست کردن کیک لواشک از انواع لواشک در طعم و مزه های مختلف استفاده نمایید و به دلخواه طبق سلیقه خود با بهره گیری از رنگ های جذابی که طعم های مختلف لواشک دارد به دیزاین آن بپردازید و سپس آن را سرو نمایید. اگر تمایل دارید با نحوه درست کردن این نوع کیک متفاوت آشنایی پیدا کنید پیشنهاد می کنیم تا پایان این مطلب همراه ما باشید.

در ابتدا و در گام اول نحوه درست کردن لواشک را با استفاده از میوه هایی که دوست دارید را به روشی ساده در اختیارتان قرار داده ایم و بعد از آن به شرح مراحل درست کردن کیک موردنظر می پردازیم.

نحوه درست کردن کیک لواشک شکم پر

مواد مورد نیاز

  • آلبالوی تازه ۴۰۰ گرم
  • آلوی وحشی، آلوی جنگلی و آلوچه ۲۰۰ گرم
  • ذغال اخته ۲۰۰ گرم
  • لواشک انار و زرشک حدود چند لایه
  • آلوی بخارا ۲۰۰ گرم
  • رب آلوچه به میزان مورد نیاز

مراحل درست کردن لواشک

میوه هایی که مدنظر دارید را از قبیل سیب، هلو، زردآلو، شلیل و آلو را به خوبی و تمیز بشویید. متناسب با نوع ذائقه ای که دارید می توانید از یک نوع میوه یا مخلوط تمامی آن ها با هم استفاده نمایید. در گام بعدی میوه ها را درون قابلمه موردنظر بریزید و همراه با میزان مناسبی آب بر روی حرارت بگذارید تا وقتی که به طور کامل حالت نرمی به خود بگیرند.

طرز تهیه کیک لواشک شکم پر

نزدیک به ۳۰ دقیقه پس از جوشیدن میوه ها مقداری از آن را چشیده و مزه کنید. مقداری نمک و یک قاشق مربا خوری روغن جامد به آن ها بیفزایید. در صورتی که تمایل دارید لواشک مزه و طعمی ملس مانند به خود بگیرد مقداری شکر به آن بیفزایید. پس از این که میوه ها به خوبی نرم شدند و کاملا له گشتند، آن ها را از روی شعله برداشته و صبر کنید تا به طور کامل سرد شوند.

در گام بعدی میوه ها را از یک صافی عبور دهید تا پوست آن ها جدا سازی شود و مایع کاملا یک دست و غلیظ مانندی از آن ها درست شود. سپس روی سینی را با یک نایلون یا سلفون به طور کامل پوشش دهید و آن را با مقداری روغن چرب نمایید تا زمانی که لواشک ها خشک شدند به راحتی بتوان از سینی و نایلون جدا نمود.

بعد از آن لایه ای با قطر نازک از لواشک ها را بر روی سینی ریخته و آن را در کل قسمت های سینی به صورت یکنواخت و یکدست پهن نمایید. سپس سینی موردنظر را در برابر هوای آزاد و نور خورشید بگذارید تا لواشک ها کاملا خشک شوند.

طرز تهیه کیک لواشک با طعمی خاص

نحوه آماده سازی کیک لواشک

برای انجام این کار آلو، زغال اخته و آلبالو ها را درون یک قابلمه ریخته و سپس بر روی حرارت متوسط بگذارید تا به خوبی بپزد و به صورت پوره در بیاید. این پوره به خاطر مخلوط این ترکیبات ترش و شیرین طعم ملسی به خود خواهد گرفت. پس از این که میوه ها حالت نرم و له مانندی به خود بگیرند آن ها را از روی حرارت برداشته و صبر کنید تا به طور کامل سرد شوند.

قالبی که مدنظر دارید را آماده کنید. برای این کیک می توانید از یک قالب گرد ساده و یا یک قالب قلب مانند استفاده نمایید. سپس دو عدد از ورقه های لواشک را که از پیش آماده نموده اید به میزان کف قالب برش بزنید. به این شکل که قالب را بر روی لواشک ها قرار داده و به میزان آن برش بزنید. یک عدد از لواشک های برش خورده را کف قالب بگذارید.

روش درست کردن کیک لواشک با مزه ای متفاوت

در گام بعدی طرز تهیه کیک لواشک چند لایه از لواشک را به میزان دور قالب و به مقدار ارتفاع آن برش بزنید. آن ها را دور تا قسمت روی قالب قرار دهید. با کمک قلمو مقداری رب آلوچه به لبه ها و کف ظرف که لواشک قرار دادید آغشته نمایید تا مواد به آن ها چسبیده شوند.

کمی از پوره میوه را کف قالب بریزید و بعد روی آن را با لواشک های ریز شده بپوشانید. در صورت تمایل می توانید کمی رب آلوچه نیز به این ترکیبات بیفزایید. دوباره این لایه های مواد را بر روی هم به شکل لایه لایه بر روی یکدیگر ریخته تا قالب کاملا پر شود. در نهایت لواشکی را که آن را به اندازه قالب برش زده اید به عنوان لایه آخر بر روی مواد بگذارید. می توانید از چند عدد خلال دندان برای نگه داری لایه استفاده نمایید.

بعد از آن قالب کیک لواشک را حدود چند ساعت درون یخچال قرار داده تا فرم و حالت بگیرد. بعد از شکل گرفتن کیک لواشک و سفت شدن آن قالب موردنظر را از کیک لواشک جدا سازی نمایید. بر روی لایه آخر دوباره با استفاده از قلمو مقداری رب آلوچه بزنید و آن را طبق سلیقه خود با لواشک، آلوچه و آلو دیزاین و زیبا نمایید.

طریقه درست کردن کیک لواشک با طعمی خوشمزه

نکات مهم و اساسی

  • بکار بردن انواع قالب های برش می تواند به شما در تزیین و زیبا سازی کیک لواشک کمک کننده باشد.
  • در صورتی که وقت آماده کردن لواشک خانگی را ندارید می توانید از لواشک های حاضری در طعم و مزه های دلخواه و مطابق با ذائقه خود استفاده نمایید.
  • رب آلوچه نه فقط طعم کیک لواشک را ترش مزه تر می کند بلکه ظاهر و جلوه کیک را جذاب تر و زیبا تر می کند.
  • دیزاین کیک لواشک بسته به سلیقه شما می تواند متفاوت و منحصر به فرد باشد. می توانید لایه های لواشک را به شکل نوار مانند برش بزنید و آن ها را به صورت رول در آورده و بر روی کیک بگذارید.
  • بهتر است برای تهیه کیک لواشک از قالب های کمربندی استفاده نمایید تا بتوانید به سادگی کیک لواشک را از درون آن بیرون آورید.

نحوه تهیه کیک لواشک در خانه

در این مطلب طرز تهیه کیک لواشک را به همراه مراحل درست کردن لواشک خانگی به شیوه ای ساده و به صورت مرحله به مرحله شرح دادیم که امیدواریم مورد پسندتان قرار گرفته باشد.

اشتراک گذاری

یک نظر دهید