طرز تهیه سالاد یونانی خوشمزه، سالادی متفاوت و خاص

0

از جمله سالادهای خوشمزه و بین المللی که طرفداران زیادی دارد و متعلق به کشور یونان می باشد می توان به سالاد یونانی اشاره کرد که به دلیل استفاده از سبزیجات مختلف و رنگارنگی که در ترکیب آن وجود دارد از طعمی بی نظیر برخوردار بوده و از لحاظ ظاهری کمی شبیه سالاد شیرازی می باشد. از همین رو تصمیم داریم در این مطلب با استفاده از دو روش ساده و آسان طرز تهیه سالاد یونانی را به شما عزیزان آموزش دهیم.

طرز تهیه سالاد یونانی با روش های مختلف

به طور کلی سالادها یکی از گزینه ها و اجزای غذایی خوشمزه و محبوب بوده که به عنوان پیش غذا و یا همراه با غذای اصلی سرو شده و میل می شوند. این دسته از مواد غذایی در انواع و اقسام متنوعی وجود داشته که هر کدام از سبزیجات و ترکیبات مختلفی تشکیل شده و طعمی منحصر به خود را دارد. از جمله سالاد های پرطرفدار می توان به سالاد فارفاله، سالاد الویه، سالاد اندونزی، سالاد ماکارونی، سالاد سیب زمینی، سالاد خیار، سالاد یونانی و… اشاره نمود که قبلا آموزش تهیه اغلب آنها را ارائه داده ایم.

نحوه درست کردن سالاد یونانی با چند روش

سالادها در واقع از انواع مواد غذایی بوده که سالم و کم کالری می باشند و از انواع مواد مفید همچون غلات، سبزیجات و میوه ها در تهیه آن ها استفاده می شود. در صورتی که به خوردن این ترکیبات غذایی خوشمزه و خوش رنگ علاقه مند هستید و می خواهید با طرز تهیه سالاد یونانی آشنا شوید می توانید تا پایان مطلب همراه ما باشید و با یادگیری روش تهیه و تزیین سالاد، به درست کردن این سالاد در منزل بپردازید و میز غذای خود را رنگین تر نمایید و یا در مجالس و دورهمی های مختلف از آن استفاده کنید.

طرز تهیه سالاد یونانی با طعمی لذیذ

موارد مورد نیاز تهیه سالاد یونانی با پنیر

  • خیار یک عدد متوسط
  • زیتون سیاه ۳/۴ پیمانه
  • گوجه فرنگی ۴ عدد متوسط
  • جعفری تازه ۱٫۵ قاشق غذا خوری ریز شده
  • عسل ۳/۴ قاشق چای خوری
  • آبلیمو ۱٫۵ قاشق غذا خوری
  • پنیر فتا یک پیمانه
  • پیاز قرمز نصف یک پیاز کوچک
  • آویشن خشک یک قاشق چای خوری
  • فلفل دلمه ای یک عدد کوچک
  • روغن زیتون ۶ قاشق غذا خوری
  • آووکادو یک عدد متوسط در صورت تمایل
  • سیر یک قاشق چای خوری له شده
  • سرکه بالزامیک یک قاشق غذا خوری
  • فلفل و نمک به مقدار نیاز

روش آماده سازی

در ابتدا برای درست کردن این سالاد بایستی سس مخصوص این سالاد را آماده نمایید. به منظور این کار جعفری خرد شده، سیر له شده، آبلیمو، آویشن خشک، روغن زیتون، سرکه و مقداری نمک و فلفل را درون یک کاسه کوچک بریزید و مواد موردنظر را با استفاده از یک همزن به طور کامل هم بزنید تا به خوبی با همدیگر میکس شوند. در این مرحله سس سالاد شما کاملا آماده شده و باید به سراغ مراحل بعدی بروید.

طریقه تهیه سالاد یونانی به روشی ساده

در گام بعدی بایستی سبزیجات را کاملا خرد نمایید. به منظور انجام این کار خیار، آووکادو، پیاز قرمز، گوجه فرنگی، فلفل دلمه ای را به شکل نگینی خرد نمایید. اندازه مواد گفته شده بسته به ذائقه و سلیقه شما می تواند متفاوت باشد اما بهتر است که پیاز را کمی ریزتر خرد نمایید. همینطور اگر بخواهید می توانید از فلفل دلمه ای های رنگی برای تهیه سالاد موردنظر بهره ببرید. سپس زیتون های سیاه را نیز به شکل حلقه مانند خرد کرده و همراه با دیگر مواد درون یک کاسه ریخته و بعد آن ها را مقداری هم بزنید. پس از آن پنیر فتا را نیز به شکل مکعب مانند و هم سایز با دیگر مواد ریز کرده و به سالاد بیفزایید.

در مرحله دیگر سس سالاد آماده شده را به ترکیب سالاد بیفزایید و به آهستگی هم بزنید تا کل مواد سالاد کاملا به سس آغشته شود. در این مرحله مواظب باشید که قطعه های پنیر له نگردند. بعد از آن سالاد را برای حدود ۳۰ دقیقه در گوشه ای قرار دهید تا به خوبی جا بیفتد و مزه دار شود. پس از سپری شدن این مدت سالاد کاملا آماده شده است و می توانید در ظرف موردنظر سرو نمایید و آن را با قطعه های پنیر، جعفری تازه و زیتون با سلیقه خود تزیین کرده و میل کنید.

طرز درست کردن سالاد یونانی

نحوه درست کردن سالاد یونانی با مرغ

سالاد یونانی را می توان همچون سالاد سزار با استفاده از مرغ نیز تهیه نمود. به منظور تهیه سالاد مرغ یونانی فقط کافی است سینه مرغ را همراه با فلفل، زردچوبه، نمک و یک عدد پیاز بپزید و سپس به شکل مکعب مانند برش بدهید. هنگامی که مرغ خنک شد آن را به دیگر ترکیبات تشکیل دهنده سالاد یونانی بیفزایید و ترکیب نمایید. این مدل سالاد یونانی یک نوع غذای خنک تابستانی می باشد که می توان حتی به عنوان یک وعده غذایی کامل سرو کرد و استفاده نمود. همچنین می توان آن را در کنار یک سوپ گرم در روزهای سرد زمستانی نیز تهیه کرد و از خوردن آن لذت برد. نیاز به یادآوری می باشد که نحوه تهیه سالاد مرغ یونانی با نان پیتا نیز شبیه همین دستور العمل می باشد و تنها باید تمامی مواد سالاد را درون نان پیتا بپیچید و همانند ساندویچ سرو نمایید.

طرز تهیه سالاد یونانی به چند روش مختلف

نکات اساسی در رابطه با درست کردن این نوع سالاد

  • به منظور حذف تندی پیاز آن را با استفاده از آب گرم شستشو دهید و تا جای امکان برای زیبایی و جلوه بیشتر غذا از پیاز قرمز رنگ استفاده نمایید.
  • تا جای امکان از زیتون سیاه یا مخلوط آن با زیتون سبز در طرز تهیه سالاد یونانی استفاده نمایید و آن را به شکل حلقه مانند برش بزنید.
  • بکار بردن آووکادو در ترکیبات سالاد یونانی کاملا اختیاری و به دلخواه می باشد و در صورتی که تمایل دارید می توانید آن را از ترکیب سالاد حذف نمایید.
  • برای آماده سازی این نوع سالاد به صورت اصیل بایستی خیار درختی را با پوست و به شکل حلقه مانند برش بزنید. البته می توانید پوست خیار را بگیرید و سپس آن را در اندازه دلخواه برش بزنید.

نحوه درست کردن سالاد یونانی با طعمی خوشمزه

  • در صورتی که تمایل به درست کردن سالاد یونانی با سیب زمینی دارید تنها باید یک عدد سیب زمینی متوسط را به صورت آبپز در آورده و سپس به شکل نگینی خرد نمایید و به ترکیبات سالاد بیفزایید.
  • در طریقه آماده سازی سالاد یونانی با شوید لازم است که مقداری شوید را به شکل ساتوری در آورده و به ترکیبات سالاد بیفزایید.
  • در صورت تمایل می توانید سالاد یونانی را با اسفناج یا کاهو نیز امتحان نمایید. به منظور این کار کمی برگ اسفناج تازه یا کاهو را برش بزنید و به ترکیب سالاد بیفزایید.

روش تهیه سالاد یونانی به روشی ساده

در مطلب ارائه شده طرز تهیه سالاد یونانی را به دو روش مختلف به همراه نکاتی ضروری در این زمینه آموزش دادیم که امیدواریم برایتان سودمند بوده باشد و بتوانید با یادگیری آن این سالاد خوشمزه را در منزل درست کنید و نوش جان نمایید.

 

اشتراک گذاری

یک نظر دهید