طرز تهیه کیک کاکائویی ساده با دستور راحت و سریع

0

از جمله کیک های خوشمزه و پرطرفدار که از طعمی بی نظیر برخوردار می باشد و می توان با بهره مندی از دستور پخت های مختلفی به تهیه آن پرداخت کیک کاکائویی بوده که تقریبا در بین تمامی افراد محبوب می باشد و خانم های کدبانو می توانند به راحتی در منزل به پخت آن بپردازند و به عنوان میان وعده ای دلچسب میل کنند. در همین زمینه سعی داریم در این مطلب به منظور آگاهی شما عزیزان طرز تهیه کیک کاکائویی را به دو روش ساده و راحت آموزش دهیم.

طرز تهیه کیک کاکائویی خوشمزه و عالی

به طور کلی کیک ها در انواع و اقسام طعم های مختلف وجود دارند که هر کدام دستور پخت مخصوص به خود را داشته و هر فردی مطابق با باب میل خود به تهیه و یا پخت آن ها می پردازد. طرز تهیه کیک کاکائویی نیز بسیار آسان بوده و از ترکیب مواد اولیه ساده ای به دست می آید.

طرز تهیه کیک کاکائویی با طعمی عالی

خانم های هنرمند و کدبانو با داشتن کمی مهارت در هنر شیرینی پزی می توانند با آماده سازی مواد لازم برای این نوع کیک خیلی راحت در منزل با صرف کمی حوصله به پخت آن بپردازند و یا حتی در مراسم و جشن های خانوادگی این کیک خوشمزه را بپزند و با سلیقه و هنر خود به زیبایی تزیین نمایند و برای پذیرایی از مهمانان از آن بهره ببرند. همچنین می توانند این کیک را به عنوان دسر یا میان وعده ای خانگی سالم در کنار خانواده نوش جان نمایند. در صورتی که تمایل به آشنایی و یادگیری روش پخت این کیک خوشمزه دارید پس تا پایان این مطلب با ما همراه شوید.

نحوه تهیه کیک کاکائویی با طعمی بی نظیر

مواد مورد نیاز برای پخت کیک کاکائویی با فر

  • آرد ۲٫۵ پیمانه یا ۲۷۵ گرم
  • تخم مرغ ۳ عدد
  • وانیل نصف قاشق چای خوری
  • شکر ۱ و ۱/۴ پیمانه یا ۲۲۵ گرم
  • کره ۳/۴ پیمانه یا ۱۳۵ گرم
  • آب سرد یک پیمانه یا ۲۰۰ گرم
  • کاکائوی تیره ۳ قاشق غذا خوری یا ۱۸ گرم
  • نمک به میزان کم
  • بیکینگ پودر ۱ قاشق غذا خوری یا ۱۲ گرم

نحوه تهیه و آماده سازی

در مرحله اول سفیده و زرده تخم مرغ را از همدیگر جداسازی کرده و بعد درون ظرف تقریبا بزرگی کره و شکر را با استفاده از همزن برقی هم بزنید تا رنگ آن به صورت سفید شده و حالت کشدار به خود بگیرد. سپس زرده تخم مرغ ها را نیز اضافه نموده و به طور کامل هم بزنید.

طرز تهیه کیک کاکائویی با طعمی عالی

در ظرف دیگری آرد را به همراه وانیل، بیکینگ پودر و همچنین پودر کاکائو ترکیب نمایید و با آب سرد به تدریج به ترکیب تخم مرغ و کره بیفزایید و مقداری هم بزنید تا اندازه ای که مواد به خوبی با هم ترکیب گردند. پره های همزن را خیلی خوب تمیز و خشک نمایید و سپس سفیده تخم مرغ را با استفاده از همزن برقی به اندازه ای هم بزنید تا به خوبی سفت گردند و حجمشان چند برابر شود.

بعد از با ترکیبات زرده تخم مرغ ترکیب کرده و به شکل دایره ای مانند هم بزنید. فر را با درجه حرارت ۱۷۰ درجه سانتی گراد در حدود یک ربع گرم نمایید. سپس قالب کیک را چرب نموده و مایه کیک آماده شده را درون قالب در نظر گرفته شده بریزید و حدود ۴۰ دقیقه درون فر بگذارید تا کیک به خوبی پخته شود.

طریقه پخت کیک کاکائویی با طعمی خوشمزه

پس از گذشت زمان لازم برای پخت کیک آن را با استفاده از یک خلال چوبی یا چنگال تست کرده و در صورتی که چیزی از مایه کیک به خلال نچسبید آن را از فر بیرون آورده تا سرد شود. پس از این که کیک به خوبی خنک شد آن را از قالب بیرون آورده و بر روی یک توری فلزی بگذارید تا به طور کامل سرد شود و بخار آن از بین برود. کیک سرد شده را می توانید به ۲ الی ۳ بخش تقسیم نمایید و با استفاده از خامه قنادی و یا تنها با استفاده از پودر قند به دلخواه تزیین نمایید.

روش تهیه کیک کاکائویی بدون فر

مواد مورد نیاز برای درست کردن کیک کاکائویی با قابلمه

  • آرد ۴۰۰ گرم
  • تخم مرغ ۲ عدد
  • شکر ۲۰۰ گرم
  • پودر کاکائو به میزان لازم
  • شیر ۲۰۰ گرم
  • بکینگ پودر ۲ قاشق چای خوری
  • روغن ۱۰۰ گرم
  • وانیل ۲ قاشق چای خوری

روش پخت

در آغار ظرفی مناسب انتخاب نمایید و بعد آرد، پودر کاکائو، شکر، بکینگ پودر و وانیل را بیفزایید و با یک همزن دستی هم بزنید. در صورتی که مایل هستید کیکتان رنگ سیاه تری به خود بگیرد می توانید به دلخواه از مقدار کاکائو زیادتری بنا به ذائقه خود استفاده نمایید.

زمانی که کاکائو به طور کامل ترکیب شد بعد از آن شیر، تخم مرغ و روغن مایع را بیفزایید و مواد را به طور کامل ترکیب نمایید. وقتی ترکیب کیک آماده می گردد که بافت آن حالتی خیلی سفت یا خیلی شل به خود نگیرد و زمانی که مشاهده کردید مواد کیک شما حالت آبکی به خود گرفته می توانید با افزودن آرد آن را به حالت تعادل برسانید و اگر مواد کیک حالت سفتی به خود گرفت می توانید با افزودن شیر ترکیب آن را به شکل متعادلی برسانید.

طریقه پخت کیک کاکائویی در منزل

زمانی که مواد کیک به مقدار غلظت کافی رسید به میزان ۵ دقیقه به آن وقت بدهید تا حباب های کوچکی بر روی کیک شکل گیرد و مواد کیک آماده گردد. بعد از آن کف قالب را چرب کرده و یا می توانید از کاغذ روغنی استفاده نمایید و سپس مایه کیک را داخل قالب مدنظرتان بریزید.

در گام بعدی طرز تهیه کیک کاکائویی بدون فر قابلمه ای مناسب که قالب شما درون آن جای بگیرد را انتخاب نمایید و آن را بر روی شعله گاز بگذارید و زمانی که گرم شد قالب کیک را همراه با یک پایه فلزی داخل قابلمه بگذارید و شعله را کم نمایید و تقریبا به مدت ۴۵ الی ۴۷ دقیقه صبر کنید.

پس از سپری شدن ۴۰ دقیقه می توانید در قابلمه را باز کرده تا اطمینان پیدا کنید که کیک کاملا پخته است یا نه. زمانی که با استفاده از یک خلال چوبی از پخت کیک مطمئن شدید شعله را خاموش کرده و قالب را از داخل قابلمه بیرون آورید و پس از مدت ۱۰ دقیقه می توانید کیک را به سادگی از قالب مورد نظر بیرون آورید.

دستور پخت کیک کاکائویی در خانه

در این مطلب طرز تهیه کیک کاکائویی را به دو روش مختلف و کاربردی به صورت مرحله به مرحله آموزش دادیم که امیدواریم نهایت استفاده را از آن برده باشید و مورد پسندتان قرار گرفته باشد.

 

اشتراک گذاری

یک نظر دهید