خوشمزه ترین پف پفی شب یلدا رو فقط با سه قلم مواد تهیه کن

0

پف پفی یکی از تنقلات بسیار خوشمزه و پرطرفدار است که بین کودکان از محبوبیت بیشتری نیز برخوردار است. شاید بارها این خوراکی خوشمزه را با بسته بندی های مختلف از بازار تهیه کرده باشید، حال می خواهیم روشی بسیار ساده و راحت را آموزش دهیم که با کمک آن می توانید با کمترین هزینه اقدام به تهیه پف پفی نمایید. در این روش و طرز تهیه پف پفی یا همان مارشمالو که در ادامه معرفی می نماییم از پودر ژلاتین استفاده شده است که می توان گفت ساده ترین روش تهیه می باشد.

طرز تهیه پفی پفی

پاییز و شب یلدا را می توان با خوراکی های خوشمزه اش شناخت، تهیه کیک کدو حلوایی، کیک لبو، کیک هندوانه ای یا انواع مختلف دسر مثل دسر خرمالو، کدو حلوایی، انار و حتی کنافه و باسلوق و… برای شب یلدا نشان از هنر و سلیقه کدبانوی خانه دارد. یکی دیگر از خوراکی های پرطرفدار که می توان برای شب یلدا تدارک دید انواع مختلف پفی پفی است که می توان آن را سه رنگ و به شکل پف پفی هندوانه تهیه کرد. در ادامه طرز تهیه پف پفی را مشاهده کنید و با این دستور بهترین مارشمالو یا پف پفی شب یلدا را تهیه کنید.

طرز پخت پف پفی هندوانه ای

مواد لازم :

پودر ژلاتین : دو قاشق غذاخوری

شکر : دو لیوان سر خالی

پودر نارگیل : یک پیمانه

رنگ خوراکی قرمز و سبز به مقدار دلخواه

طرز تهیه پف پفی هندوانه ای

ابتدا پودر ژلاتین و شکر را در قابلمه مناسب ریخته و نصف لیوان آب سرد اضافه کنید و با قاشق هم بزنید تا یکدست شود. سپس یک لیوان آب جوش اضافه نمایید و بعد از هم زدن روی شعله ملایم قرار دهید و گاهی هم بزنید. اجازه دهید حدود نیم ساعت روی شعله کم بجوشد و بعد از گذشت این زمان حرارت را خاموش نمایید و صبر کنید تا مواد خنک شود. حال با همزن برقی مواد را حدود ده تا پانزده دقیقه هم بزنید تا کاملا سفید و کشدار شود. در این بین می توانید برای طعم بهتر پف پفی دو یا سه قاشق از پودر نارگیل را اضافه نمایید. بعد از اینکه مواد همچون سفیده تخم مرغ همزده کشدار شد، دو سوم آن را جدا نموده و رنگ قرمز خوراکی بزنید. و باقیمانده را رنگ سبز بزنید و یا در صورتی که پف پفی سه رنگ می خواهید آن را به دو قسمت تقسیم کنید، یک قسمت رنگ سبز خوراکی اضافه کنید و یک قسمت دیگر را سفید باقی بگذارید. حال کف یک ماهیتابه پیرکس یا ظرفی مشابه را کمی با روغن چرب نمایید و کف و دیواره ظرف را پودر نارگیل بپاشید و مواد را به ترتیب قرمز، سفید و سبز داخل آن بریزید و به مدت سه ساعت داخل یخچال قرار دهید. بعد از گذشت این زمان پفی پفی ها را خارج کرده و با چاقوی خیس برش بزنید و روی آن پودر نارگیل یا پودر قند بپاشید و یا با شکلات های ریز تزیین کنید.

پف پفی هندوانه ای شب یلدا

توجه داشته باشید که می توانید پف پفی را به صورت تک رنگ سفید و یا هر رنگ دیگری تهیه کنید. همچنین می توانید برای طعم بهتر از انواع اسانس و یا طعم دهنده استفاده نمایید. این پف پفی را می توانید برای چند روز در ظرف در بسته و در یخچال نگهداری کنید و در زمان مناسب نوش جان نمایید.

روش تهیه مارشمالو

ضمن اینکه امیدواریم از این دستور فوق العاده راحت و عالی لذت برده باشید، از شما علاقه مندان دعوت می نماییم از دیگر مطالب منتشر شده و آموزش های متنوع ما نیز دیدن نموده و نهایت استفاده را از هر یک ببرید.

اشتراک گذاری

یک نظر دهید