طرز تهیه شیرینی فانتزی خانگی با ۴ روش و طعم متفاوت برای عید

0

از انواع شیرینی های خوشمزه و محبوب در بین افراد می توان به شیرینی فانتزی اشاره کرد که در شکل ها و مدل های مختلف با طعم های گوناگونی درست می شود. بسیاری از بانوان کدبانو تمایل دارند با استفاده از هنری که دارند انواع شیرینی های مختلف را در منزل تهیه نمایند در همین راستا قصد داریم در این مطلب شما عزیزان را با طرز تهیه شیرینی فانتزی با ۴ روش مختلف آشنا کنیم.

طرز تهیه شیرینی فانتزی عید نوروز

شیرینی ها در انواع و اقسام مختلف با طعم های متفاوتی وجود دارند که هر کدام طرفداران مخصوص به خود را دارند. از این میان می توان به شیرینی فانتزی برای عید نوروز اشاره کرد که به دلیل ظاهر بسیار زیبا و طعم خوشمزه ای که دارد بسیار محبوب می باشد. این نوع شیرینی ها تنوع بالایی دارند و انواع مختلف شیرینی اسکار، شیرینی گردویی، شیرینی کنجدی، شیرینی تخم مرغی، شیرینی بیسکوییتی و… که به عنوان شیرینی عید نوروز مورد استفاده قرار می گیرند، اشاره نمود. طرز تهیه شیرینی فانتزی خیلی راحت بوده که شما می توانید با اندک مهارتی در این زمینه این شیرینی را در منزل تهیه کرده و در کنار خانواده نوش جان نمایید.

دستور تهیه شیرینی فانتزی در طعم های خوشمزه

در صورتی که در هنر شیرینی پزی مهارت دارید و تمایل دارید در جشن های مختلف با استفاده از هنر دست خود شیرینی خانگی بپزید و برای پذیرایی آماده نمایید، می توانید با دنبال کردن ادامه این مطلب با نحوه پخت چهار نوع شیرینی فانتزی خوشمزه و خوش طعم آشنا شوید و در صورت تمایل هر کدام از آن ها را که دوست دارید در منزل بپزید و لذت ببرید.

دستور تهیه شیرینی فانتزی با طعم های خوشمزه

نحوه پخت شیرینی عید فانتزی خانگی

مواد مورد نیاز :

  • آرد ۳ پیمانه
  • کره ۱/۴ پیمانه
  • پودر قند ۲/۳ پیمانه
  • زنجبیل ۳ قاشق غذا خوری
  • روغن جامد ۱/۴ پیمانه

روش آماده سازی :

در ابتدا داخل یک ظرف مناسب پودر قند، زنجبیل و روغن را بریزید و سپس خوب با یکدیگر ترکیب نمایید. بعد از آن آرد را الک کنید و درون یک تابه با حرارت متوسط به خوبی تفت دهید تا بدین صورت بوی خامی آن به طور کامل گرفته شود، اما تغییر رنگ ندهد.

روش پخت شیرینی فانتزی برای عید

سپس آرد را از روی حرارت بردارید و بعد از این که خوب خنک شد به دیگر مواد آماده شده بیفزایید و به خوبی آن ها را با همدیگر ترکیب نمایید. بعد از آن کره را به آرامی و کم کم به مایه بدست آمده اضافه نمایید و به خوبی هم بزنید تا کاملا یکنواخت گردد.

در صورتی که تمایل دارید شیرینی شما به صورت دو رنگ باشد می توانید کمی از مواد بدست آمده را با پودر کاکائو یا دیگر پودرهای رنگی خوراکی ترکیب نمایید و بعد خمیر تشکیل شده را با استفاده از وردنه خوب باز کنید و به صورت های مختلف قالب بزنید. سپس شیرینی های آماده شده را درون ظرف مناسبی بچینید و بعد روی آن را با پودر پسته، شکلات، خلال بادام و … تزیین نمایید.

نحوه پخت شیرینی فانتزی برای عید

طرز تهیه شیرینی شربتی

مواد مورد نیاز :

  • آرد ۴ الی ۴٫۵ پیمانه
  • تخم مرغ ۲ عدد
  • ماست ۱٫۵ قاشق سوپ خوری
  • کره ۲۵۰ گرم
  • سرکه ۲ قاشق مربا خوری
  • وانیل شکری ۱ قاشق مربا خوری
  • روغن مایع ۱/۲ پیمانه
  • بکینگ پودر ۲ قاشق چای خوری
  • پودر شکر ۲ قاشق سوپ خوری

نحوه تهیه شیرینی فانتزی با طعم و مزه های مختلف

مواد مورد نیاز برای درست کردن شربت :

  • آب لیموی تازه ۲ قاشق سوپ خوری
  • شکر ۳ پیمانه
  • آب ۲ پیمانه

نحوه پخت :

در ابتدا باید شربت شیرینی را آماده نماید که برای این کار شکر و آب را باید با یکدیگر ترکیب نماید و بعد آن را بر روی حرارت بگذارید تا بدین صورت شکر به خوبی در آب حل شده و محلول بوجود آمده به جوش آید.

طرز پخت شیرینی فانتزی خانگی

سپس حرارت را کمی ملایم کنید و صبر کنید تا شربت حدود ۲۰ دقیقه خوب بجوشد. بعد از آن آب لیموی تازه را به شربت اضافه نمایید و بعد آن را از روی حرارت برداشته و صبر کنید تا مقداری خنک شود.

در گام بعدی باید خمیر شیرینی را آماده نمایید که بدین منظور در ابتدا پودر شکر و کره را باید با استفاده از همزن برقی هم زده تا حالتی کرم رنگ و بافتی سبک به خود بگیرد. سپس تخم مرغ ها را همراه با وانیل شکری اضافه نموده و خوب هم بزنید تا مایه شیرینی کاملا غلیظ و کش دار گردد.

بعد از آن روغن مایع، ماست و سرکه را گام به گام اضافه نمایید و خوب هم بزنید. سپس بیکینگ پودر و آرد را ترکیب نموده و بعد الک نمایید. آرد را کم کم به اندازه ای به مایه شیرینی اضافه نمایید که خمیر حالت چسبندگی نداشته باشد و در انتها خمیری لطیف تشکیل گردد.

طرز تهیه شیرینی فانتزی با چند روش مختلف

در گام بعدی طرز تهیه شیرینی فانتزی خمیر را میان دو کاغذ روغنی بگذارید و با استفاده از وردنه به ضخامت حدود نیم سانتی متر آن را پهن کنید. سپس خمیر باز شده را با استفاده از قالب گل در اندازه های مختلف قالب بزنید. بعد از آن اطراف خمیرها را سفیده تخم مرغ بزنید و بعد گل هایی که سایز کوچکتری دارند را بر روی گل های بزرگتر بگذارید.

سپس خمیرهای آماده شده را درون سینی فر بچینید و با کمک یک برس بر روی آن ها زرده تخم مرغ هم زده را بمالید. سینی فر را حدود ۳۵ تا ۴۰ دقیقه داخل فری که از قبل بر روی درجه حرارت ۱۷۵ درجه سانتی گراد تنظیم کرده بودید به آرامی بگذارید تا شیرینی کاملا بپزد و سطح آن طلایی رنگ گردد.

نحوه پخت شیرینی فانتزی با طعم های متفاوت

پس از پختن شیرینی حدود ۵ دقیقه صبر کنید تا کاملا سرد شود. بعد شربت ولرم آماده شده را بر روی آن بریزید و منتظر بمانید تا شربت موردنظر به خوبی جذب شیرینی گردد. سپس قسمت وسط شیرینی ها را با کمک یک خلال چوبی سوراخ نمایید و بعد با استفاده از یک مروارید خوراکی تزیین کنید.

اگر دوست ندارید شیرینی ها را داخل شربت قرار دهید می توانید حدود ۱/۲ پیمانه عسل را با ۲ الی ۳ قاشق آب و گلاب بر روی حرارت متوسط بگذارید تا کاملا روان گردد و بعد با استفاده از برس بر روی شیرینی های داغ بمالید تا کاملا براق شوند.

دستور پخت شیرینی فانتزی به چند روش آسان

پخت شیرینی عید راحت

مواد مورد نیاز :

  • گلاب کمتر از ۱/۲ پیمانه
  • پودر بادام ۲ پیمانه
  • پودر شکر ۱٫۵ پیمانه
  • خلال بادام و پسته به مقدار مورد نیاز

نحوه آماده سازی شیرینی :

در ابتدا پودر بادام را داخل ظرف مناسبی بریزید و بعد با ۲/۳ پودر شکر ترکیب نمایید. سپس گلاب را کم کم به ترکیب اضافه نمایید به صورتی که مواد حالت شل مانند نداشته باشد و به حالت خمیر منسجمی در آید که با استفاده از دست بتوانید به آن حالت دهید.

خمیر موردنظر را مقداری ورز داده تا به طور کامل حالت چسبنده ای به خود بگیرد. سپس مقداری از خمیر را بردارید و با کمک دست آن را به شکل ها و مدل های دلخواه در آورید.

در گام بعدی طرز تهیه شیرینی فانتزی پودر شکر باقی مانده را با پودر رنگ های خوراکی و یا رنگ های طبیعی همچون زعفران، گلرنگ، لبو و … ترکیب نمایید و شیرینی ها را داخل آن غلت بدهید تا رنگ دلخواه شما را به خود بگیرند. بعد از آن شیرینی ها را داخل ظرف مناسبی چیده و با استفاده از خلال پسته و بادام تزیین نمایید. این نوع شیرینی را می توانید درون ظرفی در بسته قرار داده و در مکانی خنک برای مدت طولانی نگه داری نمایید.

نحوه تهیه شیرینی فانتزی خانگی

دستور پخت شیرینی فانتزی دو رنگ

مواد مورد نیاز :

  • پودر قند ۱/۲ پیمانه
  • آرد به مقدار مورد نیاز
  • وانیل ۱/۴ قاشق چای خوری
  • تخم مرغ ۱ عدد
  • پودر کاکائو ۱ قاشق مربا خوری یا یک قاشق سوپ خوری
  • پودر شکر به مقدار کم
  • کره یا روغن جامد نصف پیمانه

طرز تهیه شیرینی فانتزی خانگی

شیوه پخت :

در مرحله اول ابتدا کره را داخل ظرف مناسبی بریزید و بعد پودر قند را به آن بیفزایید و ترکیب نمایید. می توانید با استفاده از دور کند همزن آن را هم بزنید. سپس تخم مرغ  را اضافه نمایید و بعد به تدریج آرد را بیفزایید. توجه داشته باشید که پیش از آن که کل آرد را اضافه نمایید کمی از خمیر را با پودر کاکائو ترکیب نموده و بعد آرد را به اندازه ای اضافه نمایید که حالت چسبندگی نداشته باشد.

سپس دست را با آرد آغشته نمایید و ظرفی را که برای این کار در نظر گرفته اید را پیش از گذاشتن در فر با روغن چرب کرده و خمیر را به صورت گلوله های کوچک در آورده و به شکل یکی در میان در کنار هم بگذارید و به صورت دایره مانند درون ظرف بچینید و بعد داخل فر با حرارت ۱۸۰ درجه سانتی گراد بگذارید تا خوب بپزند.

طرز تهیه شیرینی فانتزی در طعم های متفاوت برای عید

امیدواریم که در مطلب ارائه شده با طرز تهیه شیرینی فانتزی با چند روش مختلف به طور کامل آشنا شده باشید و بتوانید هر کدام از آن ها را که دوست دارید در منزل پخته و در کنار خانواده نوش جان نمایید.

اشتراک گذاری

یک نظر دهید