آموزش مرحله ایی دوخت والان ساده و شیک برای پرده های مختلف

0

یکی از عناصر جانبی و در عین حال کاربردی و تاثیر گذار که زیبایی و جذابیت منحصر به فردی به دیزاین پرده و در نهایت دکوراسیون داخلی منزل می بخشد مدل والان بوده که انتخاب هر مدلی از آن بستگی به طرح و مدل پرده و سبک چیدمان وسایل منزلتان دارد. در همین راستا به جهت آموزش دیدن شما عزیزان در این زمینه قصد داریم در این مطلب نحوه دوخت والان ساده را به صورت مرحله به مرحله ارائه دهیم.

آموزش دوخت والان ساده به روشی راحت

والان ها در واقع پارچه های پرده مانند کوتاهی هستند که قسمت مشخصی از بالای پنجره را پوشش می دهند و هدف یا نقش اصلی آن ها پوشش دادن میل پرده و بخش بالایی آن است. شما می توانید در صورت تمایل با یادگیری نحوه دوخت یک نوع والان ساده مدل زیبایی از آن را در منزل با استفاده از هنری که در خیاطی دارید به راحتی در رنگ های دلخواه متناسب با نوع پرده و پنجره منزلتان بدوزید و از این طریق تغییراتی مثبت و چشمگیر در دکوراسیون داخلی منزلتان ایجاد نمایید. از والان های مختلف می توان برای پرده اتاق نوزاد، اتاق خواب، اتاق پذیرایی و… استفاده نمود.

شیوه دوخت والان پفکی زیبا و جذاب

والان ها معمولا در قسمت بالای پنجره ها، درب ها و حتی تخت خواب ها نیز قرار گرفته می شوند و در طرح ها و رنگ های متنوع و گوناگونی موجود می باشند که می توانید مطابق با سلیقه خود و نوع دکوراسیون منزلتان مدل دلخواهی از آن را انتخاب نمایید. البته گاهی اوقات امکان دارد والان به صورت تنها مورد استفاده قرار گیرد. مهم ترین نکته ای که در هنگام انتخاب و نصب والان باید در نظر داشته باشید این است که والان نباید خیلی بلند یا خیلی کوتاه باشد و در واقع حالت استاندارد آن حدود ۱/۶ ارتفاع کلی پنجره موردنظر می باشد. از انواع مختلف والان می توان برای پرده های ساده، برای انواع مدل پرده پیلی دار، پلیسه، پرده پانچ و… استفاده نمود و به اینصورت زیبایی بیشتری به فضای منزل بخشید.

نحوه دوختن والان شیک به روشی راحت

بنابراین اگر می خواهید با صرف هزینه اندکی با توجه به مهارتی که دارید در سبک دکوراسیون منزلتان تنوع ایجاد نمایید می توانید با دنبال کردن ادامه این مطلب با مراحل دوختن یک نوع والان ساده و شیک آشنا شده و در صورت تمایل این مدل زیبا را در منزل بدوزید و مورد استفاده قرار دهید.

مراحل دوختن والان پفکی :

این نوع والان بیشتر برای پنجره هایی با ارتفاع کم مورد استفاده قرار می گیرد و برای پنجره آشپزخانه و اتاق خواب مدل مناسبی می باشد که از لحاظ قیمت نیز بسیار ارزان و کم هزینه می باشد.

نحوه دوختن والان در خانه

میزان پارچه مورد نیاز :

میزان پارچه ای که برای دوختن این مدل والان مناسب می باشد حدود سه برابر بوده، به این صورت که اگر عرض درگاه ۲ متر باشد مقدار پارچه مورد نیاز باید ۶ متر در نظر گرفته شود و اگر تمایل دارید مدل موردنظر را به جای پلیسه به صورت چین معمولی بدوزید می توانید از مقدار چین دو و نیم برابر استفاده نمایید یعنی به جای ۶ متر از ۵ متر پارچه استفاده نمایید.

طریقه دوخت والان ساده پفکی

شیوه دوختن والان :

در مرحله اول ابتدا باید تا جایی که امکان دارد پس از دوختن پرده میزان پارچه باقی مانده حدود ۹۰ سانتی متر ارتفاع داشته باشد، به این صورت که اگر ارتفاع پرده ۲ متر و ۹۰ سانتی متر باشد و پنجره موردنظر ۱ متر و ۸۰ سانتی متر ارتفاع داشته باشد و حدود ۲۰ سانتی متر نیز برای قسمت پاکتی کار استفاده گردد حدود ۹۰ سانتی متر از پارچه باقی می ماند که البته اگر تمایل داشته باشید ارتفاع پفکی کم یا زیاد گردد می توانید ارتفاع باقی مانده پرده را کم یا زیاد نموده به طوری که حدودا ارتفاع پفکی باید بین ۴۰ الی ۴۵ سانتی متر باشد.

آموزش دوختن والان پفکی زیبا

برای مدل پنجره هایی که دارای طول زیادی می باشند و پارچه ای برای مدل پفکی زیاد نمی شود، به طور مثال پنجره ای که دارای عرض ۲ متر می باشد را باید حدود ۲ متر پارچه اضافه تر گرفت و از قسمت عرض ۳ تیکه ۹۰ سانتی متری جدا کرد و سپس آن ها را به همدیگر درز داد.

برای دوختن والان مدل پفکی ابتدا باید دو سمت پرده باقی مانده را حدود ۵ سانتی متر به طرف تو قرار دهید. پس از آن لبه بالا و لبه پایین را بر روی هم تا بزنید و زمانی که می خواهید والان را دوخت بزنید بخش پایینی را به میزان ۲۰ الی ۲۵ سانتی متر جلوتر قرار دهید و بعد به طرف تو تا بزنید. سپس نوار پرده را دوخت زده به گونه ای که تا انتها پرده ما به حالت کج دوخته شود.

طریقه دوخت والان زیبا به روشی آسان

مدل پفکی را می توان به دو صورت پلیسه و چین معمولی دوخت. برای پرده هایی که طرح گل های آن ها به حالت ستونی می باشد در صورتی که به صورت پفکی پلیسه دوخته شود والان زیباتر خواهد شد و پس از دوخت باید نوار پرده والان را همانند پرده پلیسه کرد و در صورتی که طرح گل ها به هم ریخته بود می توانید والان را به حالت چین معمولی بدوزید و بعد با کشیدن نخ های نوار پرده تا هر اندازه ای که می خواهید به پرده موردنظر چین بدهید.

آموزش دوخت والان ساده و شیک

در مطلب ارائه شده با نحوه دوخت والان ساده به طور کامل آشنا شدید که امیدواریم مورد پسند شما عزیزان قرار گرفته باشد و این بخش آموزشی برایتان مفید بوده باشد به طوری که با یادگیری آن بتوانید این والان ساده و زیبا را در منزل دوخته و تغییراتی جذاب در مدل پرده های خود ایجاد نمایید.

اشتراک گذاری

یک نظر دهید