طرز تهیه سس قارچ فست فودی با روش مخصوص و امتحان شده

0

از جمله چاشنی های خوش طعم و محبوب که در کنار غذاهای مختلفی برای ایجاد طعم و مزه بهتر و دلنشین تر سرو می گردد سس قارچ بوده که با ورود غذاهای فرنگی این نوع سس نیز به آشپزی ایرانی راه پیدا کرد. در همین زمینه تصمیم داریم طرز تهیه سس قارچ را به روشی ساده در این مطلب برای یادگیری شما عزیزان آموزش دهیم.

طرز تهیه سس قارچ به روشی ساده

سس قارچ از انواع سس های ساده و در عین حال بسیار خوشمزه و دلچسب بوده که می تواند مکمل بسیار خوبی برای انواع پاستا، پیتزا یا انواع غذاهای گوشتی همچون استیک، پیراشکی و یا ساندویچ های مختلف باشد. طرز تهیه سس قارچ خیلی ساده و سریع بوده که به راحتی می توانید این سس پرطرفدار را در منزل آماده نموده و در کنار غذا میل کنید.

طرز تهیه سس قارچ به روشی آسان

این چاشنی پرخاصیت بافتی کرمی دارد و با استفاده از روش های مختلفی می توان آن را تهیه نمود که شما می توانید با توجه به ذائقه خود هر نوع از آن را که دوست دارید در منزل تهیه نمایید، در ادامه به جهت یادگیری شما عزیزان مراحل آماده سازی و تهیه سس پرکاربرد را آموزش داده ایم.

مواد مورد نیاز :

  • شیر ۲ لیوان
  • قارچ ۳۰۰ گرم
  • کره ۴۰ گرم
  • آرد سفید یا آرد گندم ۲ قاشق غذا خوری
  • ادویه دلخواه به میزان لازم
  • نمک به میزان مورد نیاز

نحوه تهیه سس قارچ خوشمزه

نحوه آماده سازی :

در مرحله اول ابتدا باید قارچ را آماده نمایید که برای این کار قارچ ها را به صورت حلقه ای برش بزنید و بعد درون تابه ای مناسب بریزید و پس از آن حدود ۱۰ گرم کره و به میزان لازم نمک نیز به آن ها اضافه نمایید و سپس بر روی حرارت متوسط قرار دهید تا به تدریج و آرام آرام قارچ ها آب بیندازند.

هنگامی که قارچ آب انداخت حرارت زیر تابه را زیادتر نمایید تا بدین صورت آب قارچ به طور کامل بخار گردد و قارچ ها نیز کمی سرخ شوند. در اینجا قارچ آماده شده است و می توانید آن را در گوشه ای قرار دهید.

شیوه تهیه سس قارچ با طعمی عالی

در گام بعدی ۳۰ گرم کره باقی مانده را درون یک قابلمه بریزید و صبر کنید تا با حرارت متوسط کاملا ذوب شود و بعد آرد را به آن اضافه نمایید. آرد و کره را به سرعت هم بزنید تا به طور کامل و یکدست با یکدیگر ترکیب گردند. پس از آن مقدار کمی یعنی به میزان نصف لیوان از شیر را به مواد اضافه نمایید.

اکنون خیلی سریع با استفاده از یک همزن دستی مواد را هم بزنید تا به طور کاملا یکدست با هم ترکیب گردند و آرد داخل آن گلوله نشود. سپس به آرامی باقی مانده شیر را نیز اضافه نمایید و به طور مداوم با کمک همزن دستی مواد سس را هم بزنید تا هیچ گونه گلوله آردی در آن باقی نماند.

نحوه تهیه سس قارچ ساده و خوشمزه

از این مرحله به بعد نیز باید به صورت مداوم ترکیب را با استفاده از یک قاشق یا یک همزن دستی خیلی آرام هم بزنید تا بدین ترتیب سس شما غلظت کافی را به خود بگیرد و با عمل هم زدن ته نگیرد. توجه داشته باشید که میزان حرارت در طی پخت باید کاملا ملایم باشد.

زمانی که سس موردنظر به میزان غلظت دلخواه رسید نوبت اضافه کردن قارچ های آماده شده می باشد. در این مرحله می توانید هر نوع ادویه ای را که تمایل دارید همانند پودر سیر، آویشن، پاپریکا و … را اضافه نمایید و همچنین می توانید آن را به صورت ساده تهیه نمایید.

اکنون سس را مقداری با قارچ هم بزنید و بر روی حرارت نگه دارید. در اینجا سس شما کاملا آماده شده است و می توانید آن را در کنار هر غذایی که تمایل دارید میل نمایید.

طرز تهیه سس قارچ با طعمی لذیذ و عالی

نکات تکمیلی :

  • برای این که طعم بهتر و خوشمزه تری به سس خود بدهید در صورت تمایل می توانید از سیر رنده شده نیز استفاده نمایید که در طی تفت دادن می توانید به قارچ ها اضافه کنید.
  • می توانید قارچ ها را به دلخواه به شکل ورقه مانند و یا نگینی خرد نمایید.
  • در صورت تمایل می توانید از جعفری ساطوری شده نیز به مقدار ۲ قاشق غذا خوری استفاده نمایید که برای این کار باید در مرحله پایانی جعفری خرد شده را درون سس داخل تابه که در حال حرارت می باشد ریخته و حدود ۵ دقیقه منتظر بمانید تا با یکدیگر خوب ترکیب گردند و سبزی ها به طور کامل نرم شوند.

شیوه درست کردن سس قارچ با طعمی عالی

  • اگر می خواهید سس قارچ و پنیر تهیه نمایید، می توانید با افزودن حدود ۲ قاشق غذا خوری پنیر پارمزان به این سس بافت آن را کاملا یکدست کرده و سس خود را غلیظ تر نمایید و بدین گونه طعم پنیری خوشمزه ای به سس خود بدهید.
  • همچنین می توانید اگر تمایل داشته باشید برای طعم دهی بیشتر به سس خود حدود یک قاشق غذا خوری سرکه سیب در ۱۰ دقیقه پایانی تهیه سس به آن اضافه نمایید.

طریقه آماده سازی سس قارچ در خانه

در مطلب ارائه شده شما عزیزان را با طرز تهیه سس قارچ و نکاتی در این زمینه آشنا کردیم که امیدواریم مورد پسندتان قرار گرفته باشد و با یادگیری این بخش آموزشی بتوانید این سس لذیذ را در منزل تهیه کرده و از خوردن آن لذت ببرید.

اشتراک گذاری

یک نظر دهید