طرز تهیه سوپ کدو حلوایی بسیار مقوی و خوشمزه با دستوری متفاوت

0

یکی از انواع سوپ های خوشمزه و مقوی که در واقع نوعی سوپ فصلی به شمار می آید سوپ کدو حلوایی بوده که به دلیل سرشار بودن از ویتامین های مختلف برای تمام رده های سنی مناسب و مفید می باشد. بدین منظور در ادامه این مطلب برای آشنایی و یادگیری شما عزیزان طرز تهیه سوپ کدو حلوایی را به روشی ساده و راحت آموزش داده ایم.

طرز تهیه سوپ کدو حلوایی با طعمی عالی

انواع مختلف سوپ یکی از غذاهای خوشمزه و خوش طعم بوده که در فصل پاییز و زمستان بیشتر مورد توجه قرار می گیرند و دارای خواص فراوانی بوده که در تقویت قوای جسمی بدن و درمان بیماری هایی همچون سرماخوردگی بسیار مفید و موثر می باشند. از پرطرفدارترین سوپ ها می توان به سوپ مرغ، سوپ پیاز، سوپ جو، سوپ قارچ، سوپ رشته و.. اشاره نمود که هر یک طعم و خواص خاص خود را دارند. حال می خواهیم شما را با سوپی جدید و البته خوش طعم و متفاوت آشنا نماییم. این سوپ با کدو حلوای تهیه می شود و انتخاب مناسبی برای فصل پاییز است، البته از کدو حلوایی استفاده های دیگری در آشپزی می شود، به طور مثال تهیه کیک کدو حلوایی، دسرهای مختلف با کدو حلوایی و … رواج زیادی دارند. سوپ کدو حلوایی طرز تهیه بسیار راحتی داشته و به دلیل پوره شدن کدو در پایان پخت برای مصرف کودکان و سالمندان بسیار مناسب و ایده آل می باشد.

روش پخت سوپ کدو حلوایی

این سوپ لذیذ به دلیل استفاده از سبزیجات مختلف در دستور پخت آن یک غذای کامل و مقوی به شمار می آید که برای پخت در وعده های غذایی مختلف مناسب می باشد. اگر تمایل دارید با نحوه پخت این سوپ خوشمزه آشنا شوید و به طبخ آن در منزل بپردازید پیشنهاد می کنیم که تا پایان این مطلب همراه ما باشید.

مواد مورد نیاز :

  • کدو حلوایی ۱ کیلوگرم
  • خامه ۱۵۰ میلی لیتر
  • عصاره سبزیجات ۲ عدد
  • آب جوش ۵۰۰ میلی لیتر
  • زیره سبز ۱/۲ قاشق چای خوری
  • روغن زیتون ۴ قاشق غذا خوری
  • سیر ۲ حبه
  • پیاز ۲ عدد
  • زردچوبه ۱/۴ قاشق چای خوری
  • فلفل و نمک به مقدار لازم

روش پخت سوپ کدو حلوایی در خانه

نحوه پخت :

در مرحله اول ابتدا پیاز را به طور کامل خرد کنید و پس از آن روغن زیتون را درون تابه ای مناسب بریزید و بر روی حرارت متوسط گرم نمایید. بعد از آن پیاز خرد شده را به روغن داغ شده بیفزایید. پیاز را بر روی شعله متوسط به آرامی تفت بدهید تا کمی نرم گردد اما تغییر رنگ ندهد.

در گام بعدی سر و ته کدو حلوایی را با استفاده از چاقو برش بزنید. پس از آن کدو را به دو قسمت تقسیم بندی نمایید و تخمه های درون آن را با استفاده از قاشق بیرون بریزید. سپس قسمت پوست کدو حلوایی را با کمک یک چاقوی تیز به طور کامل بگیرید.

طرز تهیه سوپ کدو حلوایی به روشی ساده

بعد از آن کدو حلوایی را به صورت تکه های مکعبی شکل با اندازه های یکسان ببرید. قطعه های کدو حلوایی را به تابه حاوی پیاز اضافه نمایید و به مدت ۱۰ دقیقه آن را تفت دهید تا تغییر رنگ بدهد و مقداری نرم گردد. پس از آن زردچوبه و زیره سبز را نیز اضافه نمایید و خوب هم بزنید.

در صورتی که کدو حلوایی نارنجی رنگ باشد احتیاجی ندارید که زردچوبه اضافه نمایید اما اگر کدو حلوایی حالت کم رنگی داشته باشد برای این که رنگ بهتری به خود بگیرد می توانید حدود ۱/۴ قاشق چای خوری زردچوبه اضافه نمایید.

طریقه پخت سوپ کدو حلوایی با طعمی عالی

به مدت ۵ دقیقه دیگر نیز به تفت دادن مواد درون تابه ادامه بدهید. سپس سیر را به صورت خیلی ریز خرد کرده و یا له کنید و بعد به مواد درون تابه اضافه نمایید. بعد از آن حدود ۵۰۰ میلی لیتر آب جوش را درون تابه بریزید و سپس درب تابه را ببندید.

منتظر بمانید تا کدو به مدت ۲۰ الی ۳۰ دقیقه بر روی حرارت ملایم به طور کامل بپزد تا به خوبی نرم شود و در این مدت گاهی اوقات سوپ را هم بزنید. بعد از آن حرارت را کاهش داده و بعد حدود ۱۵۰ میلی لیتر خامه را به سوپ بیفزایید و سپس هم بزنید.

روش تهیه سوپ کدو حلوایی با طعمی عالی

کمی منتظر بمانید تا سوپ مقداری جوش بزند و بعد حرارت را خاموش نمایید. سپس با کمک یک گوشتکوب سوپ موردنظر را به حالت پوره در آورده و اگر از غذاساز استفاده می کنید منتظر بمانید تا سوپ مقداری خنک گردد و بعد آن را کاملا میکس کنید.

بعد از آن سوپ را چشیده و در صورتی که نیاز بود کمی فلفل و نمک به آن بیفزایید تا خوب مزه دار گردد. سپس سوپ آماده شده را درون ظرف مناسبی سرو نمایید و روی سطح آن را با استفاده از کمی جعفری ساطوری تزیین نموده و همراه با نان تست کره ای میل نمایید.

طرز تهیه سوپ کدو حلوایی

نکات مهم و کلیدی :

  • می توانید به جای عصاره سبزیجات از عصاره مرغ یا گوشت نیز استفاده کنید.
  • در صورتی که تمایل دارید به مواد سوپ شیر اضافه نمایید و به طعم آن علاقه مندید می توانید بدین منظور به همراه عصاره مرغ حدود دو پیمانه شیر نیز به سوپ موردنظر بیفزایید.
  • سوپ کدو حلوایی به روش های مختلفی تهیه می گردد که در روش تهیه آن با عدس می توانید یک پیمانه عدس پخته شده را به سوپ اضافه نمایید.

نحوه تهیه سوپ کدو حلوایی با طعمی بی نظیر

  • با توجه به ذائقه خود می توانید از هر نوع ادویه ای که تمایل دارید در تهیه این سوپ استفاده نمایید، به طور مثال می توانید از زنجبیل در پخت آن استفاده کرده تا بدین صورت سوپ طعم دلخواه آن ها را بگیرد.
  • توجه داشته باشید که در صورتی که می خواهید سوپ کدو حلوایی شما خوش رنگ و زیبا باشد بهتر است که از کدو حلوایی نارنجی استفاده نمایید.
  • برای ایجاد طعم بهتر و خوشمزه تر سوپ می توانید از مقداری جوز هندی نیز در تهیه آن استفاده نمایید.

دستور پخت سوپ کدو حلوایی لذیذ

امیدواریم که در مطلب ارائه شده با طرز تهیه سوپ کدو حلوایی به طور کامل آشنا شده باشید و بتوانید در صورت تمایل مطابق با دستور آشپزی گفته شده این سوپ خوشمزه را در منزل تهیه کرده و در کنار خانواده نوش جان نمایید.

اشتراک گذاری

یک نظر دهید