تجربه ایی متفاوت برای پخت کیک گردویی خوشمزه و عالی (طرز تهیه کامل)

0

یکی از انواع کیک های خوشمزه و خوش طعم که بسیار پرطرفدار و معروف می باشد کیک گردویی بوده که می توان در مناسبت ها و مراسم مختلف آن را تهیه نمود و یا به عنوان یک میان وعده یا عصرانه ای لذیذ در منزل آماده نمود و در کنار خانواده نوش جان کرد. بر همین اساس قصد داریم در این مطلب شما عزیزان را با طرز تهیه کیک گردویی با دستور پختی ساده و راحت آشنا کنیم.

طرز تهیه کیک گردویی با طعمی بی نظیر

کیک ها در انواع و اقسام مختلفی وجود دارند که هر کدام دارای طعم و مزه مخصوص به خود می باشند و دستور پخت مختص به خود را دارند. در تهیه انواع مختلف کیک از مواد اولیه متنوعی استفاده می شود که همین امر باعث ایجاد طعم و مزه متفاوتی در آن می شود، به طور مثال کیک کدو حلوایی یکی از کیک های خوشمزه پاییزی است که با کدو حلوایی تازه تهیه می گردد و یا کیک لبو که با لبوی قرمز تهیه می شود و رنگ و عطری بی نظیر دارد. اما برخی کیک های متنوع مثل کیک گردویی، کیک ماست، کیک اسفنجی و… در تمامی طول سال پخته می شوند. در این میان کیک گردویی طرفداران زیادی دارد که ما نیز قصد داریم در این مطلب معرفی نماییم. طرز تهیه کیک گردویی بسیار ساده بوده که با داشتن اندک مهارتی در زمینه شیرینی پزی و کیک پزی می توان آن را در منزل آماده نمود.

طرز تهیه کیک گردویی با طعمی خوشمزه و خوش طعم

هنر کیک پزی و شیرینی پزی هنری لذت بخش و دوست داشتنی می باشد که اغلب بانوان ایرانی در زمینه پختن کیک و شیرینی دارای مهارت کامل می باشند و تمایل دارند که در مهمانی ها و دورهمی های خانوادگی با توجه به ذائقه افراد خانواده کیک های مختلفی را در طعم های متفاوت و خوشمزه با استفاده از هنر دست خود تهیه کرده و برای پذیرایی در اختیار آنان قرار دهند. کیک هویج و گردو، کیک کشمشی و گردو، کیک دارچین و گردو و… انواع مختلف این نوع کیک هستند که هر فرد ممکن است بر اساس ذائقه خود نمونه ایی از آن را انتخاب نماید.

اگر شما نیز از آن دسته افرادی هستید که به کیک های خانگی علاقه مند بوده و تمایل دارید این نوع کیک مقوی و خوشمزه را در منزل طبخ نموده، پیشنهاد می کنیم که در ادامه این مطلب همراه ما بوده و با مراحل پخت این کیک خوش طعم آشنا شوید.

طریقه پخت کیک گردویی ساده و خوشمزه

مواد مورد نیاز :

  • گردوی خرد شده نصف پیمانه
  • آرد الک شده ۲ و ۱/۲ پیمانه
  • شکر ۱ و ۱/۴ پیمانه
  • وانیل ۱/۴ قاشق چای خوری
  • کره ۱ پیمانه
  • شیر ۱ پیمانه
  • بیکینگ پودر ۱/۴ قاشق غذا خوری
  • تخم مرغ ۶ عدد

طرز تهیه کیک گردویی با طعمی عالی

نحوه پخت کیک با گردو :

کیک گردویی

در مرحله اول ابتدا فر را با درجه حرارت ۱۷۰ درجه سانتی گراد روشن نموده تا خوب گرم شود و بعد قالب کیک را با استفاده از کمی روغن به طور کامل چرب نمایید. توجه داشته باشید که تخم مرغ ها را حدود نیم ساعت قبل از داخل یخچال بیرون آورده و در هوای آزاد قرار دهید تا دمای آن با محیط یکسان گردد.

روش تهیه کیک گردویی با دستور پختی ساده

در گام بعدی تخم مرغ ها را داخل ظرفی شکسته و بعد سفیده و زرده آن را از هم جدا نمایید. سپس داخل ظرفی مناسب شکر و کره را با یکدیگر ترکیب نمایید و با استفاده از همزن برقی به خوبی هم بزنید تا حالت کرم رنگ به خود بگیرد.

پس از آن زرده تخم مرغ را به مواد آماده شده بیفزایید و حدود ۵ دقیقه همچنان به هم زدن ادامه داده تا ترکیب کاملا یکنواخت و یکدستی بدست آید. سپس یک پیمانه شیر را نیز به ترکیب شکر و تخم مرغ اضافه نمایید و با استفاده از همزن خوب هم بزنید.

دستور پخت کیک گردویی با طعمی بی نظیر

در گام بعدی آرد را به همراه وانیل و بیکینگ پودر با یکدیگر ترکیب نمایید و حدود ۲ الی ۳ مرتبه الک کنید. بعد از آن به تدریج و آرام آرام به مایه کیک بیفزایید و با استفاده از قاشق یا یک لیسک خوب هم بزنید. بعد از آن گردوها را نیز داخل مقداری آرد غلت بدهید و به دیگر مواد اضافه نمایید. باید توجه داشته باشید که گردوها دارای آرد اضافی نباشند.

در مرحله بعدی داخل ظرفی دیگر که سایز بزرگتری دارد با استفاده از پره های تمیز و خشک همزن سفیده تخم مرغ را با استفاده از دور تند همزن خوب هم بزنید تا به طور کامل سبک گردد به طوری که در زمان برگرداندن ظرف به بیرون نریزد.

روش پخت کیک گردویی خوش طعم

پس از این که سفیده کاملا آماده شد آن را به دیگر مواد مایه کیک اضافه نمایید و به شکل دایره مانند به اندازه ای که با یکدیگر ترکیب شوند هم بزنید. بعد از آن مواد کیک را درون قالب چرب کرده به آرامی بریزید و درون فر که آن را قبلا گرم کرده بودید حدود ۴۵ دقیقه که در واقع بستگی به دمای فر نیز دارد، بگذارید.

 برای مطمئن شدن از پخت کامل کیک آن را با استفاده از یک خلال چوبی تست کرده و در صورتی که مشاهده کردید مایه کیک به خلال نچسبیده است در این لحظه کیک شما کاملا آماده شده است و بعد از خنک شدن کامل آن می توانید آن را از قالب جدا کرده و با توجه به سلیقه ای که دارید با استفاده از مواد مختلف به تزیین آن بپردازید.

روش پخت کیک گردویی در خانه

در مطلب ارائه شده با طرز تهیه کیک گردویی به صورت مرحله به مرحله آشنا شدید که امیدواریم مورد پسند شما عزیزان قرار گرفته باشد و با یادگیری این بخش آموزشی بتوانید این کیک مقوی و خوشمزه را در منزل تهیه نمایید و به عنوان عصرانه ای دلچسب در کنار چای میل نمایید. از این که با ما همراه شدید بسیار سپاس گزاریم.

اشتراک گذاری

یک نظر دهید