طرز تهیه دسر خرمالو تازه، دسری متفاوت و خاص برای میزبانی شیک در فصل پاییز

0

یکی از انواع میوه های خوشمزه که در فصول سرد سال از آن استفاده فراوانی می شود میوه خرمالو بوده که دارای خواص زیادی می باشد و در تهیه دسرها و خوراکی های متنوعی از آن استفاده می گردد و برای پذیرایی در مهمانی ها و مجالس مختلف می توان از آن بهره گرفت. بر همین اساس تصمیم داریم در این مطلب شما عزیزان را با طرز تهیه دسر خرمالو به روشی ساده و راحت آشنا کنیم.

طرز تهیه دسر خرمالو با طعمی عالی

خرمالو از جمله میوه های پرخاصیت بوده که دارای طعمی متفاوت و گس می باشد و خوراکی های زیادی را می توان با استفاده از آن درست کرد. در فصل پاییز با استفاده از این میوه خوشمزه می توان خوراکی مختلفی همچون کیک خرمالو، مربای خرمالو، دسر خرمالو، شیره خرمالو و … را درست کرد و در مهمانی ها و دورهمی های مختلف سرو نمود. طرز تهیه دسر خرمالو بسیار ساده و راحت بوده و شما می توانید به آسانی آن را در منزل به صورت دسر لیوانی و یا قالبی آماده نمایید.

نحوه درست کردن دسر خرمالو به روشی آسان

خرمالو به دلیل طعم و مزه خاصی که دارد مورد علاقه بسیاری از افراد می باشد و از جمله مزایای آن می توان به درمان آنفولانزا و سرماخوردگی اشاره کرد. شما می توانید برای تهیه یک دسر سریع و آسان و در عین حال کم هزینه از این میوه پاییزی بهره مند شوید. البته دسر کدو حلوایی، دسر پرتقالی، دسر لبو و… همه از جمله دسرهای پاییزی خوشمزه هستند که می توان از آنها در سفره شب یلدا نیز استفاده نمود. در صورتی که تمایل دارید با نحوه درست کردن یک نمونه دسر با استفاده از خرمالو آشنا شوید و آن را در منزل آماده نمایید، پیشنهاد می کنیم که تا پایان این مطلب همراه ما باشید.

مواد مورد نیاز :

  • خرمالو ۲ پیمانه
  • آب پرتقال ۱/۴ پیمانه
  • سفیده تخم مرغ ۱ عدد
  • خامه ۲۵۰ گرم
  • شکر ۹۰ گرم
  • پودر ژلاتین ۲ قاشق غذا خوری
  • وانیل ۱/۸ قاشق چای خوری

طریقه آماده سازی دسر خرمالو به روشی راحت

نحوه آماده سازی :

در مرحله اول ابتدا باید برای درست کردن دسر موردنظر حدود یک کیلو خرمالو آماده نمایید و بعد آن ها را به طور کامل شستشو دهید و خوب خشک نمایید. باید توجه داشته باشید که خرمالوهایی که آماده می کنید نباید زیاد سفت باشند چرا که باید در ادامه آن ها را به حالت پوره در آورید.

پس از خشک نمودن خرمالوها قسمت های سبز آن ها را با استفاده از چاقو جداسازی نمایید و بعد خرمالوها را درون مخلوط کن بریزید و به شکل پوره کاملا یکدست و یکنواخت در آورید و پس از آن پوره ها را گوشه ای قرار داده و مرحله بعد را آغاز نمایید.

شیوه تهیه دسر خرمالو به روشی آسان

در گام بعدی آب پرتقال هایی که قبلا آماده نمودید را به طور کامل بگیرید و بعد آن را با پودر ژلاتین ترکیب نمایید و گوشه ای قرار دهید. در صورت تمایل می توانید از آب پرتقال حاضری نیز استفاده نمایید ولی استفاده از آب پرتقال طبیعی باعث می شود دسر شما طعم بهتری به خود بگیرد و از نظر بهداشتی کاملا سالم باشد.

پس از آن نوبت اضافه کردن خامه است. برای این کار در یک ظرف مناسب خامه را همراه با شکر و وانیل ترکیب نمایید و به خوبی هم بزنید. سپس سفیده تخم مرغ را از زرده آن جداسازی نمایید و با استفاده از همزن به خوبی هم بزنید تا به طور کامل سفت گردد و حالت بگیرد و بدین گونه خیلی راحت از ظرف جدا نگردد.

طرز تهیه دسر خرمالو به روشی ساده

در مرحله پایانی تمامی مواد را که شامل پوره خرمالو، خامه ترکیب شده با وانیل و سفیده تخم مرغ و آب پرتقال ترکیب شده با پودر ژلاتین می شود را درون ظرف بزرگی بریزید و تمامی آن ها را به خوبی با هم مخلوط نمایید. پس از مخلوط کردن مواد بهترین کار این است که آن ها را درون قالب یا ظروف مختلف بریزید و حدود ۲ ساعت درون یخچال بگذارید تا به خوبی فرم خود را بگیرد و به حالت کاراملی شود. پس از گذشت ۲ ساعت دسر خرمالو کاملا آماده شده است و می توانید آن را سرو نمایید.

نحوه تهیه دسر خرمالو به روشی آسان

نکات مهم و کلیدی :

  • در صورت تمایل می توانید به جای استفاده از شکر، عسل را جایگزین نمایید.
  • در صورتی که اگر دسر موردنظر را داخل قالب سیلیکونی آماده نمایید نحوه برگرداندن آن کار بسیار راحتی می باشد. چنانچه درون قالب فلزی یا پلاستیکی دسر را درست کردید برای برگرداندن آن باید حدود چند ثانیه کف قالب را درون آب جوش فرو کنید و سپس قالب را یک تکان محکم بدهید و به همان شکل دسر را داخل ظرف سرو برگردانید.

نحوه آماده سازی دسر خرمالو با طعمی عالی

  • قالب موردنظر از هر جنسی که باشد بهتر است که قبل از استفاده با روغن مایع کمی چرب گردد.
  • میوه خرمالو به دلیل دارا بودن قند طبیعی و انرژی مناسب مصرف آن برای بیماران، ورزشکاران و کودکان بسیار مفید می باشد و در درمان استرس و خستگی عضلات بدن موثر می باشد.

روش تهیه دسر خرمالو با طعمی عالی و خوشمزه

در مطلب ارائه شده با طرز تهیه دسر خرمالو و نکاتی در این زمینه آشنا شدید که امیدواریم مورد پسند و توجه شما عزیزان قرار گرفته باشد و در صورت تمایل بتوانید با استفاده از این میوه پاییزی خوش طعم دسری لذیذ و عالی تهیه نموده و در کنار خانواده نوش جان نمایید.

اشتراک گذاری

یک نظر دهید