طرز تهیه کوبیده مرغ رستورانی با طعم عالی و مخصوص

0

یکی از انواع کباب های خوشمزه و منحصر به فرد ایرانی که طرفداران مخصوص به خود را دارد کباب کوبیده مرغ می باشد که از طعمی بی نظیر برخوردار بوده و می توان آن را به راحتی در منزل طبخ نمود و در کنار خانواده نوش جان کرد. از این رو قصد داریم در این مطلب شما عزیزان را طرز تهیه کوبیده مرغ به روشی راحت و آسان آشنا کنیم.

طرز تهیه کوبیده مرغ با طعمی بی نظیر

گوشت مرغ یکی از مواد اولیه پرکاربرد و مفید است که ب آن می توان غذاهای مختلفی پخت، از جمله غذاهای محبوبی که با مرغ تهیه می شود می توان به مرغ ترش شمالی، خورش مرغ، مرغ سوخاری، کوبیده مرغ، گراتن مرغ و… اشاره نمود که در مطالب قبلی طرز تهیه اغلب آنها را ارائه داده ایم. حال می خواهیم نحوه پختن کباب کوبیده با مرغ را معرفی کنیم. کوبیده مرغ در واقع یک غذای خانگی بوده که بعدها به رستوران ها راه پیدا کرده است. این غذای لذیذ ایرانی طعمی شبیه جوجه کباب دارد با این تفاوت که نسبت به جوجه کباب خیلی راحت تر می توان آن را آماده نمود و به سادگی در داخل تابه قابل پخت می باشد. طرز تهیه کوبیده مرغ خیلی ساده و همانند کوبیده گوشت قرمز و کباب تابه ای بوده و در آن به جای گوشت قرمز از گوشت مرغ استفاده می گردد.

طرز پخت کوبیده مرغ با طعمی خوشمزه

اگر طرفدار این غذای خوشمزه و خوش طعم هستید و تمایل دارید طبق یک دستور پخت اصولی و بی نقص آن را در منزل تهیه نمایید و یا حتی در مهمانی ها و مجالس مختلف به عنوان یک غذای شیک و خاص سرو نمایید، پیشنهاد می کنیم که در ادامه این مطلب همراه ما بوده و با نحوه پخت این غذای خوشمزه آشنا شوید.

مواد مورد نیاز :

  • سینه مرغ ۶۰۰ گرم
  • سیر ۴ حبه
  • پیاز بزرگ ۲ عدد
  • کره ۵۰ گرم
  • زعفران دم کرده ۲ قاشق غذا خوری
  • تخم گشنیز نصف قاشق چای خوری
  • روغن و زردچوبه به میزان لازم
  • فلفل سیاه و نمک به میزان لازم

شیوه پخت کوبیده مرغ با طعمی لذیذ

نحوه پخت :

در مرحله اول ابتدا سینه های مرغ را بر روی تخته آشپزخانه بگذارید و بعد استخوان های آن ها را به طور کامل از گوشت جداسازی نمایید. سپس آن ها را داخل چرخ گوشت ریخته و دو بار چرخ کنید و بعد درون کاسه ای بزرگ بریزید.

پس از آن پیازها را پوست بگیرید و خوب بشویید و با استفاده از رنده ریز به طور کامل رنده نمایید. بعد از آن آب موجود در پیاز را با استفاده از فشار دست به طور کامل گرفته و پیاز آب گیری شده را به داخل ظرف حاوی گوشت مرغ چرخ کرده اضافه نمایید.

دستور تهیه کوبیده مرغ با طعمی عالی

در گام بعدی سیرها را نیز پوست بگیرید و خوب شستشو دهید و بعد آن ها را رنده ریز کرده و به مواد دیگر اضافه نمایید. پس از آن تخم گشنیز را آسیاب کرده و همراه با کمی نمک، زردچوبه و فلفل سیاه بر روی گوشت بپاشید و بعد گوشت را با استفاده از دست خوب زیر و رو کرده و ورز دهید تا بدین گونه طعم ادویه ها به طور کامل به تمامی نقاط برسد.

بعد از این که گوشت را خوب ورز دادید بر روی کاسه موردنظر یک سلفون بکشید و کاسه را حدود یک الی دو ساعت درون یخچال بگذارید تا بدین صورت گوشت استراحت کرده و طعم دار گردد. بعد از سپری شدن مدت زمان استراحت کاسه حاوی مایه گوشت را از درون یخچال بیرون آورید.

طرز تهیه کوبیده مرغ با طعمی لذیذ

اکنون کف تابه موردنظر را با استفاده از روغن خوب چرب نمایید و بعد مایه گوشت را کف تابه ریخته و با استفاده از کف دست آن را در کف تابه خوب پهن نمایید تا بدین صورت تمامی نقاط گوشت یکنواخت گردد. بعد از آن تابه را بر روی حرارت گذاشته و صبر نمایید تا گوشت آب خودش را جذب نماید و به اصطلاح خودش را بگیرد.

در گام بعدی طرز تهیه کوبیده مرغ زعفران را دم کرده و کره را درون تابه ای کوچک قرار دهید و بر روی حرارت کم بگذارید تا به آرامی ذوب گردد و سپس آن را از روی حرارت برداشته و زعفران را به کره بیفزایید و هنگامی که کباب مرغ خودش را کاملا گرفت با کمک کارد به آرامی بر روی گوشت برش های طولی ایجاد نمایید.

نحوه پخت کوبیده مرغ در خانه

سپس کباب های برش خورده را به آرامی با استفاده از کفگیر و قاشق برگردانده و بر روی کباب ها با استفاده از قلمو ترکیب کره و زعفران بزنید تا جدای از این که خشک نشوند عطر و بوی زعفران را نیز به خود بگیرند. پس از این که به طور کامل سرخ شدند آن ها را دوباره برگردانده تا سمت دیگر آن ها نیز به خوبی سرخ شود.

اکنون از ترکیب کره و زعفران به سمت دیگر کباب ها نیز بزنید. البته در صورت تمایل می توانید این کباب را همانند کباب کوبیده به سیخ بکشید. به منظور این کار باید از سیخ های پهن همچون سیخ کباب کوبیده استفاده نمایید و مایه کباب را حداقل حدود ۱۰ دقیقه بیشتر ورز داده تا حالت چسبندگی به خود بگیرد.

طرز تهیه کوبیده مرغ با طعمی عالی

نکته دیگری که باید به آن توجه نمایید این است که چنانچه اگر می خواهید کباب را بر روی منقل آماده کنید حتما حدود ۱۰۰ گرم دنبه نیز به مواد اضافه نمایید و همراه با گوشت مرغ چرخ نمایید. در ابتدا با استفاده از آب پیاز سیخ ها را خیس کرده و بعد به میزان یک پرتقال کوچک از مایه کباب آماده شده را برداشته و آن را به سیخ بکشید.

طرز پخت کوبیده مرغ به روشی راحت

اکنون باید منقل ذغال را آماده نمایید. باید حتما منتظر بمانید تا کل ذغال ها سرخ شوند و بعد سیخ های کباب را بر روی منقل موردنظر بچینید. در ادامه باید منتظر بمانید تا کباب ها به سیخ چسبیده شوند. و خودشان را کاملا بگیرند و بعد آن ها را پیوسته بچرخانید تا کباب گردند.

در طی پخت کباب ها می توانید از ترکیب کره و زعفران نیز بر روی کباب ها بزنید تا طعم لذیذی به خود بگیرند. پیشنهاد می شود که از گوجه فرنگی کباب شده نیز در کنار کباب خود استفاده نمایید. در پایان بعد از آماده شدن کباب ها در کنار برنج یا نان سرو نمایید.

روش پخت کوبیده مرغ با طعمی خوشمزه

نکات مهم :

  • برای تهیه نمودن کوبیده مرغ به هیچ عنوان از بخش ران مرغ استفاده نکنید. بهترین و مناسب ترین قسمت مرغ برای تهیه این کباب قسمت فیله یا سینه مرغ بدون استخوان و بدون چربی می باشد.
  • برعکس کباب کوبیده با گوشت قرمز احتیاجی ندارید که ترکیب مرغ را درون یخچال برای استراحت کردن قرار دهید.
  • به این نکته دقت داشته باشید که مواد را با استفاده از دهانه ریز چرخ گوشت چرخ کرده، چرا که به هر میزان دهانه ریزتر باشد میزان چسبندگی مواد نیز بیشتر خواهد شد.

طریقه پخت کوبیده مرغ در خانه

در مطلب ارائه شده با طرز تهیه کوبیده مرغ آشنا شدید که امیدواریم مورد پسند شما عزیزان قرار گرفته باشد و با یادگیری این بخش آموزشی بتوانید این غذای خوشمزه و لذیذ را در منزل تهیه کرده و در کنار خانواده نوش جان نمایید.

اشتراک گذاری

یک نظر دهید