طرز تهیه کیک لبو قرمز با طعم عالی مخصوص شب یلدا

0

یکی از انواع کیک های خوشمزه که دارای طعمی متفاوت و رنگی زیبا می باشد کیک لبو بوده که به دلیل ظاهر جذابی که دارد برای سرو در مهمانی ها و مجالس مختلف گزینه بسیار مناسبی می باشد. بر همین اساس قصد داریم در این مطلب شما عزیزان را با طرز تهیه کیک لبو به روشی ساده و راحت آشنا کنیم.

طرز تهیه کیک لبو (چغندر قرمز) با دو روش متفاوت

از جمله کیک های خوشمزه و خوش طعم که برای پخت در شب یلدا مناسب می باشد کیک لبو بوده که طرز تهیه بسیار آسانی دارد و شما می توانید در این شب زیبا به جای استفاده از خود لبو کیک زیبا و خوش رنگ آن را آماده کرده و برای پذیرایی از مهمان ها سرو نمایید. کیک لبو همچون حلوا لبو به رنگ قرمز می باشد که همین خوشرنگی باعث شده طرفداران زیادی داشته باشد. اغلب ما با طرز تهیه لبو برای شب یلدا آشنایی داریم حال وقت آن است که با کمی خلاقیت و ابتکار، با کمی لبو کیکی متفاوت و خاص بپزیم.

دستور تهیه کیک لبو برای شب یلدا

به طور معمول اکثر بانوان ایرانی در پخت شیرینی و تهیه کیک خانگی با طعم های مختلف مهارت داشته و سعی دارند که در مهمانی ها و دورهمی های خانوادگی با استفاده از هنر دست خود کیک های خانگی خوشمزه ای با طعم های متفاوت بپزند و سرو نمایند.

بنابراین اگر به پختن این نوع کیک نیز علاقه مند هستید و تمایل دارید با روش تهیه آن آشنا شوید و آن را در منزل بپزید و نوش جان نمایید پیشنهاد می کنیم که تا پایان این مطلب ما را همراهی نمایید و بعد از پخت این کیک خوشرنگ، آن را با ایده های متنوع تزیین کنید، به طور مثال می توانید از ایده های مربوط به تزیین کیک هندوانه ای استفاده کنید و کیک لبو را به شکل هندوانه ایی سرخ و زیبا برای شب یلدا تزیین نمایید.

طرز تهیه کیک لبو به روشی ساده

مواد مورد نیاز :

  • آب لبو ۱۲۰ گرم
  • لبوی پخته و رنده شده ۱۰۰ گرم
  • آرد ۱۸۰ گرم
  • شکر ۱۵۰ گرم
  • بیکینگ پودر ۱ قاشق مربا خوری
  • وانیل ۲ قاشق چای خوری
  • روغن مایع ۲۵۰ میلی لیتر
  • تخم مرغ ۳ عدد

نحوه پخت :

در مرحله اول فر را با حرارت ۱۷۰ درجه سانتی گراد یا ۳۵۰ درجه فارنهایت روشن کرده تا قبل از استفاده به خوبی گرم شود. سپس قالبی مناسب را در نظر بگیرید و آن را با مقداری کره چرب نمایید و بعد قسمت بدنه و دیواره های قالب را کمی آرد سوخاری بپاشید تا در هنگام استفاده کیک به قالب نچسبد.

نحوه پخت کیک لبو با طعمی عالی

سپس قالب را برگردانده تا بدین وسیله آرد اضافی به بیرون ریخته شود. در گام بعدی تخم مرغ ها را درون ظرفی بشکنید و بعد وانیل و شکر را به آن بیفزایید و بعد حدود ۵ دقیقه با استفاده از دورتند همزن آن را خوب هم بزنید تا بدین صورت تخم مرغ ها و شکر به طور کامل با همدیگر ترکیب شده و حالت کرمی رنگ به خود بگیرند.

بعد از آن لبوی رنده شده را بیفزایید و حدود ۳ دقیقه هم بزنید. در آخر آب لبو را به دیگر مواد اضافه نموده و حدود چند ثانیه هم بزنید تا کاملا ترکیب شوند. پس از آن بکینگ پودر و آرد را با همدیگر ترکیب کرده و هر دفعه حدود ۱/۳ از آن را داخل مایه تخم مرغ الک نمایید. الک زنی باعث پوک شدن آرد می گردد.

طرز تهیه کیک لبو خوشمزه و عالی

با استفاده از قاشق از قسمت سطحی مواد را هم زده تا آرد به آرامی درون مایه تخم مرغ حل گردد و گلوله نشود. توجه داشته باشید که خیلی از قسمت عمق مایه هم نزنید چرا که این عمل موجب می شود پف کیک بخوابد. در پایان یک الی دو مرتبه از عمق ظرف هم بزنید تا بدین گونه اطمینان حاصل کنید که آرد درون مایه تخم مرغ به خوبی حل شده است.

در نهایت مواد آماده شده را درون قالب بریزید و مدت زمان پخت را حدود ۲۵ دقیقه برای قالب های مستطیلی یا با عمق کم و حدود ۴۰ الی ۴۵ دقیقه برای قالب های با عمق زیاد و گرد در نظر بگیرید.

روش تهیه کیک لبو برای شب یلدا

قالب موردنظر را بر روی طبقه میانی فر بگذارید و توجه داشته باشید که به هیچ عنوان نباید در طول پخت درب فر را باز کنید چرا که در این صورت پف کیک می خوابد. پس از پختن کامل کیک و خنک شدن آن قالب را در ظرفی مناسب برگردانید و بعد سطح آن را بنا به سلیقه خود با استفاده از خامه، میوه های مختلف و یا لبوی پخته شده تزیین نمایید.

در صورتی که تمایل دارید ظاهری زیبا و جذاب به کیک خود بدهید می توانید با استفاده از مواد ساده ای یک روکش زیبا برای قسمت رویه آن تهیه نموده و سطح آن را با این روکش تزیین نمایید که بدین منظور به جهت یادگیری شما عزیزان نحوه آماده سازی آن را در ادامه این مطلب شرح داده ایم.

طریقه پخت کیک لبو برای شب یلدا

مواد مورد نیاز :

  • آب لبو ۱ فنجان
  • نشاسته ۲ قاشق غذا خوری
  • شکر ۱ فنجان
  • آب به مقدار مورد نیاز

روش آماده سازی :

برای انجام این کار در ابتدا نشاسته و شکر را در یک ظرف مناسب درون کمی آب حل کرده و بعد آب لبو را به ترکیب آماده شده و حل شده بیفزایید. بعد از آن ظرف موردنظر را بر روی حرارت کم بگذارید و ترکیب این مواد را به شکل منظمی هم بزنید. پس از این که مخلوط روکش به غلظت مناسب رسید ظرف حاوی مواد را از روی حرارت بردارید. سپس ترکیب به دست آمده را بر روی کل سطح کیک ریخته و با استفاده از لبوی پخته رنده شده و همچنین پودر نارگیل تزیین نمایید.

روش آماده سازی کیک لبو

چند نکته در پخت کیک لبو :

  • در صورت تمایل می توانید به جای استفاده از لبو، کدو یا هویج رنده شده را جایگزین نمایید.
  • با توجه به ذائقه خود می توانید از هر نوع کشمش یا خرمای خرد شده نیز در تهیه این کیک استفاده نمایید.
  • توجه داشته باشید که در زمان پوست کندن و رنده کردن لبو از دستکش استفاده نمایید چرا که لبو باعث رنگی شدن دست های شما می شود.

طریقه پخت کیک لبو به روشی ساده

امیدواریم که در مطلب ارائه شده با طرز تهیه لبو به طور کامل آشنا شده باشید و بتوانید مطابق با توضیحات و مراحل گفته شده این کیک خوش طعم و خوش رنگ را در منزل تهیه نموده و در کنار خانواده نوش جان نمایید.

اشتراک گذاری

یک نظر دهید